Telenet onverklaarbaar verbruik

Heb je vragen of opmerkingen over deze provider via de kabel? Post dan je vragen hier.
Plaats reactie
boonpwnz
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5615
Lid geworden op: 05 jul 2017, 09:50
Uitgedeelde bedankjes: 90 keer
Bedankt: 170 keer
Provider
Te Koop forum

Daluren bij telenet zijn toch 12u snachts tot 12u smorgens?


Ik merk echter dat ik in 5 uur tijd 90 GB zou verbruikt hebben terwijl ik naar mijn insziens geen game heb gedownload?

Ook zit ik ermee in dat ik met nog 23 dagen het einde van de maand niet haal.

Ik zit nu aan 380 GB piekuren en 140 GB daluren
Gebruikersavatar
buthead
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2720
Lid geworden op: 10 jan 2016, 13:14
Locatie: Oost-Vlaanderen
Uitgedeelde bedankjes: 47 keer
Bedankt: 129 keer
Provider
Te Koop forum

Verander je paswoord van de wifi voor alle veiligheid en mss tevens van jouw acc ivm Wi-Free
Internet = Telenet + HeyTelecom
Telefonie/GSM = TN+PX Mobiel
TV = PX pickx + Netflix + Disney+
konda
Premium Member
Premium Member
Berichten: 582
Lid geworden op: 06 feb 2011, 13:15
Uitgedeelde bedankjes: 13 keer
Bedankt: 51 keer

kijk eens of je wi-free niet door slaat, als dat zo is kan je vertrekken naar orange want ww veranderen helpt niets en telenet helpt u ook niet...
Gebruikersavatar
Sylvester
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1742
Lid geworden op: 07 jun 2006, 07:47
Locatie: Limburg
Uitgedeelde bedankjes: 34 keer
Bedankt: 173 keer

konda schreef:kijk eens of je wi-free niet door slaat, als dat zo is kan je vertrekken naar orange want ww veranderen helpt niets en telenet helpt u ook niet...
Da's wel flauw hè
konda
Premium Member
Premium Member
Berichten: 582
Lid geworden op: 06 feb 2011, 13:15
Uitgedeelde bedankjes: 13 keer
Bedankt: 51 keer

Sylvester schreef: Da's wel flauw hè
Je zou je eens moeten inbeelden hoe mijn klanten zich voelden toen telenet en de ombudsman na 3 maand proberen het op te lossen en honderden euro's aan volume packs op hoesten moesten aanhoren dat we naar de politie moesten gaan om een klacht tegen onbekenden in te dienen voor ze in Mechelen iets wilden doen.

Ze zitten nu bij orange.

En ik denk dat het open sessie probleem bij telenet nog steeds bestaat...
Gebruikersavatar
Sylvester
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1742
Lid geworden op: 07 jun 2006, 07:47
Locatie: Limburg
Uitgedeelde bedankjes: 34 keer
Bedankt: 173 keer

Open sessie probleem? Nog nooit van gehoord.
konda
Premium Member
Premium Member
Berichten: 582
Lid geworden op: 06 feb 2011, 13:15
Uitgedeelde bedankjes: 13 keer
Bedankt: 51 keer

Telenet liet* sessies voor altijd bestaan.

Dus als je mijn.telenet of de webmail of... opent in je browser en je laat die browsers alles beheren bleef die bestaan
browser openen surfen naar mij telenet en je moet niet inloggen. Handig...

Als je dan op een andere computer je wachtwoord aanpast van mijn telenet en je op je origineel toestel je browser opent en surft naar mijn telenet moet je niet opnieuw inloggen maar werkt alles nog met je oude wachtwoord omdat telenet die oude sessie heeft bewaard en niet na x seconden automatisch afsluit.

resultaat is als iemand ooit je telenet gebruikersnaam en wachtwoord heeft te pakken gekregen en die sessie zelf niet afsluit die altijd toegang zal gehad hebben tot jou telenet diensten.

bij mijn klanten heeft dat spelletje hun veel geld gekost en is de enige oplossing telenet dumpen geweest

*ik hoop dat het nu liet is en niet nog steeds laat is, ik heb het niet meer getest sinds vorig jaar.
Gebruikersavatar
mailracer
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3872
Lid geworden op: 23 feb 2010, 21:03
Uitgedeelde bedankjes: 217 keer
Bedankt: 315 keer

boonpwnz schreef: Ik merk echter dat ik in 5 uur tijd 90 GB zou verbruikt hebben terwijl ik naar mijn insziens geen game heb gedownload
En ben je zeker dat het probleem dan bij Telenet ligt ?

Er moet toch iets zijn dat je over het hoofd hebt gezien ?
- een downloadmanager
- een torrent in de achtergrond
- het kan ook een upload zijn ?
- een cloud sync
Gebruikersavatar
Ofloo
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5271
Lid geworden op: 04 okt 2004, 07:36
Locatie: BALEN
Uitgedeelde bedankjes: 57 keer
Bedankt: 92 keer

konda schreef:
Sylvester schreef: Da's wel flauw hè
Je zou je eens moeten inbeelden hoe mijn klanten zich voelden toen telenet en de ombudsman na 3 maand proberen het op te lossen en honderden euro's aan volume packs op hoesten moesten aanhoren dat we naar de politie moesten gaan om een klacht tegen onbekenden in te dienen voor ze in Mechelen iets wilden doen.

Ze zitten nu bij orange.

En ik denk dat het open sessie probleem bij telenet nog steeds bestaat...
Als iemand gebruik maakt van uw internet connectie zonder uw toestemming is dit inprincipe diefstal en moet je klacht indienen tegen onbekenden ja. Dat lijkt belachelijk, maar uw diefstal verzekering vergoed ook geen goederen die zonder uw toestemming zijn weggenomen tenzij je dit aangeeft, weet je wel diefstal. Lijkt me eigenlijk niet meer dan normaal.
Sylvester schreef:Open sessie probleem? Nog nooit van gehoord.
Volgens mij mag je ook je gebruikersnaam en paswoord niet delen met derden, als jij dat doet dan is het ook zo dat jij voor de gevolgen opdraait.
boonpwnz
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5615
Lid geworden op: 05 jul 2017, 09:50
Uitgedeelde bedankjes: 90 keer
Bedankt: 170 keer
Provider
Te Koop forum

Enigste dat ik me kan bedenken is een update die ik de dag ervoor had gepland die met vertraging is uitgevoerd want anders ging ik die wel in het daluur hebben gedaan.
konda
Premium Member
Premium Member
Berichten: 582
Lid geworden op: 06 feb 2011, 13:15
Uitgedeelde bedankjes: 13 keer
Bedankt: 51 keer

Ofloo schreef:
Volgens mij mag je ook je gebruikersnaam en paswoord niet delen met derden, als jij dat doet dan is het ook zo dat jij voor de gevolgen opdraait.
Aangezien de installateur die meestal instelt voor nieuwe klanten die er niets van kennen is dat nog al moeilijk dat niet te doen.
om dan nog maar te zwijgen over wat die meestal gebruikten als wachtwoord
ITnetadmin
userbase crew
userbase crew
Berichten: 9532
Lid geworden op: 28 jan 2012, 18:22
Uitgedeelde bedankjes: 243 keer
Bedankt: 765 keer
Recent bedankt: 6 keer

Ofloo schreef:
Sylvester schreef:Open sessie probleem? Nog nooit van gehoord.
Volgens mij mag je ook je gebruikersnaam en paswoord niet delen met derden, als jij dat doet dan is het ook zo dat jij voor de gevolgen opdraait.
Tut tut.
Dit is gewoon niet acceptabel.
Die informatie kan ook via andere weg in de handen van derden vallen.
Een never-expiring session die je op geen enkele manier kan afsluiten zonder toegang tot die session is gewoon absoluut wanbeheer.
Stop blaming the user when the company is clearly at fault.
Gebruikersavatar
buthead
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2720
Lid geworden op: 10 jan 2016, 13:14
Locatie: Oost-Vlaanderen
Uitgedeelde bedankjes: 47 keer
Bedankt: 129 keer
Provider
Te Koop forum

De oplossing is testen niet met "ik DENK dit ik DENK dat, zoals ze zeggen meten is weten dus hier in dit geval begin met het begin verander de paswoorden volg het op -> meld dit ook eens bij telenet ALS je zeker bent van jouw zaak.
Internet = Telenet + HeyTelecom
Telefonie/GSM = TN+PX Mobiel
TV = PX pickx + Netflix + Disney+
Gebruikersavatar
Sylvester
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1742
Lid geworden op: 07 jun 2006, 07:47
Locatie: Limburg
Uitgedeelde bedankjes: 34 keer
Bedankt: 173 keer

De test is heel simpel. Verbruik niets intern, trek utp kabels uit. Als het dan nog oploopt is er iets met die WiFree. Is het dat niet dan heb je het zelf verbruikt, wat volgens mij altijd het geval is
Tomby
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6556
Lid geworden op: 01 feb 2006, 12:36
Uitgedeelde bedankjes: 1379 keer
Bedankt: 509 keer

Sylvester schreef: is er iets met die WiFree.
Als het via Wifree is, moet je dat ook zien op de Telemeter pagina, want onderaan staat hoeveel van je trafiek via WiFree was.
AfAX
Premium Member
Premium Member
Berichten: 523
Lid geworden op: 01 dec 2011, 20:01
Uitgedeelde bedankjes: 35 keer
Bedankt: 34 keer
Recent bedankt: 2 keer

Ook ooit voorgehad, wel met een lager volume dan bij jou.
Alle apparaten afgekoppeld en nog steeds een aantal G per dag die erdoor draaiden.
Zit in de IT en hen duidelijk gemaakt dat het probleem bij hen zat.
In die tijd stuurden ze gratis een technieker voor een "check-up". deze vond niets en veranderde de modem, en nadien alles in orde....
Plaats reactie

Terug naar “Telenet (Chello, UPC)”