We hebben sinds kort een nieuwe hond erbij. Voor onze vorige honden hadden we voor elk van hen een naamplaatje laten maken voor aan hun halsband, bij reddingo-shop.com. Ik had daar toen betaald met Bancontact. Dit was exact 2 jaar geleden.
Nu vandaag wil ik voor de nieuwe hond zo'n naamplaatje bestellen, alles goed en wel tot ik aan het betaalproces kom. Blijkbaar is Bancontact weggehaald, en kan er enkel betaald worden via Klarna (nog nooit van gehoord) of rechtstreeks via VISA. Mijn VISA geef ik sowieso enkel aan de grote spelers zoals Bol, Coolblue, Amazon, zeker niet aan obscure webwinkeltjes her en der, dus koos ik voor Klarna.
Toen kwam ik op een pagina en ze vragen mijn bankkaartnummer, niets raars, dat moet je overal geven. Maar dan vragen ze plots ook mijn ING-login???

Ik heb al op honderden websites gekocht, bekende en ook onbekende winkels, maar ik heb nog nooit mijn ING login ID moeten geven.

Deze site was vroeger gewoon legitiem en 100% betrouwbaar, 2 jaar geleden. Misschien bestaat deze winkel niet meer en is het domein overgekocht door scammers die zo bankgegevens proberen te stelen?
Of is dit toch een legitiem nieuw betaalplatform wat weer zopas uit de grond geschoten is waar ik weer niet op de hoogte van ben?