Fritzbox gebruik niet bestaande lijn.

Voor alle voice over ip gerelateerde onderwerpen kan je hier terecht
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Heronic
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2748
Lid geworden op: 20 okt 2003, 16:41
Locatie: Bij mijn vrouw
Uitgedeelde bedankjes: 426 keer
Bedankt: 208 keer

Als ik een lijn (gsm) bel welke over een betamax moet die op dat moment plat ligt kiest de fritz als alternatief : "Vaste Lijn".
Er is geen nummer met als display "Vaste Lijn".
Het uitgaande gesprek stopt dus gewoon.
De eerstvolgende lijn is "OVH".

Waar stel ik in welke lijn een backup lijn is?
“Insanity is my only means of relaxation "
My excuse? Being dunk. Whats yours?
philippe_d
Moderator
Moderator
Berichten: 18462
Lid geworden op: 28 apr 2008, 11:22
Locatie: Waregem
Uitgedeelde bedankjes: 1006 keer
Bedankt: 3755 keer
Recent bedankt: 9 keer
Provider

Heronic schreef:Als ik een lijn (gsm) bel welke over een betamax moet die op dat moment plat ligt kiest de fritz als alternatief : "Vaste Lijn".
Er is geen nummer met als display "Vaste Lijn".
Waarschijnlijk heb jij nog een vaste lijn in de FritzBox (zelfs als daar geen nummer aan gekoppeld is)
Telephone numbers > Line Settings > Landline
Landline enabled:
moet uitgevinkt worden.
Heronic schreef:Waar stel ik in welke lijn een backup lijn is?
Telephone numbers > Line Settings > Substitute connection
Substitute connection:
moet aangevinkt staan.

Je kan via de web interface geen volgorde instellen van back-up lijnen.
Mijn ervaring is dat de eerste in de reeks van VoIP lijnen als back-up wordt gebruikt.
Dus kan je best de lijn die je als back-up wilt gebruiken, als eerste in de reeks instellen?
VoIP: EDPnet (gratis vaste lijn), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip.
Provider: EDPnet Fiber XS (150/50 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 5590 Fiber, OS 8.03, Fritz!SFP GPON aangesloten op Proximus ONTP.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So. 3 Fritz!DECT toestellen
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
Gebruikersavatar
Heronic
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2748
Lid geworden op: 20 okt 2003, 16:41
Locatie: Bij mijn vrouw
Uitgedeelde bedankjes: 426 keer
Bedankt: 208 keer

Bedankt Philippe, die settings stonden al goed. Waarom hij daar blijft naar schakelen is me onduidelijk.
Dit probleem is pas zeer recent opgedoken, gepaard met internal server error welke van rebvoice zou komen. De ovh naar vast werkt wel nog gewoon.
Enkel de volgorde in lijnen kan ik nog aanpassen in een volgend regenachtig weekend.
“Insanity is my only means of relaxation "
My excuse? Being dunk. Whats yours?
Plaats reactie

Terug naar “VoIP”