Vroeger kon je blijkbaar op eigen houtje een extra decoder aankopen en een extra LAN poort configureren teneinde 3 decoders te gebruiken bij Scarlet.
Kan dit nog steeds met een trio abbo en een b-box V3+ ?
Volgens de scarlet site kan je max 2 decoders huren/aansluiten, is dit een technische beperking waar je niet om heen kunt of is dit louter marketingtechnische bangmakerij?
Alvast bedankt !
Scarlet: 3 decoders mogelijk?
-
- Moderator
- Uitgedeelde bedankjes: 910 keer
- Bedankt: 3509 keer
- Recent bedankt: 9 keer
Op de oude B-box/Sagem modem was er een (te omzeilen) beperking van 2 LAN poorten voor TV
Waarschijnlijk stamt deze "beperking" nog van die tijd.
Met de huidige b-box3 - in fully routed mode - is er eigenlijk geen enkele technische beperking meer. Je kan verschillende decoders via aangepaste switches aan je netwerk hangen. De enige "technische" beperking is:
Wat marketing betreft, kan het inderdaad zo zijn dat Scarlet maximum 2 decoders activeert.
Dat zou ik geen "marketingtechnische bangmakerij" noemen, maar een commerciële beperking door een low-cost provider (de lagere kost moet toch ergens uit te halen zijn?)
Waarschijnlijk stamt deze "beperking" nog van die tijd.
Met de huidige b-box3 - in fully routed mode - is er eigenlijk geen enkele technische beperking meer. Je kan verschillende decoders via aangepaste switches aan je netwerk hangen. De enige "technische" beperking is:
- - de DHCP range van de routed decoders (nu 192.168.1.64 tot en met .99), dus max 35 decoders
- de nodige bandbreedte om al je decoders gelijktijdig van signaal te voorzien (en in mindering te brengen van je internet snelheid).

Wat marketing betreft, kan het inderdaad zo zijn dat Scarlet maximum 2 decoders activeert.
Dat zou ik geen "marketingtechnische bangmakerij" noemen, maar een commerciële beperking door een low-cost provider (de lagere kost moet toch ergens uit te halen zijn?)
VoIP: EDPnet (gratis vaste lijn), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip.
Provider: EDPnet Fiber XS (150/50 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 5590 Fiber, OS 8.03, Fritz!SFP GPON aangesloten op Proximus ONTP.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So. 3 Fritz!DECT toestellen
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
Provider: EDPnet Fiber XS (150/50 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 5590 Fiber, OS 8.03, Fritz!SFP GPON aangesloten op Proximus ONTP.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So. 3 Fritz!DECT toestellen
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
-
- Premium Member
- Uitgedeelde bedankjes: 44 keer
- Bedankt: 34 keer
Dat is nu net mijn vraagphilippe_d schreef:Wat marketing betreft, kan het inderdaad zo zijn dat Scarlet maximum 2 decoders activeert.