BBox3 als mediaserver icm internetradio?

Hebt u opmerkingen, klachten, steunbetuigingen voor Proximus (Belgacom)? Dan kan u deze hier kwijt.
Plaats reactie
Dake7780
Starter
Starter

Hoi,

Ik heb volgende vraag.
Ik het een Proximus BBOX3, deze heeft 2 USB-uitgangen.
Nu heb ik op een van de ingangen een USB-stick gestoken en deze laten herkennen als "netwerkschijf", dit werkt dus goed en is ook te zien via de computer.

Nu wil ik echter een internetradio kopen (Bose Soundtouch10/Sonos Play1) en deze dan muziek laten afspelen via de usb-stick.
Heeft iemand hiermee ervaring of dit wel of niet kan?
Op de sites van Bose vind ik wel dat die kan samenwerken met een NAS maar dat is nog iets anders denk ik....

Wie weet raad?
Alvast bedankt voor jullie reactie.
Danny
jvanhambelgium
Starter
Starter

Danny,
Slechts zeer weinig tot geen "Internet radio" spelers kunnen rechtstreeks een "netwerkschijf" benaderen en zo de liedjes afspelen.
Wat ze wel allemaal kunnen zijn zaken als streamen/benaderen via DLNA etc, maar de BBOX3 is voor zover ik weet geen DLNA-server.
Dat is waar vb een NAS op de proppen komt, die hebben bijna allemaal een DLNA-server aan boord en die kan je muziek correct presenteren aan de player zodat je de muziek-bibliotheek kan browsen etc.

I

Je zit daar dus een beetje vast op de manier dat jij wil.

In verschillende van die Internet Radio spelers kan je ook gewoon je USB-stick stoppen natuurlijk en dan de liedjes afspelen.....mogelijks moet je goed naar de specificaties kijken van het producten want er zijn er zoooooooveel.

Ook de smartphone is een essentiele schakel tegenwoordig. Je kan evengoed je muziek daar naar je player sturen ook... De apps van Sonos enz hebben vele mogelijkheden etc.
Dake7780
Starter
Starter

Hoi,
Bedankt voor je uitgebreide reactie.
Ondertussen is het toch gelukt.
We hebben de Bose gekocht en de bbox3 is blijkbaar ook een dnla-server. USB-stick erin gestoken en ik kon direct connecteren vanuit de Bose.
Werkt perfect en zoals ik in gedachten had :-)

Dit even ter info.

Groetjes,
jvanhambelgium
Starter
Starter

Dake7780 schreef:Hoi,
Bedankt voor je uitgebreide reactie.
Ondertussen is het toch gelukt.
We hebben de Bose gekocht en de bbox3 is blijkbaar ook een dnla-server. USB-stick erin gestoken en ik kon direct connecteren vanuit de Bose.
Werkt perfect en zoals ik in gedachten had :-)

Dit even ter info.

Groetjes,
Serieus ? Ah bon, dat wist ik zelf niet. Da's een meevaller!
Ik gebruik de BBOX3 hier gewoon als "domme" modem zeg maar, alle IP's zijn ervan gewist etc. en gebruikt een aparte router.
Opgelost dus! :banana: :banana: :banana:
Rock on!
Plaats reactie

Terug naar “Proximus (Belgacom, Skynet)”