Ik heb een seagate backup plus gekocht als backup-schijf. Deze is NTFS geformatteerd. Omdat ik vaak cursussen volg waarbij men macs gebruikt zou ik de schijf ook op mac willen gebruiken. Ik zou ze dus moeten herformatteren in exfat.
Even opgezocht hoe dat moet maar de schijf geeft nu aan dat er maar 4,54 TB ipv 5 TB beschikbaar is. Waarschijnlijk staat er al wat software voor backup op. Hoe kan ik de volledige schijf formatteren en dus 5 TB beschikbaar hebben?
Is exfat save als backupschijf want hier en daar lees je dat het sneller fouten zou opleveren en dat is voor een backup nu ook niet de bedoeling.
Schijf formateren
- Dizzy
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 598 keer
- Bedankt: 727 keer
- Recent bedankt: 7 keer
Gewoon rechtsklikken in explorer en formateren in exfat?
Wil je iemand kwaad maken, vertel hem dan leugens. Wil je iemand razend maken, vertel hem dan de waarheid.
- Dizzy
- Elite Poster
Er staan al een paar mappen in met backupsoftware, dat zal het verschil wel zijn. Soit met 5 TB zit ik wel even goed.
Waarom zou je een extern programma gerbuiken als je de schijf met windows kan formatteren? Snelformatteren lijkt me OK aangezien het om een maagdelijke schijf gaat.
Waarom zou je een extern programma gerbuiken als je de schijf met windows kan formatteren? Snelformatteren lijkt me OK aangezien het om een maagdelijke schijf gaat.
Wil je iemand kwaad maken, vertel hem dan leugens. Wil je iemand razend maken, vertel hem dan de waarheid.
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 1379 keer
- Bedankt: 509 keer
Is het onder Windows of MacOS dat je dit wil doen ? Op Windows kan je gewoon met Disk Management kijken hoe de schijf ingedeeld is. Met DISKPART onder een elevated command line kun je alles doen met de partities wat je wil.
- Dizzy
- Elite Poster
Is in Windows en NTFS.
Zou gewoon snelformatteren door rechtsklikken op de schijf en formatteren kiezen.
Zou gewoon snelformatteren door rechtsklikken op de schijf en formatteren kiezen.