advies Ipad 4 met gebroken touchscreen

Wil je iets weten over de hardware van een computer? Draait je CPU fan niet meer? Je printer wil niet meer mee?
Dan moet je hier zijn.
Plaats reactie
keerekeerweere
Moderator
Moderator
Uitgedeelde bedankjes: 75 keer
Bedankt: 24 keer
Provider
Te Koop forum

Wat is jullie advies in deze situatie:

Voor de zoveelste keer is de ipad tegen de grond gegaan en die heeft lang standgehouden. Helaas tot vandaag, nu is het volledige touchscreen gebarsten. De LCD en werking van de touchscreen is nog ok en de screenprotector houdt alles nog aan elkaar.

Reparatieservices voor het vervangen van de touchscreen (zonder de lcd) kosten 70,- 89,- 129,- EUR. Als er goede reparatieservices in de regio Dendermonde en/of Aalst zijn, tips altijd welkom.

Een DIY reparatiekit met touchscreen en homebutton zit rond de 20-30 EUR, met als risico dat het niet goed lukt en ook de LCD of het toestel naar de maan gaat.

Een refurbished toestel uit de UK zit rond de 150 EUR

Een nieuwe Ipad 2018 zit op 329,- EUR

De Ipad 4 wordt ook al niet meer ondersteund door Apple en hoe langer hoe meer zullen er apps niet meer bij te werken zijn, of niet meer geinstalleerd kunnen worden.
Telenet OneUp 1000/40 - Edpnet 100/40 - OPNSense
phildww
Pro Member
Pro Member
Uitgedeelde bedankjes: 21 keer
Bedankt: 41 keer

Niet twijfelen, koop de nieuwe. Veel vlotter in gebruik en je kan er de laatste updates opzetten.
Nexus1980
Premium Member
Premium Member
Bedankt: 39 keer
Provider

Idd, das ook mijn idee. Zet die handel op 2e hands en koop een andere. Als je krap bij kas bent kan je hem met grijze import kopen via e-global. Heeft al wat negatieve commentaar gekregen maar ik vind de shop goed.

De prijs van je ipad zal heel laag moeten zijn maar als je geduld hebt zijn er altijd wel kopers. Gisteren nog een iphone 5c verkocht met kapotte batterij voor 35 euro...

En misschien eens investeren in een goede case? Die van decoded voor ipads vind ik kwaliteit.
petrol242
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 85 keer
Bedankt: 260 keer

keerekeerweere schreef:De Ipad 4 wordt ook al niet meer ondersteund door Apple en hoe langer hoe meer zullen er apps niet meer bij te werken zijn, of niet meer geinstalleerd kunnen worden.
Dan denk ik dat je zelf al antwoord hebt gegeven op je eigen vraag en wens je hier enkel nog bevestiging.

Persoonlijk zou ik eerst en sowieso voor de DIY optie kiezen, want veel heb je daar niet bij te verliezen. Wat je wel kan winnen is de fun en de ervaring van de vervanging. In het beste geval als het lukt hou je er een apparaat aan over waar je misschien nog wel wat mee kan doen. Als is het als fotoframe op de schoorsteen...
keerekeerweere
Moderator
Moderator
Provider
Te Koop forum

bedankt voor de reacties en tips.

Dan zal het een nieuw model worden. 't is tenslotte bijna Kerstmis.

Wie weet probeer ik toch de reparatie ook eens.
keerekeerweere
Moderator
Moderator
Provider
Te Koop forum

keerekeerweere schreef: Wie weet probeer ik toch de reparatie ook eens.
Gewoon ter info, de diy (redelijk) reparatie is goed gelukt.
C0F0DC55-9448-402B-BDFE-A67A99C7366F.jpeg
Ifixit video’s en dergelijke zijn handige hulpmiddelen.

Voor wie het wil proberen, bestel meteen een volledige set voor de touchscreen, inclusief bezel en touch homeknop en kijk ook na of er een (3M) kleefstrook voorzien is of bijgeleverd.

Natuurlijk te geweldig aan de slag gegaan en toen is de lcd gesneuveld. Waarschijnlijk tussen het lostrekken van de gebarsten touchscreen. Gelukkig kosten die lcd’s geen fortuin. Leuke ervaring maar of ik het elke dag zou doen is wat anders.
MClaeys
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 377 keer
Bedankt: 347 keer

Troost u, ooit een gerepareerd, bleek de hoek nog een klein deukje te bevatten dat net te ver zat. Bij het aandrukken was de nieuwe ook weer meteen gebarsten :lol: da zijn zaken om uit te leren.
lanadekat
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 45 keer
Bedankt: 83 keer

'om uit te leren': kwaliteit van namaak lcd's is gewoon slecht. Als je orginele onderdelen zou hebben past het uit mijn ervaring gewoon netjes in elkaar. Maar die namaak is niet 100% exact de juiste maat waardoor je soms moet gaan duwen. En als je verkeerd op een lcd duwt is ofwel de lcd zelf ofwel het glas kapot. (tip: best nooit duwen, altijd eerst kijken of er niets verkeerd zit. Mocht je toch moeten duwen. Duw niet op de randen)
Ik heb het al meerdere malen 'verkeerd' gedaan maar het blijft gebeuren aangezien het gewoon niet exact wilt passen. Als je 1 onderdeel vervangt door namaak valt het meestal wel mee. Maar frame + scherm is een slechte combinatie.
MClaeys
Elite Poster
Elite Poster

De hoek was ingedeukt, het had niks met de pasfactor te maken maar met onvoorzichtig aanbrengen + de hoek waar het op gevallen is niet eerst in orde zetten. Komt daar nog bij dat originele onderdelen voor Apple verkrijgen wishfull thinking is, met de kwaliteit was alleszins niks mis. Nadien het deukje weggetikt en een nieuw geplaatst, fits like a glove. Het scherm zelf werd overigens niet vervangen, geen idee meer welke versie van iPad het was tis al een paar jaar geleden.
ddd
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 396 keer
Bedankt: 194 keer
Provider

Zoveel iPads zonder een degelijke hoes rond? :-)
Voor €10-€15 is dat geregeld...
MClaeys
Elite Poster
Elite Poster

Het was de mijne niet :p blijkbaar had dochterlief haar kuren en had ze er mee gesmeten uit "kleutercollère" :).
Plaats reactie

Terug naar “Hardware”