Sinds een aantal maanden zitten we vaak boven onze fair-use-policy limiet, daarom dacht ik dat het een goed idee was om een router aan te sluiten waarbij het mogelijk is om te zien wat het verbruik is per apparaat dat aangesloten is op het netwerk (dd-wrt). Tijdens het aansluiten van mijn nieuwe Asus-router(RT-AC68U) kwam ik erachter dat ik het PPPOE-paswoord nodig heb. Na wat opzoekwerk blijkt dat dat ik die niet in mijn bezit heb en na contact met Scarlet willen ze mij dit niet geven.

Wat research op het wereldwijde web (ook hier btw) toonde me dat het eventueel mogelijk is om dit paswoord op te vangen door packages te sniffen met een programma als Wireshark. Alleen heb ik hier weinig kaas van gegeten.
Ik vroeg me af of iemand dit al eens geprobeerd heeft? Ik heb al geprobeerd om een netwerkkabel te verbinden tussen de WAN-poort en mijn laptop en dan een break te veroorzaken maar zo werkt dit blijkbaar niet

Voorlopig heb ik de router aangekoppeld als accesss point maar nu kan ik natuurlijk niet de functies van de router gebruiken.