Laptop upgrade

Wil je iets weten over de hardware van een computer? Draait je CPU fan niet meer? Je printer wil niet meer mee?
Dan moet je hier zijn.
Plaats reactie
UBremoved_15318
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 25 keer
Bedankt: 66 keer

Een wat oudere laptop, Lenovo z70-80

Er staat win 10 op, als ik gewoon een win 10 image heb op usb dan kan ik gewoon de hdd uitbouwen en vervangen door ssd, booten van usb en windows installeren? Key zit in BIOS ergens niet?

Optical drive is nog nooit gebruikt geweest, bestaan er smartcard readers(voor eid) die ingebouwd kunnen worden in dat slot?
fred_be9300
Pro Member
Pro Member
Uitgedeelde bedankjes: 85 keer
Bedankt: 12 keer

Toen ik een Crucial SSD inbouwde in mijn Lenovo T440, was er software bij om de ouwe HDD in geheel over te zetten naar de SSD. Dus Windows herinstallatie is niet strikt noodzakelijk, indien je graag het systeem asis blijft gebruiken.
Maar je hebt het m.i. correct dat nieuwe win10 zal heractiveren zonder méér
jutuiz
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 230 keer
Bedankt: 65 keer
Recent bedankt: 1 keer

Ik gebruik daarvoor een simpele SATA-USB adaptor voor de nieuwe schijf en Acronis. Met Acronis kan je een schijf klonen naar een schijf van een ander formaat enzoverder. In dit geval heb ik W10 nog nooit moeten heractiveren.

Ik denk dat als je het gratis Linux Gparted weet te installeren (op een bootable CD-Rom) dat je ongeveer hetzelfde kan doen zonder al teveel problemen. Ik denk dat mijn laatste Samsung aankoop ook een licentiesleutel bevatte voor een geknipte versie van Acronis waarmee je dergelijke cloning kon doen.

Ik denk niet dat een smartcardreader bestaat voor de lenovo ultrabay (want zo heet dat toch?). Ik heb wel ooit eens een ultrabay adaptor gekocht voor een extra HDD.
Plaats reactie

Terug naar “Hardware”