Ben aan het kijken om eventueel een Oculus Rift aan te schaffen.
Mijn systeem voldoet, buiten de grafissche kaart.
Vermits de VR helm toch een redelijk bedrag kost had ik graag de prijs van de grafische kaart zo laag mogelijk gehouden.
Een GTX 1060 6GB voldoet ruimschoots. Op internet vond ik reeds (oude) reacties dat een 3GB ook voldoet, anderen beweren dan weer dat deze niet voldoet. Het verschil in prijs is momenteel wel minstens 80€.
Zijn er toevallig leden die met een 3GB ervaring hebben, of verschil tussen 3 & 6 GB ?
Oculus Rift en GTX 1060 grafische kaart
- selder
- Moderator
- Uitgedeelde bedankjes: 119 keer
- Bedankt: 772 keer
- Recent bedankt: 1 keer
Ik zou het je niet aanraden...GTX1080 met 8GB minimum... je wilt een constante framerate en geen schokken in je games, anders wordt he gegarandeerd ziek.
Fractal Design North • 13900KS • Asus ROG Ryuo III 240mm • Asus Z790-E • Z5 7800 c34 64GB RGB • nVidia RTX4090FE • Samsung 990 PRO 2TB • Asus ROG Swift PG42UQ 42” OLED 138Hz
-
- Plus Member
- Uitgedeelde bedankjes: 142 keer
- Bedankt: 42 keer
- Recent bedankt: 1 keer
Ik zou je ook aanraden om te sparen voor een krachtigere gpu.
In de laatste games van deze maand spreken geven ze aan dat je minimum een 1070 nodig hebt (Doom VFR, Fallout 4 VR en L.A. Noire)
Zelf heb ik 1,5 jaar een AMD R9 290 gebruikt met mn vive en dat ging, maar soms moest ik dan wel render resolutie verlagen.
Uiteindelijk van ik een paar maanden geleden over gegaan naar 1080 ti en dat is toch een verademing.
ziek ben ik met mn R9 nooit geworden
maar als de framerate niet gehaald kan worden in steam, dan spring je tijdelijk uit het game en kom je in het steam dashboard terecht.
Als dat 1x gebeurd is dat niet erg, maar zoiets wil je liever niet zien.
In de laatste games van deze maand spreken geven ze aan dat je minimum een 1070 nodig hebt (Doom VFR, Fallout 4 VR en L.A. Noire)
Zelf heb ik 1,5 jaar een AMD R9 290 gebruikt met mn vive en dat ging, maar soms moest ik dan wel render resolutie verlagen.
Uiteindelijk van ik een paar maanden geleden over gegaan naar 1080 ti en dat is toch een verademing.
ziek ben ik met mn R9 nooit geworden

maar als de framerate niet gehaald kan worden in steam, dan spring je tijdelijk uit het game en kom je in het steam dashboard terecht.
Als dat 1x gebeurd is dat niet erg, maar zoiets wil je liever niet zien.
- Gaming: PC, Quest 3 en Nintendo switch 2
- Domotica: Niko home control & philips hue & Nest