Wegens het kortelings te komen overlijden van mijn oude deurbel, en wat opmerkingen over het toch niet zo netjes zijn van m'n installatie om ook een foto te nemen van de aanbellende persoon in kwestie, was ik eens aan het rondneuzen naar de smart deurbellen.
Ik vermoed dat er hier wel wat volk is die zulke dingen hebben hangen, dus een vraag naar ervaringen.
En ook vooral: kan je die dingen gebruiken zonder internet access, en kan je aan de foto's / videos zonder cloud abonnement?
Het zou fijn zijn dat ik bvb met home assistant kan inhaken erop en de media bemachtigen.
Thanks in advance!
Sent from my ONEPLUS A6003 using Tapatalk
Ring /skybell/.. smart deurbellen
-
- Premium Member
- Uitgedeelde bedankjes: 35 keer
- Bedankt: 35 keer
- Recent bedankt: 3 keer
Mss heb je hier iets aan ? http://userbase.be/forum/viewtopic.php? ... el#p767524
Zelf heb ik een Ring Pro, dus internet nodig en betaal ook cloud dienst van 30$ per jaar of zoiets. Dit is niet hetgeen je dus zoekt.
Zelf heb ik een Ring Pro, dus internet nodig en betaal ook cloud dienst van 30$ per jaar of zoiets. Dit is niet hetgeen je dus zoekt.
- antutu
- Pro Member
- Uitgedeelde bedankjes: 147 keer
- Bedankt: 37 keer
Ik ga binnenkort ook op zoek naar een vervanging voor onze Profile videofoon want die ziet er na jaren nu toch een beetje outdated en oubollig uit.
De 1st gen Ring lijkt mij wel interessant, en dat combineren met een dedicated Huawei tablet, en dan kom ik op €178.
Maar ik wist dus niet van dat hele cloudgebeuren af. MOET je dat cloudgedoe hebben of kan je ook gewoon gratis de bel gebruiken? Video opname enzo hoeft niet. Gewoon dat de bel gaat en dat ik op de tablet zie wie er staat, en kan praten met diegene via de tablet. Meer moet dat niet zijn.
De 1st gen Ring lijkt mij wel interessant, en dat combineren met een dedicated Huawei tablet, en dan kom ik op €178.
Maar ik wist dus niet van dat hele cloudgebeuren af. MOET je dat cloudgedoe hebben of kan je ook gewoon gratis de bel gebruiken? Video opname enzo hoeft niet. Gewoon dat de bel gaat en dat ik op de tablet zie wie er staat, en kan praten met diegene via de tablet. Meer moet dat niet zijn.

There's something strange and you can't reboot. Who you gonna call? Joost Prutsers.
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 384 keer
- Bedankt: 740 keer
Ik heb zelf de gewone Ring doorbell, nu te koop voor 99 euro. Je hebt internet nodig. Je kan een abonnement afsluiten voor 30 dollar per jaar om je videobeelden op te slaan bij Ring. Het abonnement is niet verplicht. Zonder het abo kan je enkel de live gebeurtenis van dat moment bekijken. Je krijgt wel een "history" van de gebeurtenissen (motion detected, someone at your door,...) maar zonder abonnement krijg je enkel de opsomming van de events en verder niks. Met abonnement wordt elk event opgenomen en worden de beelden rechtstreeks geupload naar de ring servers. Je kan dus altijd zien wie er aan de deur is voorbijgelopen door op het event te klikken. De app van ring is ondertussen al serieus bijgewerkt. In den beginne had je 1 enkel geluid, nu is het uitgebreid tot een stuk of 15. Wie weet krijgen we in de toekomst de mogelijkheid om zelf geluiden toe te voegen. De app is in mijn geval geïnstalleerd op een Android tablet van Medion en op mijn smartphone. Als mijn smartphone verbonden is met het internet via wifi of mobiel internet dan belt ook mijn smartphone als er iemand aanbelt. Via de smartphone kun je dan, vanop jouw locatie, zien wie er aan de deur is, de oproep beantwoorden en in gesprek gaan met de persoon aan de deur. De opnames van de events zijn beperkt tot 30 seconden.
1 opmerking. Houd rekening met het feit dat de bel buiten aan de deur hangt en dat je zal moeten zorgen voor een voldoende sterk wifi signaal. Zelf heb ik een repeater in de woonkamer geplaatst. Met alleen het wifi signaal van de fritzbox in de keuken was het kantje boord.
1 opmerking. Houd rekening met het feit dat de bel buiten aan de deur hangt en dat je zal moeten zorgen voor een voldoende sterk wifi signaal. Zelf heb ik een repeater in de woonkamer geplaatst. Met alleen het wifi signaal van de fritzbox in de keuken was het kantje boord.
MacMini M1 - MacMini M2 - Fritz!Box 7590 AX + OVH VoIP
12x Sunpower 318W zonnepanelen
14x Sunpower 425W zonnepanelen
Huawei Luna2000 batterij 10kW
- NuKeM
- Administrator
- Uitgedeelde bedankjes: 126 keer
- Bedankt: 268 keer
Hier ook zitten zoeken naar een non-cloud deurbel die ik aan mijn Synology kon linken. Er kwam er maar één echt boven en dat was de Doorbird. Maar, gezien de vele negatieve reviews en prijs toch maar gezwicht en voor een ring pro gegaan.
De Google Nest Hello viel af door veel negatieve reviews (trage notificaties en lange cool down na detectie/bel) + 24/7 opname/upload vond ik er over + privacy issues + geen 24V transfo inbegrepen in de prijs.
Weet wel dat je huidige bel onbruikbaar/overbrugd wordt met de ring (een 24V bel vinden kan een oplossing zijn, maar die zijn moeilijk te vinden).
De communicatie met de persoon aan de deur is maar matig, maar voor mijn gebruik is de bel vooral een ip cam en minder een intercom.
In home assistent kan ik alle gegevens opvragen van de deurbel (laatste belmoment, laatste motion event, wifi kwaliteit deurbel en Chime, motion detected, etc.). Ook de laatste opname (motion/bel/live view) kan je in home assistant afspelen. Helaas wel geen live view in HA.
Je Wifi link moet wel goed zijn, zo zit ik af en toe met een frozen video, voor verbetering vatbaar dus.
Mijn ouders vonden dit systeem ook zeer interessant en hebben dan nog geen week later (ook mede door Black Friday deal) er een gekocht.
Al bij al tevreden gebruiker, ondanks de cloud en het (niet zo dure) abonnement
De Google Nest Hello viel af door veel negatieve reviews (trage notificaties en lange cool down na detectie/bel) + 24/7 opname/upload vond ik er over + privacy issues + geen 24V transfo inbegrepen in de prijs.
Weet wel dat je huidige bel onbruikbaar/overbrugd wordt met de ring (een 24V bel vinden kan een oplossing zijn, maar die zijn moeilijk te vinden).
De communicatie met de persoon aan de deur is maar matig, maar voor mijn gebruik is de bel vooral een ip cam en minder een intercom.
In home assistent kan ik alle gegevens opvragen van de deurbel (laatste belmoment, laatste motion event, wifi kwaliteit deurbel en Chime, motion detected, etc.). Ook de laatste opname (motion/bel/live view) kan je in home assistant afspelen. Helaas wel geen live view in HA.
Je Wifi link moet wel goed zijn, zo zit ik af en toe met een frozen video, voor verbetering vatbaar dus.
Mijn ouders vonden dit systeem ook zeer interessant en hebben dan nog geen week later (ook mede door Black Friday deal) er een gekocht.
Al bij al tevreden gebruiker, ondanks de cloud en het (niet zo dure) abonnement

- spacekiek
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 15 keer
- Bedankt: 15 keer
hier heel tevreden van de Ring Elite.
Wel prijzig, maar ik wou hem perse met draad verbinden en dit is de enige die met netwerkkabeltje kan 'gevoed' worden van stroom en internet. Het was wel een uitdagende klus om die netwerkkabel door de spouw naar de plaats van de deurbel te krijgen ... maar waar een wil is ... !
Ik hoop echter dat ze wel nog facial recognition gaan toevoegen zoals bij de Nest, want dat is echt wel handig vind ik.
Wel prijzig, maar ik wou hem perse met draad verbinden en dit is de enige die met netwerkkabeltje kan 'gevoed' worden van stroom en internet. Het was wel een uitdagende klus om die netwerkkabel door de spouw naar de plaats van de deurbel te krijgen ... maar waar een wil is ... !

Ik hoop echter dat ze wel nog facial recognition gaan toevoegen zoals bij de Nest, want dat is echt wel handig vind ik.
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 384 keer
- Bedankt: 740 keer
Mijn Ring is ook bedraad. De ingebouwde batterij is handig maar het is wat vervelend om de bel te moeten demonteren om de zoveel tijd, ze aan de usb lader te hangen om op te laden en dan weer tegen de muur te hangen. Daarom heb ik, toen hier een elektricien aan het werk was, hem een beltransfo laten installeren zodat mijn Ring constant van stroom voorzien wordt.
MacMini M1 - MacMini M2 - Fritz!Box 7590 AX + OVH VoIP
- devilkin
- Administrator
- Uitgedeelde bedankjes: 1081 keer
- Bedankt: 681 keer
- Recent bedankt: 7 keer
Thanks for the info sofar!
Als 'tijdelijke' oplossing heb ik ondertussen achterhaald waar het probleem zat, blijkbaar redelijk wat vuil tussen het contact geraakt, boel opengevezen, en 't werkt terug. Nu es wat tijd nemen voor een oplossing die me echt aanstaat.
Als 'tijdelijke' oplossing heb ik ondertussen achterhaald waar het probleem zat, blijkbaar redelijk wat vuil tussen het contact geraakt, boel opengevezen, en 't werkt terug. Nu es wat tijd nemen voor een oplossing die me echt aanstaat.
Telenet All-Internet -- using CV8560E & OPNsense on PCEngines APU2E4
Proximus & Mobile Vikings -- Using OnePlus 8 Pro (ROM: Stock)
Proximus & Mobile Vikings -- Using OnePlus 8 Pro (ROM: Stock)