Eén man verantwoordelijk voor 70 % der computervirussen

Ander nieuws dat te maken heeft met technologie
Plaats reactie
Spock
Elite Poster
Elite Poster

Sven Jaschan, de schrijver van de computervirussen Netsky en Sasser, zou verantwoordelijk zijn voor 70 procent van alle virusinfecties in 2004. Eén en ander blijkt uit een inventarisatie door virusbestrijder Sophos.

De 18-jarige techneut Jaschan werd onlagns opgepakt door de Duitse politie. De jongeman zou al toegegeven hebben dat hij zowel de virussen Netsky als Sasser heeft geschreven. En in de vijf maanden die vooraf gingen aan zijn arrestatie, zijn er minstens 25 varianten van deze virussen in omloop gekomen.

Volgens Graham Cluley van Sophos is het geen bemoedigende gedachte dat één persoon verantwoordelijk kan zijn voor zoveel computerproblemen. Richard Starnes, de directeur van de Britse beveiligingsorganisatie ISSA was nochtans zwaar onder de indruk: "Gaat hij dit op zijn CV zetten"?

Bron: HLN
Blue-Sky
Erelid
Erelid

Is wel niet meer onlangs, die naam Sven Jaschan is nu wel al langer bekend? zie link.

http://www.userbase.be/forum/viewtopic. ... 7193#37193
en
http://www.userbase.be/forum/viewtopic. ... 7427#37427
In de link hierboven kan je lezen > duitse scholier Sven J. heeft bekend de auteur te zijn van het Sasser-virus

Of hij al dan niet verantwoordelijk is voor 70 %, ...dat is moeilijk te voorspellen.

Is volgens mijn mening, oud nieuws

Grtz, :wink:
Laatst gewijzigd door Blue-Sky 29 jul 2004, 22:46, in totaal 1 gewijzigd.
Afbeelding
Sub Zero
Administrator
Administrator
Uitgedeelde bedankjes: 74 keer
Bedankt: 121 keer

Die 70% dat laat ik in het midden... Want ik heb er echt geen idee van. Maar inderdaad, beetje oud nieuws he ;)

Cheers
Afbeelding
Sasuke
userbase crew
userbase crew
Uitgedeelde bedankjes: 250 keer
Bedankt: 550 keer
Provider
Te Koop forum

Bij deze dan ook verplaatst naar het correcte forum.
Who the fxxk is General Failure and why is he reading my hard disk ?
Afbeelding
Akira
Elite Poster
Elite Poster

ach getallen zeggen nooit iets hoor
ge kunt geen getal plakken op computerproblemen he

maar de manier waarop het virus zich verspreidt is meestal wel belangrijk voor de grootte van de impact. Hoe ongemerkter hoe beter. Er zijn genoeg manieren om een virus binnen te krijgen...

en ik heb geen enkele van de sasser of netsky familie gehad op mijn pc of in mailbox gehad(in geen van de 3)

maar wat ik niet begrijp hoe mensen het niet kunnen snappen dat als ze een mail krijgen van iemand die ze kennen met geen tekst enkel bijlage(EXE) en titel(IN HET ENGELS). Dat ze het NIET mogen openen, zo heb ik vroeger vaak dergelijke mails gehad die zich verspreiden via adressenboeken

maar een pc zal nooit virus vrij zijn(denk ik toch) enfin de kans is even zeker als dat heel de wereld volledig in vreder zou zijn (niet op deze stelling verder discusiëren)

Groeten (en slaapwel)

G33KJ3
de pispaal <<
Plaats reactie

Terug naar “Ander nieuws ivm technologie”