Telenet modem naar bbox 3
Ik heb een vaagje ik heb nog een bbox 3 die ik nu gebruik als AP. Zou het mogelijk zijn om mijn bbox 3 aan te sluiten op de zijn WAN poort zodat ik een apart netwerk krijg op de bbox 3? bv: Telenet modem 192.168.0.x en dan mijn bbox 3 via WAN 192.168.1.x
-
- Deel van't meubilair
- Uitgedeelde bedankjes: 434 keer
- Bedankt: 1972 keer
Nee, want je TN HGW kent de route niet naar de BBOX3.
Het verkeer voor 192.168.1.x gaat hij dan ook naar buiten sturen ipv. naar je BBOX3.
Het verkeer voor 192.168.1.x gaat hij dan ook naar buiten sturen ipv. naar je BBOX3.
-
- Moderator
- Uitgedeelde bedankjes: 1006 keer
- Bedankt: 3753 keer
- Recent bedankt: 9 keer
Hij bedoelt waarschijnlijk: verbinden via de WAN poort (maar met een LAN adres op de b-box3 192.168.1.x)BOUCQUET schreef:bv: Telenet modem 192.168.0.x en dan mijn bbox 3 via WAN 192.168.1.x
Met de B-box3/v gaat dit niet, gezien de WAN poort niet actief is, en ook niet via de web-interface kan geactiveerd worden.
Hiervoor is een ingreep van Proximus vereist (PX activeert de WAN poort voor FTTH klanten.)
Met een andere router zou dit wel gaan, maar je krijgt hebt een "semi-apart" netwerk.
- - clients van de 2de router kunnen de IP adressen van de eerste router wel bereiken
- clients van de Telenet modem kunnen de IP adressen achter de 2de router niet bereiken (indien firewall correct ingesteld).
VoIP: EDPnet (gratis vaste lijn), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip.
Provider: EDPnet Fiber XS (150/50 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 5590 Fiber, OS 8.03, Fritz!SFP GPON aangesloten op Proximus ONTP.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So. 3 Fritz!DECT toestellen
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
Modem/Router: Fritz!Box 5590 Fiber, OS 8.03, Fritz!SFP GPON aangesloten op Proximus ONTP.
-
- Deel van't meubilair
- Uitgedeelde bedankjes: 434 keer
- Bedankt: 1972 keer
De vraag is inderdaad wat je verstaat onder "apart"... wat voor connecties wil je ?philippe_d schreef:Met een andere router zou dit wel gaan, maar je krijgt hebt een "semi-apart" netwerk.
- clients van de 2de router kunnen de IP adressen van de eerste router wel bereiken
Firewall of niet... je hebt NAT dus zelfs al zou je een route toevoegen op je client dan kan je nog nooit naar de clients achter de andere router.philippe_d schreef:clients van de Telenet modem kunnen de IP adressen achter de 2de router niet bereiken (indien firewall correct ingesteld).
Ik denk bij een gewone router waar ook WAN op zit, als je dan bv je router op WAN aansluit dat hij als WAN ip een ip adres krijgt van de dhcp van je telenet modem. Daarna zou ik dan gewoon willen hebben dat mijn bbox 3 (als dit mogelijk is) een dhcp heeft van 192.168.3.2 tot 192.168.3.254
ik zou dit willen doen zoals op de afbeelding(maar dan is de mainrouter wel mijn modem van telenet). Ik heb daarjuist mijn bbox 3 proberen aansluiten via WAN maar hij vroeg om een gebruikersnaam en wachtwoord en ik kon ook als ik dat wilde de PPPoE inschakelen, maar daar ken ik niet genoeg van. Mijn bbox 3 zou dan niet meer in mijn gewoon netwerk zitten, dat is ook mijn bedoeling want ik wil dan dat mensen die dan op de bbox zijn geconnecteerd niets van mijn computer netwerk te zien krijgen.
ik zou dit willen doen zoals op de afbeelding(maar dan is de mainrouter wel mijn modem van telenet). Ik heb daarjuist mijn bbox 3 proberen aansluiten via WAN maar hij vroeg om een gebruikersnaam en wachtwoord en ik kon ook als ik dat wilde de PPPoE inschakelen, maar daar ken ik niet genoeg van. Mijn bbox 3 zou dan niet meer in mijn gewoon netwerk zitten, dat is ook mijn bedoeling want ik wil dan dat mensen die dan op de bbox zijn geconnecteerd niets van mijn computer netwerk te zien krijgen.
-
- Moderator
- Uitgedeelde bedankjes: 1006 keer
- Bedankt: 3753 keer
- Recent bedankt: 9 keer
Je hebt blijkbaar mijn antwoord hierboven niet gelezen of niet goed begrepen:
- met de bbox3 lukt het niet (wegens geen wan poort).
- met een andere router (zoals op je tekening) zal jouw bedoeling ook niet lukken, want de mensen die op de "secondary router" zitten, zullen wel jouw computer netwerk zien.
VoIP: EDPnet (gratis vaste lijn), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip.