Waze (of ander gps) vraagje

Onderwerpen die nergens anders thuis horen en toch eerder technisch van aard zijn? Post ze hier!
Plaats reactie
Jack Daniels
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 384 keer
Bedankt: 740 keer

Stel dat je een route neemt van punt A naar punt B. Niet de snelste of de kortste route die je kan kiezen in je gps systeem maar een route die je van vroeger kent of die je leuk vindt. Bestaat er een optie om die route op te slaan om in de toekomst nog te gebruiken? Bij uitbreiding: kan je deze route omkeren zodat je van B naar A kan rijden?
MacMini M1 - MacMini M2 - Fritz!Box 7590 AX + OVH VoIP
12x Sunpower 318W zonnepanelen
14x Sunpower 425W zonnepanelen
Huawei Luna2000 batterij 10kW
butskristof
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 482 keer
Bedankt: 114 keer

Ik rij steeds met Waze voor de snelheidsaanduiding, ook op wegen die ik zo goed als vanbuiten ken. Soms stuurt hij me inderdaad via een vreemde of onlogische weg, die ik dan niet volg. Meestal na een keer of drie die weg niet genomen te hebben, stuurt hij me vanzelf direct langs de 'normale' weg die ik neem. Soms ook al direct de volgende keer.

Geen idee of je het specifiek kan opslaan of omkeren. Vooral dat laatste zou inderdaad wel handig zijn, zo lang je geen enkelrichting passeert :-D . Maar hij lijkt het dus wel gedeeltelijk vanzelf aan te passen.
duizend
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 176 keer
Bedankt: 336 keer
Recent bedankt: 1 keer

Met een Garmin fietsgps gaat dit.
Het is dan wel geen route maar een track.
Goztow
Administrator
Administrator
Uitgedeelde bedankjes: 1683 keer
Bedankt: 1476 keer
Recent bedankt: 2 keer
Provider
Te Koop forum

Met Waze kan je dit niet opslaan. Hij onthoudt wel je favoriete weg, maar het is onduidelijk via welk algoritme.

Persoonlijk raadi k het trouwens niet aan. Ik ben quasi nooit teleurgesteld geweest door Waze te volgen.
laroyj
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 24 keer
Bedankt: 103 keer

ook alleen maar goede ervaringen met waze, zelfs offline, maar dan mag je natuurlijk niet van de route afwijken, had ik onlangs voor in Nederland, en zonder roaming, dan gaat het natuurlijk fout, maar in principe eenmaal de gegevens geladen en je volgt mooi kan je gewoon je bestemming bereiken zonder nog verder gebruik te maken van (mobiel) internet...
Internet: Orange vast+4G+Telenet Basic + EDPNET SLA VDSL2 (85/20)
Telefonie: VOIP: EDPNET + Weepee + Cheapconnect + Internetcalls
GSM: Orange Arend60
Tablet: Ipad2/Android
TV: Orange Digt tv-Tv Vlaanderen-Canaal Digitaal-Stievie
Netwerk: Giga Orange/Telenet IPV4-Giga EDPNET SLA IPV4/IPV6-Giga FON-netwerk NanobridgeM5
radiometeor.be
butskristof
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 482 keer
Bedankt: 114 keer

Waze maakt toch soms een paar rare kronkels. Case in point: 'normale' weg is gewoon de baan volgen en op een gegeven moment naar links. Snelheid 50 en 70. Zo'n kilometer voor je normaal naar links moet stuurt hij me een binnenweg in en daarna naar rechts en uiteindelijk kom je op de oorspronkelijke route uit. Snelheid is daar 30 en 50.
De derde keer of zo dat ik er voorbij reed stuurde hij me dan wel via de gewone weg. En zo'n dingen merk ik wel meer op, die voorliefde voor kleine baantjes die totaal niet geschikt zijn om echt verkeersstromen langs te sturen.

Verder absoluut geen klagen van Waze, routes zijn in 95% van de gevallen wel on point.
Vaganzza
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 75 keer
Bedankt: 257 keer
Provider

butskristof schreef:De derde keer of zo dat ik er voorbij reed stuurde hij me dan wel via de gewone weg.
Het bewijs dat Waze geleerd heeft dat die route effectief trager is :wink:
Internet & TV: Hey internet (150/15) + Base TV via  Apple TV
GSM: Hey Telecom L 50 GB

 iPhone 11 64GB SG |  Mac Mini (2020 M1 16GB 1TB SSD) |  Retina MacBook Pro 13" (2017 8GB 128GB SSD) |  iPad Pro M4 (2024) 256GB SG |  Apple TV 4K 2022 (2x) | Ubiquiti Unifi: USW-16-POE Gen 2, Cloud Key Plus Gen 2 en 5x UAP-AC-PRO
Plaats reactie

Terug naar “Allerlei”