Hallo,
Voor beter wireless bereik en andere features, heb ik een nieuwe router aangeschaft (Netgear R7000) en deze achter mijn bbox3 aangesloten.
De setup is als volgt:
BBOX3 --> R7000 --> Gigabit Switch --> Decoder/PS4/Media Center/....
Als de R7000 in Access Point mode staat dan kan de decoder zonder probleem verbinden en werkt tv correct.
Echter dan kan je niet veel doen met de router features die ik wil gebruiken.
Ik heb de R7000 in router mode gezet, mijn username en paswoord van Proximus ingegeven en kan ook zonder problemen verbinding maken met het internet via de R7000 (hij heeft ook een IP van Proximus gekregen).
Als ik in de BBOX ga kijken dan zie ik dat deze 2 IP adressen heeft: 1 voor internet en 1 voor IPTV. Deze zijn ook elk op een ander VLAN (10 en 30 respectief), kan dit de oorzaak zijn? Is er nog een config die ik mis? Alle toestellen die op de R7000 aangesloten zijn hebben geen enkel probleem buiten de TV. Ik had op de R7000 al een optie bridge group gezet op de interface waar de switch aan hangt en dan werkt IPTV wel maar dan krijgen de andere op die switch geen IP meer...
Als ik VLAN tagging op de r7000 aanzet dan werkt het internet helemaal niet meer...
Alsook heb ik de DHCP server op de BBOX gedeactiveerd en geactiveerd op de R7000. Aangezien ik met enkele statische IP adressen zat heb dezelfde range behouden.
Ik heb hier al eens gaan kijken: https://userbase.be/forum/viewtopic.php ... hilit=iptv maar daar ben ik nog niet veel wijzer uit geworden...
Hebben jullie dit reeds gezien en enig idee hoe ik dit kan oplossen?
Alvast bedankt.
Cheers,
Kristof