Goedkoopste internet only in nieuwbouwwoning met fiber
-
- Premium Member
- Uitgedeelde bedankjes: 21 keer
- Bedankt: 29 keer
Ik woon in een nieuwbouwwijk met fiber. Wat is het goedkoopste internetabo voor mij? (200GB per maand)
https://www.edpnet.be/nl/thuis/internet.html
VDSL XS = 25 euro per maand, onbeperkt
Is dit beschikbaar als er fiber ligt? Of word ik gedwongen om het duurdere FIBER XS te nemen wat 35 euro per maand kost?
Orange via 4G = 20 euro per maand, 150GB
Zijn er nog operators die ik moet bekijken?
https://www.edpnet.be/nl/thuis/internet.html
VDSL XS = 25 euro per maand, onbeperkt
Is dit beschikbaar als er fiber ligt? Of word ik gedwongen om het duurdere FIBER XS te nemen wat 35 euro per maand kost?
Orange via 4G = 20 euro per maand, 150GB
Zijn er nog operators die ik moet bekijken?
Orange Love Trio
Orange Flybox
Orange Extra surf card
Orange Flybox
Orange Extra surf card
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 56 keer
- Bedankt: 468 keer
- Recent bedankt: 3 keer
scarlet loco, 32/maand
ik denk dat ze je allemaal op fiber aansluiten als er fiber is, uiteindelijk is er aan het eindproduct geen verschil:
je hebt gewoon de limieten en snelheden uit het abbo.
voor de zekerheid gewoon even navragen bij edp
ik denk dat ze je allemaal op fiber aansluiten als er fiber is, uiteindelijk is er aan het eindproduct geen verschil:
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 62 keer
- Bedankt: 89 keer
Ben niet zeker maar ik denk dat dit voor edpnet niet klopt, zie hier de abonnementen van fiber voor edpnet:
https://www.edpnet.be/nl/thuis/fiber.html
Je zal dus het duurdere fiber abonnement moeten nemen.
Ik zie niets vermeld op de website van scarlet over fiber aansluitingen, ik betwijfel of dit mogelijk is.
https://www.edpnet.be/nl/thuis/fiber.html
Je zal dus het duurdere fiber abonnement moeten nemen.
Ik zie niets vermeld op de website van scarlet over fiber aansluitingen, ik betwijfel of dit mogelijk is.
-
- Pro Member
- Uitgedeelde bedankjes: 42 keer
ik zie dat er vaak wordt gesuggereerd om je aan te laten sluiten op vdsl. Maar jou nieuwbouw heeft waarschijnlijk geen koper. Waarschijnlijk nog wel coax?
Als je goedkoop wil zijn ga ofwel voor basic internet van telenet (traag en gelimiteerd) ofwel neem je een fiber van 35 euro van edpnet. Binnenkort komt orange ook met een concurrentieel aanbod maar dat is misschien nog even wachten en je zit vast aan een gsm abbo.
Als je goedkoop wil zijn ga ofwel voor basic internet van telenet (traag en gelimiteerd) ofwel neem je een fiber van 35 euro van edpnet. Binnenkort komt orange ook met een concurrentieel aanbod maar dat is misschien nog even wachten en je zit vast aan een gsm abbo.
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 26 keer
- Bedankt: 83 keer
Scarlet heeft geen fiber aanbod en is daardoor niet mogelijk op te verkrijgen op een nieuwbouw met fiber, aangezien er daar geen koper lijn ligt.Splitter schreef:scarlet loco, 32/maand
Enige providers die een aanbod op fiber hebben voor particulieren zijn (voor zover ik weet) Proximus en Edpnet.
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 90 keer
- Bedankt: 64 keer
De flybox werkt vrij goed (gebruik het als backup voor vdsl) maar kijk wel uit dat die 150G bestaat uit 50G piek 100G daluren.
Uitkijken dus als je vooral overdag online bent (en is al onder je 200G).
Uitkijken dus als je vooral overdag online bent (en is al onder je 200G).
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 240 keer
- Bedankt: 1615 keer
- Recent bedankt: 9 keer
Ik zou het goedkoopste abonnement toch proberen te bestellen. Als de levering wordt geweigerd, dan dien je klacht in bij http://www.ombudsmantelecom.be/nl/onthaal.html?IDC=36Bababa schreef:Toch bijzonder dat fiber zorgt dat ik net een duurder abo moet nemen.
-
- Elite Poster
Neen, topicstarter woont in een nieuwbouwwijk, greenfield FTTH en daar wordt geen koper meer aangelegd.marzman schreef:Een klacht op basis van wat? Als je betaalt voor de aansluiting zul je ook wel koper kunnen krijgen.
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 362 keer
- Bedankt: 177 keer
Dan weet je toch op voorhand als je daar iets koopt of huurt?
Alé, zou toch een van de eerste dingen zijn die ik check voor ik ergens ga wonen.
Alé, zou toch een van de eerste dingen zijn die ik check voor ik ergens ga wonen.
de koe zegt boe
-
- userbase crew
- Twitter: kriskenbe
- Uitgedeelde bedankjes: 1717 keer
- Bedankt: 932 keer
Uiteraard, dat "wij" dit checken beschouw ik als normaal. Maar "wij" zijn niet jan-met-de-pet ...
Internet = Orange 150/15Mbps + WirelessBelgië
Telefonie = EDPnet + OVH
GSM = Orange Go Extreme SE + Scarlet Red
TV = TVV App + Netflix + Disney+ + Streamz
Netwerk = Mikrotik + Ubiquiti
-
- Elite Poster
Klopt, iedereen maakt fouten. Maar om dan een ftth verbinding te willen aan de kostprijs van een vdsl lijn is er dan toch wat over.
Ik krijg in de gb ook geen knorr tomatensoep, als die van de witte produkten uitverkocht zijn
Ik krijg in de gb ook geen knorr tomatensoep, als die van de witte produkten uitverkocht zijn
de koe zegt boe
-
- userbase crew
Mja maar toch snap ik het probleem wel. Stel dat je een "kleine" internetverbruiker bent en je hebt momenteel Scarlet thuis. Dan snap ik wel dat sommige mensen het vreemd gaan vinden dat ze dit in hun nieuwbouw niet kunnen krijgen, en ze maar een duurder pakket bij Proximus moeten nemen. Jij hebt immers niet te beslissen of ze die fiber daar leggen of niet. Jij hebt immers niet te beslissen of ze daar een koperlijn leggen of niet. Het is al voor jou beslist.
En zo gebeurd het vaak in België : anderen nemen de beslissing in jouw plaats, maar jij mag wel voor hun beslissing opdraaien...
En zo gebeurd het vaak in België : anderen nemen de beslissing in jouw plaats, maar jij mag wel voor hun beslissing opdraaien...
Telefonie = EDPnet + OVH
-
- Elite Poster
Dan snap ik het probleem nog niet echt. Er is fiber xs voor 35 euro per maand bij edpnet. Dat is 3 euro duurder dan scarlet loco.
En je hebt dan betere eigenschappen.
Als we de kostprijs zien van al die kabeltjes, om te leggen, omdat sommigen zich niet informeren, of over 3 euro vallen, waar gaan we dan naartoe? Dan kan iedereen meebetalen voor de kuren of fouten van een ander.
Als we de kostprijs zien van al die kabeltjes, om te leggen, omdat sommigen zich niet informeren, of over 3 euro vallen, waar gaan we dan naartoe? Dan kan iedereen meebetalen voor de kuren of fouten van een ander.
de koe zegt boe
-
- Moderator
- Uitgedeelde bedankjes: 871 keer
- Bedankt: 3315 keer
- Recent bedankt: 32 keer
Maar als je in zo'n nieuwbouw bijvoorbeeld alleen telefoon wilt, dan ga je voor die telefoonlijn toch ook niet meer betalen, omdat die over een FTTH verbinding aangeleverd wordt ipv over een koperlijn?bambipower schreef:Klopt, iedereen maakt fouten. Maar om dan een ftth verbinding te willen aan de kostprijs van een vdsl lijn is er dan toch wat over.
Ik zou dan ook verwachten dat een Scarlet Trio, met de bestaande specificaties (50/4, 500GB), ook niet meer kost als deze over een FTTH lijn aangeboden wordt?
Tenzij je fiber snelheden wilt ...
VoIP: WeePee (vaste nummers geporteerd), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip (uitgaand België).
Provider: Proximus Fiber Essential (50/8 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.57, aangesloten op Proximus ONT (VLAN20).
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.57, aangesloten op Proximus ONT (VLAN20).
-
- userbase crew
Het probleem is dat bvb Scarlet trio (39 euro) niet gaat op deze lijn. Je moet meteen naar Proximus gaan waar een Tuttimus meteen 98 euro kost.bambipower schreef:Dan snap ik het probleem nog niet echt. Er is fiber xs voor 35 euro per maand bij edpnet. Dat is 3 euro duurder dan scarlet loco.
Of wat als je werkgever je een abo geeft van Scarlet?
Telefonie = EDPnet + OVH
-
- Elite Poster
Dan check je toch eerst voor je iets koopt of huurt?
Binnenkort een telecomscore voor elke woning? voor degene die niet zelf kunnen nadenken
Binnenkort een telecomscore voor elke woning? voor degene die niet zelf kunnen nadenken
de koe zegt boe
-
- Premium Member
- Uitgedeelde bedankjes: 100 keer
- Bedankt: 52 keer
Je doet het overkomen alsof fiber een nadeel is.bambipower schreef:Dan check je toch eerst voor je iets koopt of huurt?
Wat uiteraard niet het geval is...
Zoals eerder gezegd: goedkoopste optie over fiber is Edpnet.
Je kan bIj Proximus terecht voor versch. producten. Zie hier: https://www.proximus.be/nl/id_cr_all_pa ... packs.html
Verder is er nog de flybox van Orange, via 4G.
En ik weet niet of er toevallig ook coax ligt, maar dan kan je nog bij Telenet en Orange.
Er zijn dus mogelijkheden
-
- Elite Poster
Je moet die mogelijkheden afdwingen want verkoopsweigering is illegaal wanneer het gaat om misbruik van machtspositie.
In dit geval is het overduidelijk dat Proximus misbruik maakt. Ze willen alleen de duurste abonnementen verkopen als er FTTH ligt.
In principe is Proximus zelfs wettelijk verplicht een basispakket tv te verkopen op FTTH greenfields voor 13,50 euro/maand aan iedereen die naar de Tour de France wil kijken. (Evementenbesluit)
In dit geval is het overduidelijk dat Proximus misbruik maakt. Ze willen alleen de duurste abonnementen verkopen als er FTTH ligt.
In principe is Proximus zelfs wettelijk verplicht een basispakket tv te verkopen op FTTH greenfields voor 13,50 euro/maand aan iedereen die naar de Tour de France wil kijken. (Evementenbesluit)
-
- userbase crew
Nogmaals : jij en ik gaan controleren of er fiber is en dergelijke meer. Mijn broer, productiejaar 1986, bijvoorbeeld zou daar niet naar kijken. Hij zou het normaal vinden dat hij op internet kan met de provider van ZIJN keuze. Waarom? Omdat hij het ook kon in zijn vorige woningen.
De Flybox is geen alternatief in nieuwbouwwoningen : daar is met de isolatie bijna geen 4G mogelijk.
De Flybox is geen alternatief in nieuwbouwwoningen : daar is met de isolatie bijna geen 4G mogelijk.
Telefonie = EDPnet + OVH
-
- Plus Member
- Bedankt: 3 keer
Telenet Basic zou ik kiezen om goedkoopst te zijn. Telenet heeft ook nachttarief ('s nachts telt data voor de helft), dus kun je meer dan 150gb uit halen. Heb momenteel Orange Easy internet@home, ook niet slecht en nog goedkoper maar minder goede ping.
-
- userbase crew
Gunnix : ben je zeker dat bij telenet basic ook het dataverkeer 's nachts voor de helft telt? Ik dacht dat dit enkel bij de duurdere abo's was?
Telefonie = EDPnet + OVH
-
- Plus Member
- Uitgedeelde bedankjes: 7 keer
- Bedankt: 12 keer
http://www2.telenet.be/nl/klantenservic ... rkt-surfen
Beetje bedrieglijke url, maar:
Beetje bedrieglijke url, maar:
Abonnementen met vast volume zijn:
Basic Internet, BasicNet (XL), Internet Fiber 100, WIGO S, WIGO home S, ComfortNet (XL), Business Fibernet 200, Mono, Duo.
- Tussen middernacht en 10 uur ’s morgens (nachtsurfen)
Je internetverbruik telt maar voor de helft (1 GB = 0,5 GB).- Tussen 10 uur ’s morgens en middernacht
Je internetverbruik telt volledig (1 GB = 1 GB)
-
- userbase crew
Bedankt!
Telefonie = EDPnet + OVH
-
- Plus Member
- Bedankt: 3 keer
AnD schreef:Of Fluvius als je in hun gebied ligt ?
https://glasvezel.fluvius.be/aansluiten ... e-toekomst
Er ligt reeds glasvezel, bij Fluvius kun je de aansluiting op glasvezel aanvragen in enkele piloot gebieden. Daarna moet je nog een internet provider kiezen.
-
- Moderator
Fluvius glasvezel: veel providerkeuze heb je niet (op dit ogenblik alleen Orange?):
https://glasvezel.fluvius.be/kies-helem ... e-provider
https://glasvezel.fluvius.be/kies-helem ... e-provider
VoIP: WeePee (vaste nummers geporteerd), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip (uitgaand België).
-
- Premium Member
Exact. Fiber is beter en mag meer kosten als het een vrijwillige keuze is, maar in nieuwbouwwijken wordt er geen gewone kabel meer gelegd.krisken schreef:Het probleem is dat bvb Scarlet trio (39 euro) niet gaat op deze lijn. Je moet meteen naar Proximus gaan waar een Tuttimus meteen 98 euro kost.bambipower schreef:Dan snap ik het probleem nog niet echt. Er is fiber xs voor 35 euro per maand bij edpnet. Dat is 3 euro duurder dan scarlet loco.
Of wat als je werkgever je een abo geeft van Scarlet?
Ik zou graag zien dat via Scarlet ook abonnementen via glasvezel worden aangeboden.
Orange Love Trio
Orange Flybox
Orange Extra surf card
Orange Flybox
Orange Extra surf card
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 90 keer
- Bedankt: 64 keer
Krulharigen willen stijl, de rest van de wereld wil krullenDarkV schreef:Altijd grappig, de ene smeekt voor glasvezel en moet het met xDSL doen, de andere wil geen glasvezel en smeekt voor xDSL (prijzen)
-
- Premium Member
Mijn topic draait enkel om de prijs natuurlijk. Het instapabonnement van fiber is een pak duurder dan xDSL.DarkV schreef:Altijd grappig, de ene smeekt voor glasvezel en moet het met xDSL doen, de andere wil geen glasvezel en smeekt voor xDSL (prijzen)
Orange Love Trio
Orange Flybox
Orange Extra surf card
Orange Flybox
Orange Extra surf card
-
- Premium Member
Ondertussen zit ik al 3 jaar (tevreden) bij Orange.
Vandaag probeerde ik wel nog eens Trio te bestellen bij Scarlet, en nadat ik mijn adres invul bij de bestelling zeggen ze dat het product beschikbaar is op mijn adres.
Ik ben zeker dat er enkel fiber & coax ligt in de straat, geen koper. Betekent dit dat Scarlet verandert is en je ook via fiber kan klant worden; of is dit gewoon een foutje in het bestelproces en zou ik nadien geweigerd worden?
Vandaag probeerde ik wel nog eens Trio te bestellen bij Scarlet, en nadat ik mijn adres invul bij de bestelling zeggen ze dat het product beschikbaar is op mijn adres.
Ik ben zeker dat er enkel fiber & coax ligt in de straat, geen koper. Betekent dit dat Scarlet verandert is en je ook via fiber kan klant worden; of is dit gewoon een foutje in het bestelproces en zou ik nadien geweigerd worden?
Orange Love Trio
Orange Flybox
Orange Extra surf card
Orange Flybox
Orange Extra surf card
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 227 keer
- Bedankt: 94 keer
- Recent bedankt: 2 keer
Er zijn al mensen die een mail hebben gekregen, dat scarlet heel binnenkort zou fiber aanbieden.
Er is ook nog mobile vikings die fiber aanbied.
Er is ook nog mobile vikings die fiber aanbied.
Intel® i3-10100 Quad-Core @4,10 GHZ. Ram:16 GB DDR4. SSD NVMe 500 GB || Windows 11 Home X64 || GSM Samsung Galaxy A13 @ Hey!
Hey! LiveBox Cable Modem 150/15 Mbps* https://www.speedtest.net/nl/result/16739853024.png
Hey! LiveBox Cable Modem 150/15 Mbps* https://www.speedtest.net/nl/result/16739853024.png
-
- Moderator
Neen, eerder omgekeerd.
In de gebieden waar koper uitgefaseerd wordt, heeft Scarlet zijn klanten al een opzegbrief gestuurd met één jaar vooropzeg, en de klnaten laten weten dat ze overgeschakeld kunnen worden naar Proximus (met tijdelijke promotie aan Scarlet prijs).
Van een actieve vervanging van koper door fiber is er tot nu toe geen sprake geweest
Scarlet heeft zeer recent laten weten dat ze ook een fiber aanbod gaan uitbrengen.
Tot op heden is daar echter nog niets van te vinden op hun website.
We zijn dus in blijde verwachting