Proximus verhuis perikelen
Geplaatst: 28 aug 2017, 11:42
Dag allemaal,
Anderhalve maand geleden hebben wij de verhuis aangevraagd van ons Proximus Internet en TV abonnement. Het gaat om een verhuis van het Vlaams naar Waals gewest (naar een nieuwbouwwoning).
Om een lang verhaal kort te maken, het heeft heel wat voeten in de aarde gehad. Bij het binnenleiden van de nieuwe lijn (ongeveer 6 maanden geleden) in de nieuwbouwwoning had men toevallig ook direct de verhuisprocedure in werking gezet, terwijl dat niet de bedoeling was. Dat is toen met een 'spoedprocedure' op een halve dag (professionele klant, weliswaar met Privé Internet Comfort + TV abbo) teruggezet naar het oude adres. We hebben toen ook een nieuw lijnnummer gekregen.
Proximus is er op enkele weken tijd niet in geslaagd om het huidige abonnement te verhuizen, omwille van de bovenstaande interventie die blijkbaar nog hangende was in het systeem. Daardoor hebben we zelfs enkele keren automatisch een afspraak ingepland gekregen (bericht via mail en sms) gedurende enkele weken op ons oud adres. De eerste twee keer heb ik telkens de klantendienst gebeld om de afspraak te laten annuleren, nadien niet meer. De laatste twee weken heb ik echter dagelijks gebeld met de vraag om een statusupdate te geven. De achterliggende dienst belde immers nooit terug terwijl dat altijd beloofd werd.
Uiteindelijk zou Proximus een technieker sturen voor de verhuis afgelopen donderdagnamiddag. Helaas is deze opnieuw naar het oude adres gekomen en kon de verhuis niet doorgaan. Ik was immers aan het wachten op ons nieuw adres, en dat is een andere zone. De klantendienst heeft toen als oplossing een nieuwe lijn geactiveerd (daarvoor heb ik opnieuw +/- 2 uur gebeld met hen).
Nu heb ik volgende vragen:
- Blijkbaar kan ik geen compensatie vragen voor dit hele gedoe. We hebben immers tijdig een werkende aansluiting gekregen (klopt) maar men vergeet de ettelijke uren die ik overdag aan de lijn gehangen heb met de klantendienst (niet aangenaam voor een zelfstandige). Wat denken jullie daarvan?
- Men heeft dus een nieuw Internet Comfort abonnement geactiveerd. Blijkbaar worden deze vanaf nu gecapt op een 50/6 profiel, terwijl ik vroeger de maximale snelheid genoot. Op de website staat vermeld dat de Internet Comfort abonnementen een maximale theoretische snelheid genieten van 100 mbit in download, maar volgens de klantendienst moet dit nog aangepast worden (?!). Dat was bij de oude abonnementen het geval, maar nu blijkbaar niet meer. Klopt dat? Ik heb nu uiteindelijk een duurder Familus abonnement moeten nemen, om een 'internet Maxi' abonnement te kunnen hebben. Dat zou morgen geactiveerd moeten zijn. Duurder, en inclusief een vaste lijn die ik niet nodig heb. Ik vind dit maar een vreemd verhaal... Het zou ook kunnen dat ik geen hogere lijnwaarden kan verkrijgen, en dat dat de reden is. De lijntest is echter goed. Ik herinner met dat de technieker indertijd zei dat ik in zone 1, op 312 meter van de straatkast zit. De ROP is gevectoriseerd.
Dit is de huidige lijntest via de website:
Piekuren tussen 19 u en 23 u :
Max.: 96,7 Mbps download - 19,2 Mbps upload
Min.: 47,1 Mbps download - 1,7 Mbps upload
Buiten piekuren tussen 23 u en 19 u :
Max.: 96,7 Mbps download - 19,2 Mbps upload
Min.: 47,1 Mbps download - 1,7 Mbps upload
De BBOX3 tool geeft aan dat ik op een 17A profiel zit. De verzwakking kon ik niet uitlezen.
Wat denken jullie?
Anderhalve maand geleden hebben wij de verhuis aangevraagd van ons Proximus Internet en TV abonnement. Het gaat om een verhuis van het Vlaams naar Waals gewest (naar een nieuwbouwwoning).
Om een lang verhaal kort te maken, het heeft heel wat voeten in de aarde gehad. Bij het binnenleiden van de nieuwe lijn (ongeveer 6 maanden geleden) in de nieuwbouwwoning had men toevallig ook direct de verhuisprocedure in werking gezet, terwijl dat niet de bedoeling was. Dat is toen met een 'spoedprocedure' op een halve dag (professionele klant, weliswaar met Privé Internet Comfort + TV abbo) teruggezet naar het oude adres. We hebben toen ook een nieuw lijnnummer gekregen.
Proximus is er op enkele weken tijd niet in geslaagd om het huidige abonnement te verhuizen, omwille van de bovenstaande interventie die blijkbaar nog hangende was in het systeem. Daardoor hebben we zelfs enkele keren automatisch een afspraak ingepland gekregen (bericht via mail en sms) gedurende enkele weken op ons oud adres. De eerste twee keer heb ik telkens de klantendienst gebeld om de afspraak te laten annuleren, nadien niet meer. De laatste twee weken heb ik echter dagelijks gebeld met de vraag om een statusupdate te geven. De achterliggende dienst belde immers nooit terug terwijl dat altijd beloofd werd.
Uiteindelijk zou Proximus een technieker sturen voor de verhuis afgelopen donderdagnamiddag. Helaas is deze opnieuw naar het oude adres gekomen en kon de verhuis niet doorgaan. Ik was immers aan het wachten op ons nieuw adres, en dat is een andere zone. De klantendienst heeft toen als oplossing een nieuwe lijn geactiveerd (daarvoor heb ik opnieuw +/- 2 uur gebeld met hen).
Nu heb ik volgende vragen:
- Blijkbaar kan ik geen compensatie vragen voor dit hele gedoe. We hebben immers tijdig een werkende aansluiting gekregen (klopt) maar men vergeet de ettelijke uren die ik overdag aan de lijn gehangen heb met de klantendienst (niet aangenaam voor een zelfstandige). Wat denken jullie daarvan?
- Men heeft dus een nieuw Internet Comfort abonnement geactiveerd. Blijkbaar worden deze vanaf nu gecapt op een 50/6 profiel, terwijl ik vroeger de maximale snelheid genoot. Op de website staat vermeld dat de Internet Comfort abonnementen een maximale theoretische snelheid genieten van 100 mbit in download, maar volgens de klantendienst moet dit nog aangepast worden (?!). Dat was bij de oude abonnementen het geval, maar nu blijkbaar niet meer. Klopt dat? Ik heb nu uiteindelijk een duurder Familus abonnement moeten nemen, om een 'internet Maxi' abonnement te kunnen hebben. Dat zou morgen geactiveerd moeten zijn. Duurder, en inclusief een vaste lijn die ik niet nodig heb. Ik vind dit maar een vreemd verhaal... Het zou ook kunnen dat ik geen hogere lijnwaarden kan verkrijgen, en dat dat de reden is. De lijntest is echter goed. Ik herinner met dat de technieker indertijd zei dat ik in zone 1, op 312 meter van de straatkast zit. De ROP is gevectoriseerd.
Dit is de huidige lijntest via de website:
Piekuren tussen 19 u en 23 u :
Max.: 96,7 Mbps download - 19,2 Mbps upload
Min.: 47,1 Mbps download - 1,7 Mbps upload
Buiten piekuren tussen 23 u en 19 u :
Max.: 96,7 Mbps download - 19,2 Mbps upload
Min.: 47,1 Mbps download - 1,7 Mbps upload
De BBOX3 tool geeft aan dat ik op een 17A profiel zit. De verzwakking kon ik niet uitlezen.
Wat denken jullie?