Pagina 1 van 1

Kan Telenet zelf beslissen om factuurperiode ineens om te draaien

Geplaatst: 21 dec 2019, 11:09
door Jantje
Kan Telenet zomaar zelf beslissen om ineens mijn facturen aan te passen voor mijn zaak. Alle jaren voordien betaalde ik maandelijkse facturen voor periode en diensten die net voorbij waren (diensten die ik dus genuttigd heb). Nu in November beslist Telenet zelf om mijn facturen NIET meer op te maken voor geleverde diensten, maar vanaf nu me te doen betalen voor periode die nog gaat komen, dus diensten die ik nog moet krijgen in de toekomst (1 maand). Kan dat zo maar wettig gezien? Hierdoor is m'n factuur van november natuurlijk ook dubbel zo hoog (omdat ik moest betalen voor periode die voorbij was (wat normaal is) en ook al tegelijkertijd voor nieuwe period in de toekomst voor diensten die ik nog niet gehad hebt. Ik ben hier eigenlijk helemaal niet akkoord mee.

Re: Kan Telenet zelf beslissen om factuurperiode ineens om te draaien

Geplaatst: 21 dec 2019, 11:23
door Joe de Mannen
Vermoedelijk is het een reden om kosteloos op te zeggen. Ga uw gang.
J.

Re: Kan Telenet zelf beslissen om factuurperiode ineens om te draaien

Geplaatst: 21 dec 2019, 11:43
door raf1
Jantje schreef:Kan dat zo maar wettig gezien?
Ja, de manier van betalen wordt afgesproken tussen de onderneming en de klant en wordt normaalgezien in de overeenkomst of de algemene voorwaarden vermeld.
Telenet kan de overeenkomst/algemene voorwaarden steeds éénzijdig wijzigen, dan is er sprake van contractbreuk en kan je zonder kosten je abonnement opzeggen. Als je niet meer tevreden bent, is de tijd gekomen om een andere leverancier te zoeken.

Re: Kan Telenet zelf beslissen om factuurperiode ineens om te draaien

Geplaatst: 21 dec 2019, 12:17
door TheCeet
Deze aanpassing werd in maart aangekondigd en is dus nog steeds niet volledig afgerond.
Alle info: https://www2.telenet.be/nieuweaanrekening

Re: Kan Telenet zelf beslissen om factuurperiode ineens om te draaien

Geplaatst: 21 dec 2019, 12:30
door axs
En vooral: zo is meteen hun boekhouding wat opgesmukt....

Re: Kan Telenet zelf beslissen om factuurperiode ineens om te draaien

Geplaatst: 21 dec 2019, 13:43
door philippe_d
Joe de Mannen schreef:Vermoedelijk is het een reden om kosteloos op te zeggen. Ga uw gang.
Kosteloos opzeggen kan altijd, daar hoef je geen reden voor te hebben!