Hallo iedereen,
Ik ben in Outlook een VBA-module aan het schrijven om me het leven gemakkelijker te maken.
Het doel is wat data te archiveren in de mapstructuur van Outlook, en mails en bijlagen als PDF op een netwerkdrive te stockeren.
Het is de bedoeling dat eenmaal een bepaald onderwerp wordt toegekend aan een map in Outlook en de netwerkdrive, het daaropvolgende gemail met een klik op de knop, ook in dezelfde mappen bewaard wordt.
Ik denk een soort tabel te gebruiken met onderwerp (of een soort uniek ID van de mail), en de twee mapnamen die de verbanden samenhoud (mini database dus).
> Deze data moet ergens bewaard worden, ik denk richting een blanco mail in Outlook te bewaren met daarin deze informatie als tekst/bijlage.
XML leek me het meest geschikt, maar lijkt me toch niet zo eenvoudig of overkill.
Heeft er iemand andere suggesties?
Ik denk richting CSV, INI, ... als het maar gemakkelijk te programmeren valt.
Bedankt
VBA data bewaren, beste manier?
-
- Moderator
- Berichten: 6104
- Lid geworden op: 03 jan 2010, 20:42
- Locatie: 127.0.0.1
- Uitgedeelde bedankjes: 173 keer
- Bedankt: 345 keer
Elke bijdrage is nuttigtb0ne schreef:Kan niet veel bijdragen maar is het niet eenvoudiger een pst file te maken (of meerdere pst files) en gewoon met VBA en/of regeltjes de mappen structuur te maken?

Helaas is het hele verhaal uitgebreider dan dat.
✂ – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – –
-
- Elite Poster
- Berichten: 3239
- Lid geworden op: 18 dec 2004, 13:33
- Locatie: 053 Aalst
- Uitgedeelde bedankjes: 679 keer
- Bedankt: 220 keer
Mailclients hebben toch meestal een 'tag' functie waarmee je er een label kan opplakken? Bouw daar misschien iets van archivering rond ipv een apart systeem?
-
- Moderator
- Berichten: 6104
- Lid geworden op: 03 jan 2010, 20:42
- Locatie: 127.0.0.1
- Uitgedeelde bedankjes: 173 keer
- Bedankt: 345 keer
De bezorgdheid is leesbaarheid voor iedereen en beschikbare software, daarom wordt alles gearchiveerd als PDF.
Hoe ik dit in Outlook zelf organiseer, is enkel voor persoonlijk gemak en en een goede zoekfunctie op inhoud te hebben.
Hoe ik dit in Outlook zelf organiseer, is enkel voor persoonlijk gemak en en een goede zoekfunctie op inhoud te hebben.
✂ – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – –
-
- Deel van't meubilair
- Berichten: 29849
- Lid geworden op: 28 okt 2003, 08:17
- Uitgedeelde bedankjes: 331 keer
- Bedankt: 1599 keer
Mails exporteren lijkt mij een enorm moeilijke opgave... je hebt plain text, rich text, HTML, ... mails dus voor ieder van deze formaten zou je een volledige parser moeten gaan schrijven die het kan converteren naar een PDF ! De eenvoudigste manier om dit te bekomen is door ze manueel te printen vanuit je mail client... maar dat is niet realistisch.
De attachments op zich extracten is het probleem niet echt (al moet je je realiseren dat je in een mail embedded mails kan hebben verschillende niveaus diep).
Conclusie... ik zou een andere oplossing zoeken
De attachments op zich extracten is het probleem niet echt (al moet je je realiseren dat je in een mail embedded mails kan hebben verschillende niveaus diep).
Conclusie... ik zou een andere oplossing zoeken

-
- Administrator
- Berichten: 16757
- Lid geworden op: 18 feb 2003, 21:02
- Twitter: meon
- Locatie: Bree
- Uitgedeelde bedankjes: 472 keer
- Bedankt: 664 keer
Is SharePoint een optie?
Je kan daar document libraries mail-enabled maken en dan via een soort routing rules dingen in een juiste map (in SharePoint) droppen.
Emails worden als .msg opgeslagen en bijlages worden geëxtraheerd en allemaal samen in een mapje gezet met als naam het onderwerpveld van de mail.
Je kan daar document libraries mail-enabled maken en dan via een soort routing rules dingen in een juiste map (in SharePoint) droppen.
Emails worden als .msg opgeslagen en bijlages worden geëxtraheerd en allemaal samen in een mapje gezet met als naam het onderwerpveld van de mail.
-
- Moderator
- Berichten: 6104
- Lid geworden op: 03 jan 2010, 20:42
- Locatie: 127.0.0.1
- Uitgedeelde bedankjes: 173 keer
- Bedankt: 345 keer
Mails naar pdf is net het eenvoudigste van het verhaal.
Ik ben meer aan het sukkelen om het toewijzen van het archief categorie op te vangen in een event...
@meon, bedankt voor de tip, dat zal ik eens bekijken.
Ik ben meer aan het sukkelen om het toewijzen van het archief categorie op te vangen in een event...
@meon, bedankt voor de tip, dat zal ik eens bekijken.
✂ – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – –
-
- Deel van't meubilair
- Berichten: 29849
- Lid geworden op: 28 okt 2003, 08:17
- Uitgedeelde bedankjes: 331 keer
- Bedankt: 1599 keer
Misschien kan je ons dan een tipje geven hoe je dit precies doet... heb wel interesse.honda4life schreef:Mails naar pdf is net het eenvoudigste van het verhaal.
Zou eigenlijk een plugin voor Outlook kunnen gebruiken die een mail (PDF en attachments) doorgeeft aan bijvoorbeeld een webservice om op die manier de mail te koppelen aan een backend database.