BIOS-probleem

Wil je iets weten over de hardware van een computer? Draait je CPU fan niet meer? Je printer wil niet meer mee?
Dan moet je hier zijn.
Plaats reactie
Slekken
Pro Member
Pro Member

Hoi,

Een vriend van mij heeft enkele dagen geleden geprobeerd om z'n bios up te daten. Dat ging met een cd-tje van het moederbord dat zelf online de beste bios-versie zocht.

Bij de reboot blijft de computer volledig hangen. Hiermee bedoel ik dat enkel de ventilator van de koeling draait en voor de rest gebeurt er helemaal niks.
Met een paar vrienden hebben we al gezocht naar een mogelijke oplossing, maar gezien de computer bij het opstarten zelfs niet zoekt naar HD, diskettestation of Cd-Rom zien we het niet echt zitten?

Wie o wie kan helpen?

Greetz
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Uitgedeelde bedankjes: 434 keer
Bedankt: 1972 keer

Tja... het moederbord heeft hopelijk een BIOS recovery procedure (moet je kunnen vinden op de website van de fabrikant).

Zo niet... prullemand :!:
Styno
Elite Poster
Elite Poster

Slekken schreef:Dat ging met een cd-tje van het moederbord dat zelf online de beste bios-versie zocht..
Dat ruikt naar Asus, en de recente Asus mobo's hebben idd een recovery mode. Post even merk en type, dan is het wat makkelijker om zoeken.

Styno
echo '[q]sa[ln0=aln256%Pln256/snlbx]sb3135071790101768542287578439snlbxq'|dc
echo '16i[q]sa[ln0=aln100%Pln100/snlbx]sbA0D4D465452snlbxq'|dc
Afbeelding
Slekken
Pro Member
Pro Member

't is inderdaad een Asus. Type is A7N8X (denk ik, zou deze avond nog eens moeten navragen).

Greetz
flamenca
Pro Member
Pro Member
Contacteer:

Op deze site kan je alle info vinden van dat mobo + verschillende downloads (o.a. voor bios)

http://www.asus.com.tw/support/download ... Name=A7N8X

flamenca
Plaats reactie

Terug naar “Hardware”