Ik zit al enige tijd bij GSuite voor mail afhandeling (even een zijsprong naar Fastmail gemaakt maar teruggekomen wegens issues met hun webmail. GSuite werkt wel ok - het is een no-brainer.
Nu, op het werk gebruiken we de Office 365 suite (enterprise) - en ik vind die wel vrij prettig werken. Of het prettiger is dan GSuite ben ik nog niet aan uit
Zijn er hier mensen die beide gebruikt hebben voor hun personal use, en die eventueel wat pro/con's kunnen geven?
Telenet All-Internet -- using CV8560E & OPNsense on PCEngines APU2E4
Proximus & Mobile Vikings -- Using OnePlus 8 Pro (ROM: Stock)
Goh, jah. Waar kijk je naar he - beide hebben uptime guarantees, beide hebben wel wat te verliezen. Microsoft was origineel ook geen service bedrijf, maar een monopolist die op kap van vele gebruikers die geen andere keuze meer hadden groot geworden is.
Mijn ervaringen met GSuite customer support waren wel less than stellar (voor die ene keer dat ik het gebruikt heb)
Telenet All-Internet -- using CV8560E & OPNsense on PCEngines APU2E4
Proximus & Mobile Vikings -- Using OnePlus 8 Pro (ROM: Stock)
Ik heb tot vorig jaar Gsuite gebruikt, voornamelijk voor de zekerheid dat de mails toekwamen in het geval dat m'n webserver offline zou zijn...
Afgelopen zomer toch de overstap gemaakt naar O365 aangezien een vriend van me voor Microsoft werkt, en er een kortingprogramma bestaat waardoor ik een pak minder voor de O365 licentie moest betalen.
Ik vind het Microsoft product net iets beter dan Gsuite, zoals je waarschijnlijk weet kan je in bepaalde versies van O365 op 5 verschillende pc's het Office pakket downloaden en gebruiken. De online versie van O365 werkt ook héél goed.
Wat ik ook erg handig vind is dat de programma's in O365 net iets beter op elkaar zijn afgestemd, zo kan je in de online versie van Outlook bijvoorbeeld in-screen een Word document openen,... Dit werkt echt vlot.
Ook over de mailservers,... heb ik helemaal niet te klagen, dit werkt perfect.
Het enige minpuntje is mogelijk de iets duurdere gebruiksprijs voor de normale licenties...
Ik denk dat je steeds 2 weken kan proberen? Gewoon doen zou ik zeggen.
Ik ga binnenkort een bedrijfje migreren van GSuite naar O365. Gsuite heeft net iets teveel nukken naar mijn mening (bv het feit dat je nog altijd niet zonder externe plugins een shared address book kan aanmaken.
G Suite / Gmail heeft naar mijn ervaring een betere spam filter dan O365.
Verder zijn het eigenlijk in zekere zin alle twee goede keuzes (uptime, respons time,..). Het hangt dus ergens ook af van je voorkeuren dus (user design,..).
iPhone 12 Pro / iPad 2021 / Apple TV 4K (2nd Gen) / MBP 2020
Je krijgt meer voor je geld
50GB voor 1 mailbox + 1TB cloud storage bij o365 essentials
vs 30GB in totaal voor gsuite
ook geen apart programmatje dat je nog extra moet draaien om contacten en je agenda te syncen met outlook.
persoonlijk vind ik alles gemakkelijker terug als ik administratie moet doen op mailboxen bij o365, maar dat is waarschijnlijk ook omdat ik al veel meer in o365 ben bezig geweest.
jimghw schreef:
Afgelopen zomer toch de overstap gemaakt naar O365 aangezien een vriend van me voor Microsoft werkt, en er een kortingprogramma bestaat waardoor ik een pak minder voor de O365 licentie moest betalen.
Kan je details geven van zulk een kortingprogramma?
Ik gebruik heden zowel privé als zakelijk op aparte tenants een O365 E3, 'gratis' als Microsoft partner via hun Action Pack program en een O365 EOP1 (privé). Voordien privé een 2-tal jaar Exchange via OVH. Maar gezien ik nu betere prijzen heb als reseller alles overgezet naar een CSP tenant.