Onterecht op smallband??

Hebt u opmerkingen, klachten, steunbetuigingen voor Proximus (Belgacom)? Dan kan u deze hier kwijt.
Plaats reactie
4ng3l
Member
Member

Vorige maand heb ik de laatste 3 dagen op smallband moeten doorbrengen...
Maar een paar dagen geleden heb ik zo mijn verbindingsgegevens van vorige maand zitten doorpluizen en heb daar een hpaar heel eigenaardige dingen tegengekomen:

-Ten eerste: totale tijd online Totaal : 927u 06m 50s . Ik heb eens uitgerekend 24*31=744u...??? Ik heb dan ook nog eens examen gehad heel deze maand en mijn pc staat 's nachts nooit op. Gemiddeld genomen stat hij op en weekdag op van 16.00h tot 23.00h en in de weekends van 10.00 tot 24.00h. Een eenvoudig rekensommetje leert mij: 4 weekenden+4*5 weekdagen+3 weekdagen= 4*14h+4*5*7h+3*7h=217h, afgerond 300h. En dit is ruim genoeg geschat hoor voor de maand januari... Nu kan het zijn dat deze waarden niet exact juist zijn maar zo'n groot verschil???
Om nog een paar waarden te geven:
18/01/2003 18:25:13 36u 00m 01s 2.447.311 bytes 12.514.904 bytes
25/01/2003 19:23:36 35u 12m 48s 372.315.965 bytes 44.041.976 bytes
30/01/2003 14:54:00 36u 00m 01s 178.613.286 bytes 53.102.528 byte
10/01/2003 13:12:12 36u 00m 01s 3.613.345 bytes 31.499.802 bytes
07/01/2003 16:06:24 29u 04m 28s 3.211.720 bytes 14.745.619 bytes
05/01/2003 15:14:24 35u 43m 06s 4.172.953 bytes 13.045.814 bytes
Dit zijn zowat de meest opvallende tijden. Het rare is....Ik heb nog nooit mijn pc 36 uur laten op staan, 's nachts gaat hij àltijd af laat ons zeggen dat het maximum dat ik hem ooit aan 1 stuk laten opstaan heb 16 uur is...

-Ten tweede: Mijn totale upload deze maand bedraagt Totaal Upload : 1 GB 132 MB 853 KB 706 Bytes en ik heb nog niet eens één mp3'ke doorgestuurd, totaal niks. Nu gaat ge mij niet vertellen dat dit alleen van bezoeken van websites is hè. Een paar voorbeelden:
25/01/2003 19:23:36 35u 12m 48s 372.315.965 bytes 44.041.976 bytes Ik denk wel dat ik het mij zou herinneren als ik 350 Mb upload...
30/01/2003 14:54:00 36u 00m 01s 178.613.286 bytes 53.102.528 bytes Ik zat al op smallband van 29 januari!!!

-Ten derde: Deze maand heb ik ook al zulke 'eigenaardigheden' opgemerkt:
05/02/2003 07:35:20 11u 37m 22s 162.907.819 bytes 164.759.314 bytes Ik had deze dag examen en ik ben niet op internet geweest om 7.35h en ik heb zéker geen 160 Mb geüpload, ik zou zelfs bijna evenveel geüpload hebben als gedownload ?!?!?

-Ten vierde: Het downloaden nakijken is onbegonnen werk omdat het nu eenmaal moeilijk is om mij nog te herinneren of ik nu 500 Mb, 700Mb of 800Mb gedownload heb....

En begin hier nu niet over spyware hè, ten eerste zoveel bandbreedte verbruikt dat niet en ten tweede, ik heb met adaware gescand en buiten een paar cookies is er niks gevonden...
Nee ik heb filesharing niet opstaan bij fileshareprogramma's, laat staan dat ik zo'n programma veel gebruik of zelfs zou laten opstaan...
Nee mijn moeder, vader, zuster kunnen dit niet gedaan hebben want zij gebruiken het internet louter en alleen om websites te bezoeken en ook zij gebruiken filesharing niet (amper). Ik heb er bij hen trouwens over geïnformeerd en ook zij hebben om 05/02/2003 om 7.35h niet op internet geweest. In die 217h dat ik daar uitegerekend heb zitten de tijden dat zij online zijn trouwens inbegrepen.

Nu zijn er volgens mij 2 mogelijkheden:
-Ofwel zijn de gegevens van skynet zo foutief of onnauwkeurig dat ze de limiet direct terug moeten afschaffen want dan heb ik door deze 'onnauwkeurige gegevens 3 dagen onterecht op smallband gezeten.
-Ofwel heeft er iemand op de een of andere manier (?!?!?) mijn log in én paswoord te weten gekomen en surft die nu doodleuk met mijn downloadvolume mee...

Ik gebruik een firewall en een virusscanner, dit zijn de totale gegevens van vorige maand:
Totaal : 927u 06m 50s
Totaal Upload : 1 GB 132 MB 853 KB 706 Bytes
Totaal Download : 9 GB 252 MB 686 KB 957 Bytes
Gebruikt volume voor deze maand: 10 GB 385 MB 516 KB 639 Bytes

Greetz 4ng3l

Edit: Je hebt gelijk, ik heb de gegevens van februari gekopieerd. Ik heb ze nu dus veranderd in die van januari.

Edited by The Oddity
4ng3l, om de leesbaarheid van je post te verhogen heb ik hier en daar enkel witregels verwijderd. Dit is soms vervelend tijdens het lezen van he post.
Laatst gewijzigd door 4ng3l 08 feb 2003, 17:36, in totaal 1 gewijzigd.
The Oddity
Elite Poster
Elite Poster
Contacteer:

4ng3l,

ik vermoed dat je met die laatste data de data van deze maand bedoeld en niet hetgeen ge schrijft 'vorige maand' want zou beke contradictioneel zijn.

Wat je klacht betreft kan ik maar 1 ding zeggen: verander je pwd van je account!
Vermoedelijk zal iemand jouw login en pwd te weten zijn gekomen en zit die mee te downloaden op jouw account. Dan zouden jullie wel tesamen af en toe moeten ingelogged zijn, wat in principe niet kan (niet op dezelfde bas, denk ik) tenzij je een Adsl Plus abo hebt.

Dat is de enige mogelijke verklaring. Tenzij je wel kazaa ofzo hebt en je files shared, dan kan dat die upload verklaren...maar je zegt van niet, dus sluiten we dit uit. Ik zou om te beginnen je root pwd van je verbinding wijzigen en een mailtje sturen naar skynet om uitleg vragen of het idd kan zijn dat iemand op jouw account heeft zitten downen. Ze zullen je zeker niet compenseren ofzo voor die dagen op smallband, want jij moet zorg dragen voor je login en pwd...

Bedenk eens of het mogelijk is dat iemand dat zitten doen heeft...en verander je pwd dan best. Indien je een GO hebt en bent zeker dat niemand je gegevens zou kunnen stelen hebben, dan zou ik zeggen: stuur een mail naar skynet met de vraag om uitleg.

Ik denk niet dat hun meter niet werkt, want ik controleer ook alle maanden die data, en dat klopt (ga niet zeggen 100%, die connectie tijden zitten ze soms naast ;-)) vrij goed, toch zeker ul en dl.

wat jouw maand januari betreft, ter referentie:
ook examens, enkel 's weekends online en af en toe 's avonds een uur of 4 ofzo: 232u 52m 38s
Dat zouden de tijden moeten zijn voor: een pc die openstaat vanaf 16h->22h in de week en bijna volledige dagen in weekends.
I love it when a plan comes together!
Sensei Zeon
Elite Poster
Elite Poster
Contacteer:

die online tijd wijst erop dat er iemand mee met jou account op het internet zit en dus download op jou limiet!
Your Sensei sends his greetz, SeNsEi Ze0n

Afbeelding
4ng3l
Member
Member

The Oddity,
Ik heb inderdaad een GO-abonnement en ik dacht ook dat je met een GO-abonnement maar 1 ip-adres kon krijgen. Ik zou echt niet weten wie mijn log in en paswoord kan te pakken gekregen hebben. Maar als het zo is dat iemand 'met mij meesurft' dan moet hij deze gegevens via het internet verkregen hebben...
Ik ga in ieder geval mijn paswoord veranderen, ik zal mijn computer is goed doorzoeken op trojans en ik zal ons vader op het werk is navraag laten doen bij zijn collega's die instaan voor adsl.
Ik verwacht ook niet dat ze mij hiervoor gaan compenseren (ik heb zeker niet onzorgvuldig met mijn paswoord omgegaan maarja da kunt ge toch ni bewijzen), ik hoop alleen dat ze gaan uitpluizen wie dit dan gedaan heeft, want het is diefstal...
Dit alles natuurlijk gesteld dat iemand 'meesurft'...

Wat jouw referentie betreft, jouw tijden komen ongeveer overeen met mijn tijden, dit klopt dan ook want 217h is vrij dicht in de buurt van 232u 52m 38s...wat wil zeggen dat de tijden toch niet zo onnauwkeurig zijn en dat 300 uur er geen 900 kunnen worden.

Greetz 4ng3l
The Oddity
Elite Poster
Elite Poster
Contacteer:

4ng3l,

als ge nen go hebt kunt ge normaal niet meer dan 1 ip krijgen, maar kweet niet of dit geldt per bas, of per account. Ik denk per bas. Dus als er iemand jouw pwd in handen kreeg, die verbinding maakt vanop een andere bas, dan kan hij wel verbinding maken. Als het wel dezelfde regio is, dan kan hij wel downen als jij niet ingelogged bent, maar dan strookt dat niet met je tijden of heb ik dit miszien?

Ik zou gewoon vanaf nu je pwd om te connecteren veranderen, en een informatief mailtje sturen naar Skynet. Ik weet niet of de mensen bij BGC die voor adsl gaan instaan dat kunnen zien. Geloof dat All your Base daar geen toelating voor heeft, dus vermoedelijk zal je de mensen van Customer Care nodig hebben, die aan het migreren zijn van Skynet naar Belgacom.

Mja uitzoeken, ik weet niet of daar veel aan uit te zoeken valt:
wat hebben ze? mogelijk 2 ip nummers wat is uniek aan die ip-nummers -> de login, maar dat is de uwe.. tenzij ze bij BGC kunnen zien, vanop welk netnummer je inlogged met de login. Dan pas zullen ze kunnen nagaan wie dit is/was. Maar ik vrees er een beetje voor.

Direct changen van pwd en eveneens je systeem aan een grondige AV en Trojan scan onderwerpen. Moest je concreet nieuws krijgen betreffende dit probleem van Skynet of BGC, zijn we altijd geintereseerd, zo leren we steeds bij over de gang van zaken!

Hou je verbinding in de gaten, na je pwd change, hoop dat het opgelost is!

ps: die 900 kan je volgens mij slechts halen als je meerdere keren ingeloged bent --> 2ip's, want met 1 ip klopt het rekensommetje niet meer.
NuKeM
Administrator
Administrator
Uitgedeelde bedankjes: 126 keer
Bedankt: 268 keer
Recent bedankt: 1 keer

Ik gok ook op dat iemand je password en login heeft kunnen bemachtigen!
Aangezien het aantal online uren zo groot is is het niet ondenkbaar dat je ergens in je uren wel wat tijden zou kunnen terugvinden die elkaar overlappen.
Bvb:
- 05/01/2003 00:00:00 36u 00m 00s 3.000.720 bytes 14.745.619 bytes
- 05/01/2003 12:00:00 2u 00m 00s 4.172.953 bytes 13.045.814 bytes
Hier zie je bvb dat de 2de tijdsperiode in de vorige valt => er waren 2 sessies bezich op jouw login => iemand heeft jouw password en login en gebruikt die ook.
Pas op, het is niet omdat je deze overlappende waarden niet vindt dat de mogelijkheid van een volume dief uitgesloten is!
Ook zeg je dat je nooit je PC 36 uur laat aanstaan (ik neem aan dat adsl direct op je pc zit aangesloten), dat op zich is al een heel sterk bewijs dat je kan aanhalen bij het melden aan Skynet van deze foute waarden.

Ik zou het gewoon melden aan Skynet (misschien zelfs [email protected] ?) en je password veranderen en pctje scannen natuurlijk :)
NuKeM
Pi R²
Elite Poster
Elite Poster
Contacteer:

Zijn jullie er zo zeker van dat ge niet met 2 mensen tegelijk kunt aangemeldt zijn op 1 account? Ik denk dat je tegelijk zoveel kunt aanmelden als je zelf wil vanop verschillende pc's. Hoe zouden ze dat kunnen controleren? Eens je je IP hebt, heeft login en paswoord er niet veel mee te maken denk ik.
Lang Leve Mijn Eigen! Het geheim voor een lang leven: niet stoppen met ademen
The Oddity
Elite Poster
Elite Poster
Contacteer:

Pi R² schreef:Zijn jullie er zo zeker van dat ge niet met 2 mensen tegelijk kunt aangemeldt zijn op 1 account? Ik denk dat je tegelijk zoveel kunt aanmelden als je zelf wil vanop verschillende pc's. Hoe zouden ze dat kunnen controleren? Eens je je IP hebt, heeft login en paswoord er niet veel mee te maken denk ik.
Wat hier bedoeld wordt is dat je meer dan 1 ip toegewezen krijgt.
Je kan idd met zoveel mensen -- technisch mogelijk -- surfen op een go of een plus abo via een lan. Maar normaal is het zo dat je via een go abo, slechts 1 ip van skynet kan worden toegewezen en voor een plus abo is dit 2ip's ofzo. Dus als je met een go zit, kan in principe niemand op dezelfde bas met dezelfde account gegevens inloggen. Dat is toch wat All your base hier onlangs heeft gezegd. Met een plus krijg je meerdere ip's, met een go slechts 1, dus als je slechts 1ip krijgt kan je slechts 1maal ingelogged zijn op een bas. Wat wel kan is dat je op verschillende bassen tegelijk met dezelfde account gegevens kan ingelogged zijn, maar dat durf ik niet zeggen (ma dat zou wel de enige juiste verklaring zijn voor 4ng3l zijn probleem).

Dus met een go kan je volgens mij niet meermaals met dezelfde gegevens ingelogged zijn in dezelfde regio (zelfde bas) --> 1 ip.
Met een plus wel --> more ip's.
Sensei Zeon
Elite Poster
Elite Poster
Contacteer:

ik weet dat je met oudere abbonementen (+ 1jaar gelede afgesloten) met meer dan 1 pc kan inloggen zelfs de buur kan dit, ik ken mensen die dit doen. ik weet wel nog geen een nieuwer abbo waarmee dit lukt

Afbeelding
NuKeM
Administrator
Administrator

The Oddity schreef:Wat wel kan is dat je op verschillende bassen tegelijk met dezelfde account gegevens kan ingelogged zijn, maar dat durf ik niet zeggen (ma dat zou wel de enige juiste verklaring zijn voor 4ng3l zijn probleem).
Kan zeker, een vriend van me heeft het getest en het lukt perfect. Hij kent iemand waarvan hij op het einde van de maand het volume mag gebruiken omdat die persoon zelf niet veel download. Ze kunnen allebei zonder probleem tegelijkertijd op dezelfde account surfen, en je ziet dit ook in de skynet logs, want daar overlappen de onlinetijden elkaar soms.
NuKeM
The Oddity
Elite Poster
Elite Poster
Contacteer:

All your base schreef: lukt enkel met plus abo's. bij go is de bas poort gelimiteerd op 1 verbinding.
Mja, volgens deze zin, kunnen de go's dat dus niet. Daarom dat ik dit zei. Kan zijn dat die instellingen ondertussen veranderd zijn. Normaal heeft dat niets met nieuwer of ouder abo te maken, dat zijn settings op de bas of dslam die normaal voor alle accounts gelden.

Maw in verschillende regio's zou dat lukken met nen go, maar buren die met dezelfde account inloggen, zou niet kunnen normaal, niet tegelijk, want er wordt maar 1 ip toegwezen..dusja, Is eigenaardig.
NuKeM
Administrator
Administrator

SeNsEi Ze0n schreef:ik weet dat je met oudere abbonementen (+ 1jaar gelede afgesloten) met meer dan 1 pc kan inloggen zelfs de buur kan dit, ik ken mensen die dit doen. ik weet wel nog geen een nieuwer abbo waarmee dit lukt
Raar, want bij mij lukte het niet met meerdere pctjes en één modem hier thuis 2 IPs te krijgen met mijn Go.. en die heb ik ondetussen wel al een tijdje (3 jaar ofzo) :)
NuKeM
Sensei Zeon
Elite Poster
Elite Poster
Contacteer:

ik ben er zeker van, ik heb het ook al gedaan, bij mij buren de modem gaan testen want er waren problemen en mijn pc was online en ik kon daar ook connecten zonder problemen

Afbeelding
The Oddity
Elite Poster
Elite Poster
Contacteer:

Hmja, ben je zeker dat het een GO was sensei, en geen plus?

kan anders ook zijn dat de settings op de bas sindsdien veranderd zijn eh, kzou zeggen probeer het nu nog eens dan hebben we 100 % zekerheid. Is wel al handig de feedback van Nukem.
Sensei Zeon
Elite Poster
Elite Poster
Contacteer:

200% zeker dat het een go is

Afbeelding
The Oddity
Elite Poster
Elite Poster
Contacteer:

SeNsEi Ze0n schreef:200% zeker dat het een go is
dan zou ik gaan voor de instellingen op de bas die ondertussen gewijzigd zijn. Ik zou zeggen, test het nu nog eens. Anders klopt er iets niet op de bas voor die account denk ik ;-)
Pi R²
Elite Poster
Elite Poster
Contacteer:

Da zei ik dus da ik niet denk dat er een limiet op staat. Volgens mij bedoelen ze bij skynet dat ge maar 1 IP / telefoonabonnement kunt hebben. Dus als ge bij u thuis 2 mensen aan dezelfde lijn hangt, hebt ge beide dezelfde IP, als uwen buur dat doet, dus andere telefoonabonnee, kan die probleemloos surfen. Heb dit ooit aan Fly'ke vant skynetforum gevraagd. Ik heb geen ervaring met een PLUS, maar heb je daar meerdere IP's binnen eenzelfde telefoonabonnement (ik denk het niet)? Ik dacht dat je bij plus alleen "legaal" meerdere pc's over eenzelfde login mag zetten, eventueel in een netwerk. Als je dus weinig surft, kan je met enkele vrienden een plus-abo pakken, de kosten verdelen, en dan surf je goedkoop, en binnen de skynet-regels.

Er is ook een autentificatieserver, of hoe noemt dat ook, en eens je daar gepaseerd bent, heeft je login geen invloed meer op je verbinding.
The Oddity
Elite Poster
Elite Poster
Contacteer:

Pi R²,

dit kan totaal niet. Je kan niet met verschillende mensen ingelogged zijn en allen hetzelfde ip hebben, dan zou een ip van skynet in dit geval naar meer dan 1 pc verwijzen en dat kan niet. Denk dat ge fly mis verstaan hebt, of dat fly geblunderd heeft want dat kan niet volgens mij.

Als beiden dan online zijn, zou men op het netwerk niet weten waar de pakketjes naar toe moeten. Of alle pc's met hetzelfde ip zouden vb. msn chats en berichten ontvangen... dat kan dus niet.

Dat is zeker niet het geval.

Bij Plus krijg je als je apart inlogged, per login een apart IP, maar dit is beperkt tot max. 2 of 4 ip's ben het niet zeker. Met andere woorden met een plus kunt ge meer dan 1 ip op je tel. abo hebben, zoals je dat zegt.

Wat je stelling is om dat te delen, weet ik niet goed zenne, eerst en vooral bandwidth? en anderzijds legaal? ben niet 100% zeker. Is tocg maar rare constructie
Pi R²
Elite Poster
Elite Poster
Contacteer:

Die verschillende pc's krijgen denk ik eenzelfde IP. Het is de router tussen de pc's die zogezegd de IP krijgt. Ik ken persoonlijk een bedrijf met een skynet office-abonnement, en daar is het de hoofdserver die de vaste IP krijgt. Daaraan hang je een onbeperkt aantal clienten. Die clienten die geven de LAN-server de opdracht om iets van het net te halen, die server download dat dan, en die clienten halen op hun beurt alles van die lan. Op school is er ook zo een systeem, alle pc's zijn verbonden via een lokale proxy-server, en hebben bijgevolg de IP van de proxy.
The Oddity
Elite Poster
Elite Poster
Contacteer:

ja Pi R²,

ma dat 2 pc's op inet het zelfde ip hebben kan normaal niet! Want de router bij Skynet zou ofwel niet weten naar waar de data te sturen ofwel naar overal de data sturen wat niet mag en niet kan.

In jouw voorbeeld met het office bedrijf heeft de router het Skynet IP en hebben alle client pc's een private class ip (10.*.*.*, en ge hebt nog 2 andere ranges...) De clienst hebben hierbij ook allemaal verschillende private class ip's. Hebben ze hetzelfde ip, wel dan werkt je netwerk niet, en draait het in de soep.

Wat je zegt kan echt niet zenne: je kan geen 2 pc's hebben op inet die hetzelfde ip hebben!!!!

Een GO kan slechts 1 IP krijgen op de bas, een plus meerdere
Laatst gewijzigd door The Oddity 09 feb 2003, 20:45, in totaal 2 gewijzigd.
NuKeM
Administrator
Administrator

Pi R² schreef:Die verschillende pc's krijgen denk ik eenzelfde IP. Het is de router tussen de pc's die zogezegd de IP krijgt. Ik ken persoonlijk een bedrijf met een skynet office-abonnement, en daar is het de hoofdserver die de vaste IP krijgt. Daaraan hang je een onbeperkt aantal clienten. Die clienten die geven de LAN-server de opdracht om iets van het net te halen, die server download dat dan, en die clienten halen op hun beurt alles van die lan. Op school is er ook zo een systeem, alle pc's zijn verbonden via een lokale proxy-server, en hebben bijgevolg de IP van de proxy.
Jep een NAT router is hier een voorbeeld van :)
Elke pc krijgt een ander ip (op het intern netwerk) en er is één pc die ook een ip heeft op het internet (maw een internet connectie heeft).
Via deze pc waarop een NAT router draait kan de rest dan op internet via dat ene ip (Network Address Translation Router, het princiepe ga ik nu niet uitleggen, komt er op neer in de headers wat dingen te veranderen (vertalen)).
De meeste internet routers gebruiken NAT.
NuKeM
Pi R²
Elite Poster
Elite Poster
Contacteer:

Jujjj, ik heb toch eens ne goeie gok gedaan :wink:
Hoeveel keer gebeurt dat in een jaar? :lol:

Om bij te topic te blijven : het is perfect mogelijk dat iemand met je accountgegevens op dezelfde moment je volume opgebruikt.
The Oddity
Elite Poster
Elite Poster
Contacteer:

Pi R²,

ik geraak er niet meer wijs uit, en versta niet goed waarom ge die router enzo er nu bij haalt.

Technisch heeft All your base dit gezegd:
GO: slechts 1 ip op de bas
PLus: meerder ip's op de bas (2 of 4 - weet et niet zeker hoeveel)

Maw, aangezien 2 pc's op Internet niet hetzelfde ip-nummer kunnen hebben, kan je niet meer dan ééns op dezelfde bas zijn ingelogged met een ADSL Go.

Wat dit geeft als men inlogged op verschillende bassen, dan weet ik niet of er dan verschillende ip's worden gereleased. Maar hetzelfde ip hebben kan niet.

Met een plus krijg je dus wel verschillende ip'nummers als je inlogged op een bas. Zelfs via dezelfde telefoonlijn. Het is niet zo dat er een maar 1 ip per telefoonlijn is.

Ik geraak er niet meer aan uit of jij nu nog iets anders bedoeld... :oops:
The Oddity
Elite Poster
Elite Poster
Contacteer:

Pi R² schreef:Jujjj, ik heb toch eens ne goeie gok gedaan :wink:
Hoeveel keer gebeurt dat in een jaar? :lol:

Om bij te topic te blijven : het is perfect mogelijk dat iemand met je accountgegevens op dezelfde moment je volume opgebruikt.
enkel als je een plus abo hebt op dezelfde bas of verschillende bas
of
als je een go hebt waarbij op verschillende bassen verschillende ip's worden gereleased. Go op dezelfde bas lukt niet volgens mij, en volgens All your base zijn statement kan dat niet.
Pi R²
Elite Poster
Elite Poster
Contacteer:

Oddity,

Het is misschien verwarrend, maar vergeet alle theori en onthoudt dat je per huis waar een telefoonabonnement is, maar 1 IP kan krijgen en dat je met 1 abonnement overal kan inloggen, gelijk waar en wanneer (BAS speelt geen rol). Met andere woorden : ge hebt All Your Base slecht begrepen of All Your Base is verkeerd.

Als er toch meerdere pc's op eenzelfde lijn zitten (zoals bij een PLUS, OFFICE), is het de router die de IP krijgt, en de clienten hebben intern hun eigen IP, extern dezelfde IP.
The Oddity
Elite Poster
Elite Poster
Contacteer:

Pi R²,

eerst en vooral heb ik je tweede post gedelete, die was quasi identiek aan je eerste... enkel één lijntje verschil... strange..

Kijk Pi R²,

ik basseer me op tests die hier gedaan zijn en wat All Your Base (= BGC Staff) gezegd, heeft hij is niet anders bezig dan met adsl, dus ik veronderstel wel dat hij zal weten hoe de bassen geconfigureerd staan.
All your base schreef: lukt enkel met plus abo's. bij go is de bas poort gelimiteerd op 1 verbinding.
Nob schreef: Allereerst heb je 2 verschillende IP's. (Nob heeft een plus abo)
check topic voor meer uitleg: http://www.nosta.org/skynet/forum/viewt ... c&start=20
Nukem schreef: Raar, want bij mij lukte het niet met meerdere pctjes en één modem hier thuis 2 IPs te krijgen met mijn Go.. en die heb ik ondetussen wel al een tijdje (3 jaar ofzo) (deze topic)
maw: jouw statement "onthoud dat je per huis waar een tel. abo is, maar 1 ip kan krijgen", -- sorry -- wordt volledig onderuit gehaald door Nob zijn praktische ondervinding met zijn plus abo.

Wel is je statement juist dat je met je account gegevens overal kan inloggen op gelijke welke bas, ik kan vb. surfen in met mijn gegevens enzo... let wel, dat je met een GO slechts 1 verbinding volgens All your base kan krijgen op dezelfde bas. Dit wordt trouwens prima bevestigd door Nukem zijn test die ik aanhaalde. Wat wel kan, maar dat is niet bevestigd is het volgende: als je met je gegevens ingelogged bent op BAS_GENT, dat je wel met je zelfde gegevens gelijktijdig kan ingelogged zijn op BAS_ANTWERPEN, omdat die setting blijkbaar op de bas wordt ingesteld, en de gegevens zijn daaromtrent niet duidelijk.

Je statement over die router, ja daar ben ik mee akkoord, je kan vb. een netwerkje installeren met ofwel een server of een router die het Skynet ip krijgt en dan hebben de clienten hun eigen private ip-range, en surfen ze allemaal via hetzelfde ip. Dit is volkomen juist, ingeval van een server/client netwerk, fungeert de server als router.

Wat ik probeerde duidelijk te maken is, dat je niet gelijktijdig op dezelfde bas kan ingelogged zijn met een GO, omdat je dan hetzelfde ip zou hebben. (bedoel geen netwerk!!) wel 2pc's via 2 verschillende tel. lijnen, die hetzelfde ip hebben, dat is iets wat niet kan op internet. Dit haalde ik aan omdat op de bas, per Go abo slechts 1 ip gereleased wordt.

Pi R², ik kan heel goed aanvaarden dat er gediscussieerd wordt, en dat je wenst te helpen, maar dat je zo een berichtje nalaat van: "Als je het nu nog niet snapt, pm me dan, dan leg ik je het wel eens uit" komt vrij denigrerend over, wanneer je iets probeerd duidelijk te maken, zonder je redevoering hard te maken. Ik basseer mijn statement op 3 vrij goede argumenten (2 praktijkondervindelijk, en 1 van bij BGC).
Als je echt denkt dat dit mis is, dan moet het een samenloop van omstandigheden zijn, en zou EN Nob zijn experiment fout moeten zijn en All your base zijn statement mis zijn.

Ik wil hier geen ruzie starten, maar ik kan u moeilijk gelijkgeven omdat er geen argumentatie is... je zegt gewoon dat het zo is, maar kan het met niks staven..en ik zie liefst eerst wat bewijzen, daarmee ben ik soms nen dwarsligger, sorry :oops:
Pi R²
Elite Poster
Elite Poster
Contacteer:

Ik blijf er toch bij dat je op eenzelfde bas tegelijk moet kunnen inloggen, Fly of flame (ik weet niet meer juist wie) van het skynetforum heeft dit ook ooit bevestigd. Dat van dat prive bericht was om indien we een verschillende interpretatie hadden (je zei zelf dat je niet meer kon volgen) en dat het na dit (dit niet, maar dat vorige) bericht niet opgelost was, we onze interpretaties eens konden uitleggen, zonder er hier een eindeloze discussie van te maken. Ge moet niet achter alles beledigingen ofzo gaan zoeken ze, ik wil zeker niemand beledigen en zie ook geen reden om dat te doen. Ik kom naar het schijnt soms een beetje ruw over, maar ge moet er niets achter zoeken.

Dat het bericht er 2 keer lichtelijk gewijzigd op kwam was omdat er een klein kindje over de middag terwijl ik ff iemand moest helpen aan een andere computer waarschijnlijk op de knopjes geduuwd heeft ofzo. :roll:

Laten we deze discussie in vrede afsluiten :lol:
All Your Base
Plus Member
Plus Member

kzal't nog eens uitleggen:

het aantal bindingen (connecties) wordt beperkt op de BAS, voor een Go profiel is er maximum 1 binding mogelijk, dus ook maar 1 IP adres op dezelfde ADSL lijn. Met het Plus profiel zijn dit er twee, en dit wil idd zeggen dat je op dezelfde ADSL lijn 2 verschillende ip adressen kan krijgen, al dan niet met dezelfde login. Je kan wel geen twee gelijktijdige verbindingen opzetten op dezelfde computer.

Totaal los daar van kan elke Skynet login 2 keer gelijktijdig verbonden zijn, al dan niet op eenzelfde ADSL Plus lijn, of op twee verschillende lijnen. Dit omdat wanneer een verbinding in de Radius niet goed wordt afgesloten, ze nog een tijdje actief blijft, en wanneer er maximum 1 connectie mogelijk zou zijn, zou dit foutmeldingen tot gevolg hebben zolang de eerste verbinding niet uit de radius verdwenen is.

Ik hoop dat dit de zaak wat verduidelijkt. Misschien is't wel belangrijk het onderscheid goed te maken tussen de beperking op de BAS (gebonden aan ADSL lijn) en de beperking op RADIUS (gebonden aan login).
Pi R²
Elite Poster
Elite Poster
Contacteer:

All Your Base schreef: Totaal los daar van kan elke Skynet login 2 keer gelijktijdig verbonden zijn, al dan niet op eenzelfde ADSL Plus lijn, of op twee verschillende lijnen. Dit omdat wanneer een verbinding in de Radius niet goed wordt afgesloten, ze nog een tijdje actief blijft, en wanneer er maximum 1 connectie mogelijk zou zijn, zou dit foutmeldingen tot gevolg hebben zolang de eerste verbinding niet uit de radius verdwenen is.
Met andere woorden : Het is mogelijk met een GO abonnement vanaf 2 verschillende plaatsen binnen eenzelfde BAS in te loggen, waarvan een van de 2 verbindingen gebruik maakt van de reserve op de radius? Zegt als ik verkeerd ben.
The Oddity
Elite Poster
Elite Poster
Contacteer:

PiR², no hard feelings hoor. vond alleen die pm beke raar.

hmm ok, dit verduidelijkt, maar heb je dan ook twee effectieve verbindingen om vb. te surfen... via radius?? das toch enkel Auth. of niet?
Allez, tis eindelijk bijna volledig opgehelderd ;-)

we kunnen er een puntje achter zetten :P
All Your Base
Plus Member
Plus Member

je kan met je Go abonnement met eenzelfde login twee verschillende verbindingen opzetten op twee verschillende lijnen. Die krijgen beiden een uniek ip adres (zou anders nogal wat miserie meebrengen). Natuurlijk tellen je connectietijden en dataverbruik voor beide verbindingen.

voor de Plus juist hetzelfde, maar daar kan je bovendien ook twee keer verbinden op dezelfde lijn, mits je modem dit toelaat (enkel PPPoE modems, dus niet de USB modems). Dit kan met dezelfde login, maar is zoals ik al eens eerder gezegd eerder bedoeld voor bvb teleworkers die met 1 computer via skynet op internet willen, en met bvb de laptop een verbinding willen opzetten naar het werk (login: user@COMPANY ipv user@SKYNET). Je kan wel geen twee PPPoE verbindingen opzetten op dezelfde computer (1 verbinding per tcp/ip stack). Je krijgt in dit geval ook voor elke verbinding een uniek ip adres. Teleworkers krijgen hier 1 ip adres van Skynet (bvb 217.136.*.*) en op een andere computer een ip adres op het bedrijfsnetwerk (bvb 172.12.*.*).
The Oddity
Elite Poster
Elite Poster
Contacteer:

hmm, ok, ik heb het dus idd een beke misverstaan door die beperking op de bas, dacht dat ge daardoor slechts 1 verbinding per bas kon maken..

Nu is het volledig duidelijk. Kzou zeggen, we hebben weer een pak bijgeleerd, thx all your base.

Pi R², heb idd iets misbegrepen, door het ontbreken van de RADIUS info. Dat kon ik niet weten eh. ;-)

Blij dat het uitgeklaard is.
Pi R²
Elite Poster
Elite Poster
Contacteer:

Dat weten we idd ook weeral :wink:
En nu zijn we er weer vanaf se.
Maar ik zal mij in het vervolg beperken tot mijn wekelijkse php-newbie vraagje :oops: :roll: (tenzij ik ergens een interessante discussie vind :P)
The Oddity
Elite Poster
Elite Poster
Contacteer:

PiR²,

iedereen is welkom overal zenne,wij zijn ook niet altijd vanalles op de hoogte en zijn soms ook mis zenne, wij leren graag bij van iedereen. So feel free to discuss.
Plaats reactie

Terug naar “Proximus (Belgacom, Skynet)”