Voor een beter begrip zal ik zo goed mogelijk mijn huidige situatie uit de doeken doen:
Momenteel heb ik PPPoE op mijn BBOX uitgeschakeld en op mijn eigen router (Synology 2600ac) geactiveerd. Nu werkt alles, inclusief mijn Proximus TV, vanop mijn eigen router. Om de TV te laten werken heb ik een LAN poort van mijn router als IPTV geconfigureerd. Werkt goed.
Maar ondertussen is mijn download snelheid gedaald van meer dan 80Mbps naar 50Mbps. Bovendien kan ik mijn NVR en NAS vanop de WAN slechts zeer moeilijk bereiken omdat deze nog steeds 2 routers op mijn netwerk detecteren. Hoe kan ik dit oplossen?
Met die snelheid van 50Mbps zou ik nog kunnen leven maar die NVR moet ik absoluut van buitenaf kunnen bereiken.
Ik kom deze problemen tegen omdat ik verhuisd ben. Op mijn vorige adres heeft dezelfde setup altijd mooi gewerkt omdat toen een medewerker van Proximus vanop afstand de BBOX op 'bridging' gezet zou hebben. Kan dit kloppen? De settings die ikzelf op de BBOX kan veranderen zijn helaas zeer beperkt.
Ik heb de afgelopen week zonder overdrijven al 7x telefonisch contact opgenomen met Proximus, 2x heb ik een mail gestuurd en net nog op de chat gezeten. Helaas telkenmale zonder vruchtbaar resultaat.
De laatste reactie die ik nu per telefoon gekregen heb is dat ze de BBOX niet meer in bridging willen/mogen zetten.
Ik heb dan gevraagd naar een dsl modem die ik kan gebruiken om gewoon de BBOX te vervangen, weg te laten. Daar kon men geen nuttig antwoord op geven omdat het tegen hun beleid zou zijn.
Dus misschien weet hier iemand een compatibele modem die ik zou kunnen gebruiken?
Om kort te gaan dit forum is mijn laatste hoop

Alvast bedankt voor jullie input!!!