Dag,
Ik ben momenteel een (niet ontevreden) Proximus-klant, maar overweeg de overstap naar Scarlet en dit om het prijsverschil.
Waar ik wel een beetje gevoelig aan ben, is de hardware-kant van het verhaal. Klopt het gerucht dat je als Scarlet-klant opgemaakte, elders (in Proximus of Scarlet-gezinnen gebruikte) apparatuur krijgt, en dus geen nieuwe apparaten?
Welke decoder krijg je en welke software draait hierop? Is dit gewoon de Proximus TV-interface met een heleboel minder kanalen? Of ligt er er een nieuwe schil van Scarlet bovenop?
Voorts houdt de installatiekost van 99 euro me ook nog wat tegen, omdat dat de besparing het eerste jaar teniet doet. Laat Scarlet toe de installatie door de klant zelf uit te voeren? Alles is voorzien voor de Proximus-aansluiting, en ik verwacht dus geen eigenlijke problemen. Maar misschien ben ik mis?
Alvast bedankt voor de hulp!
Met vriendelijke groeten,
Theofiel
Gebruikte hardware en decodersoftware
-
- Elite Poster
- Berichten: 919
- Lid geworden op: 23 aug 2013, 19:17
- Uitgedeelde bedankjes: 39 keer
- Bedankt: 72 keer
Decoder is V4 dus niet de nieuwe V5 (mini) die Proximus klanten hebben.
Ligt een Scarlet schil bovenop, het was vroeger nog erger maar hij blijft sloom en ik heb regelmatig last gehad van random bugs/glitches.
Klantendienst stelt, uit mijn eigen ervaring ik spreek niet voor iedereen, eigenlijk niets voor. Ik gok dat ze gewoon willekeurige mensen hebben genomen die kunnen bellen en die een half dagje opleiding gegeven ofzo. Buiten hun procedures geraak je niet buiten en hoewel het bij anderen soms sneller ging duurde het bij mij telkens een week om een nieuwe modem te krijgen dus telkens een week zonder internet, telefoon en tv. Ondertussen naar EDPnet overgeschakeld en een Fritz!Box gekocht (Ben ik super tevreden van. Stabiliteit, gebruiksvriendelijkheid en een snelle interface: daar kan de Obox die je van Scarlet krijgt nog wat van leren
) en ik heb de oude Obox nu als reserve.
Ligt een Scarlet schil bovenop, het was vroeger nog erger maar hij blijft sloom en ik heb regelmatig last gehad van random bugs/glitches.
Klantendienst stelt, uit mijn eigen ervaring ik spreek niet voor iedereen, eigenlijk niets voor. Ik gok dat ze gewoon willekeurige mensen hebben genomen die kunnen bellen en die een half dagje opleiding gegeven ofzo. Buiten hun procedures geraak je niet buiten en hoewel het bij anderen soms sneller ging duurde het bij mij telkens een week om een nieuwe modem te krijgen dus telkens een week zonder internet, telefoon en tv. Ondertussen naar EDPnet overgeschakeld en een Fritz!Box gekocht (Ben ik super tevreden van. Stabiliteit, gebruiksvriendelijkheid en een snelle interface: daar kan de Obox die je van Scarlet krijgt nog wat van leren

-
- Elite Poster
- Berichten: 2164
- Lid geworden op: 18 feb 2014, 14:40
- Locatie: Gent
- Uitgedeelde bedankjes: 143 keer
- Bedankt: 225 keer
- Recent bedankt: 1 keer
Dat klopt, maar dat is evengoed zo bij alle andere providers waar je materiaal huurt of in bruikleen krijgt. Toestellen die teruggebracht worden om gelijk welke reden (opzeg abonnement, technisch defect, omruil recenter model,...) worden in beschutte werkplaatsen nagezien, eventueel hersteld en gaan terug in roulatie.Theofiel schreef:Klopt het gerucht dat je als Scarlet-klant opgemaakte, elders (in Proximus of Scarlet-gezinnen gebruikte) apparatuur krijgt, en dus geen nieuwe apparaten?
Je kan een nieuw krijgen maar evengoed zo'n herzien toestel.
Het BIPT aanziet modems en routers als een onderdeel van de eindapparatuur van de eindgebruiker waardoor deze vrij te kiezen zijn voor breedband en internettelefonie.
Bron
Bron
-
- Starter
- Berichten: 3
- Lid geworden op: 27 nov 2017, 19:14
- Uitgedeelde bedankjes: 4 keer
Dat is niet zo goed. Niets zo ergerlijks als tijdens het kijken daarmee geconfronteerd worden.lanadekat schreef:Decoder is V4 dus niet de nieuwe V5 (mini) die Proximus klanten hebben.
Ligt een Scarlet schil bovenop, het was vroeger nog erger maar hij blijft sloom en ik heb regelmatig last gehad van random bugs/glitches.
Ondertussen heb ik de vraag ook aan de klantendienst van Scarlet gemaild. Zij laten dit weten.
Momenteel hebben wij zo'n V5, wel een compact. Afgezien van de nodeloos trage animaties, werkt het ding eigenlijk naar behoren. Geen idee wat ze met OLO bedoelen.Het model decoder is het nieuwste model de V5, deze decoder zijn totaal nieuw.
Wij werken met de software van OLO.
Persoonlijk zou ik zonder televisie kunnen en me behelpen met een Android-boxje en wat uitgesteld kijken, maar de werderhelft ga ik niet kunnen overtuigen. Dan moet de tv-avond iets te fel voorbereid of gepland worden. Dus EDPnet valt voor mij af. Of hoe kijken jullie televisie?lanadekat schreef:Ondertussen naar EDPnet overgeschakeld en een Fritz!Box gekocht (Ben ik super tevreden van. Stabiliteit, gebruiksvriendelijkheid en een snelle interface: daar kan de Obox die je van Scarlet krijgt nog wat van leren) en ik heb de oude Obox nu als reserve.
Dit is nieuw voor mij. Weer iets geleerd.MaT schreef:Dat klopt, maar dat is evengoed zo bij alle andere providers waar je materiaal huurt of in bruikleen krijgt.
-
- Elite Poster
- Berichten: 3248
- Lid geworden op: 18 dec 2004, 13:33
- Locatie: 053 Aalst
- Uitgedeelde bedankjes: 684 keer
- Bedankt: 220 keer
OLO = Other Licensed Operators = de alternatieve providers (tov Proximus en Telenet)
De V4 decoder werkt hier degelijk -- pakweg 1 keer per 2 maanden dat ie nog eens een bug vertoont (meestal omdat er een opnametijd blijft optellen), maar da's een verademing tegenover de V3b die zich iedere 2 weken verslikte.
De V4 decoder werkt hier degelijk -- pakweg 1 keer per 2 maanden dat ie nog eens een bug vertoont (meestal omdat er een opnametijd blijft optellen), maar da's een verademing tegenover de V3b die zich iedere 2 weken verslikte.
-
- Elite Poster
- Berichten: 919
- Lid geworden op: 23 aug 2013, 19:17
- Uitgedeelde bedankjes: 39 keer
- Bedankt: 72 keer
Telenet digitale TV + digicorder. Kost ongeveer €26,95 per maand.Theofiel schreef: Persoonlijk zou ik zonder televisie kunnen en me behelpen met een Android-boxje en wat uitgesteld kijken, maar de werderhelft ga ik niet kunnen overtuigen. Dan moet de tv-avond iets te fel voorbereid of gepland worden. Dus EDPnet valt voor mij af. Of hoe kijken jullie televisie?
Je kan ongeveer €8 besparen per maand door analoge TV te nemen of door een CI+ module, digibox of digicorder te kopen.
-
- Starter
- Berichten: 3
- Lid geworden op: 27 nov 2017, 19:14
- Uitgedeelde bedankjes: 4 keer
Bedankt voor jullie zeer nuttige antwoorden.
Ik denk dat ik nog maar even bij Proximus blijf en de promoties een beetje afwacht. Als ik de diensten naar verschillende providers overbreng, bespaar ik maximaal enkele euro's per maand en geef ik iets te veel 'comfort' op.
Ik denk dat ik nog maar even bij Proximus blijf en de promoties een beetje afwacht. Als ik de diensten naar verschillende providers overbreng, bespaar ik maximaal enkele euro's per maand en geef ik iets te veel 'comfort' op.