Ik heb nu al enkele maanden dat ik enkel de spellen counter strike global offensive speel en runescape NXT.
Nu ik speel met een ultra wide(32:9) 3840*1080 resolutie meestal op de helft van het scherm.
ik moet erbij vermelden dat ik counter strike niet competitief speel en gewoon voor de fun.
Ik heb nu een pc met een GTX 1080 ti en een i5 8600k met 32 GB ram en 2 TB ssd(erg overpowered). Ik had deze pc aangeschaft om zwaardere spellen te spelen maar die hebben toch geen succes gehad bij mij.
Ik heb daarnaast een laptop met i5 8250u en een GTX 1050 en speel daar sinds eind januari op voor te testen of ik tevreden ben.
Ik verhuis 02/03 en zou graag eigenlijk mijn stroomverbruik willen beperken aan de hand van mijn gebruik.
Zou ik mijn pc laten voor wat het is en eventueel verkopen? Deze heeft nu een custom windows versie van VG computers. Deze windows kan vervangen worden door eigen versie maar zal dan geen uitgebreide ondersteuning hebben van vg computers(wel nog de standaard fabrieksondersteuning)
De laptop heb ik destijds aangeschaft omdat ik nog af en toe heen en weer ga naar ouders en daar dan laptop gebruik.
Aangezien ik niet competitief speel is eigenlijk de 120/144 hzv van mijn huidige scherm niet nodig en zou 60 hz voldoende zijn. Als ik beslis om enkel laptop nog te houden. Zal er met hdmi 1.4 automatisch de resolutie beperkt worden tot 60 hz/handmatig op 60(angezien Hdmi 1.4 maar 2560*1440p op 72 hz ongeveer ondersteunt en 3840*1080 8-9 procent meer pixels is)?
Alvast bedankt voor de tips