Ik ben recent overgestapt van Mobile Vikings naar Telenet. Aangezien Telenet Base gekocht heeft ging ik ervan uit dat nieuwe Telenetklanten op het Base netwerk gezet worden. Op die manier bleef ik dus op het Base netwerk en zou er aan bereik en ontvangst niets mogen veranderen.
Maar nu blijkt mijn ontvangst thuis veel slechter te zijn dan voordien bij MV. Zeer veel onbereikbaar en dus gemiste oproepen als gevolg. Betekent dit dat ik toch op Orange(Mobistar) netwerk zit ? Kan ik op één of andere checken welk netwerk ik gebruik ?
GSM netwerk Telenet : Base of Orange ?
-
- Premium Member
- Uitgedeelde bedankjes: 15 keer
- Bedankt: 59 keer
Meeste klanten zitten nog op het Orangenetwerk.
Geleidelijk aan gaat Telenet de klanten overzetten naar het Basenetwerk.
De klantenservice kan checken op welk netwerk je simkaart registreert.
Geleidelijk aan gaat Telenet de klanten overzetten naar het Basenetwerk.
De klantenservice kan checken op welk netwerk je simkaart registreert.
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 24 keer
- Bedankt: 103 keer
vraag aan telenet een nieuwe sim-kaart die ze laten registreren op het base netwerk, weet niet of ze de oude gaan kunnen overzetten, je kan het hun ook vragen, maar hun klantendienst kennende zou het kunnen dat je er meer miserie mee hebt dan gewoon een nieuw kaartje te laten activeren..
Internet: Orange vast+4G+Telenet Basic + EDPNET SLA VDSL2 (85/20)
Telefonie: VOIP: EDPNET + Weepee + Cheapconnect + Internetcalls
GSM: Orange Arend60
Tablet: Ipad2/Android
TV: Orange Digt tv-Tv Vlaanderen-Canaal Digitaal-Stievie
Netwerk: Giga Orange/Telenet IPV4-Giga EDPNET SLA IPV4/IPV6-Giga FON-netwerk NanobridgeM5
radiometeor.be
Netwerk: Giga Orange/Telenet IPV4-Giga EDPNET SLA IPV4/IPV6-Giga FON-netwerk NanobridgeM5
radiometeor.be
- raf1
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 273 keer
- Bedankt: 1960 keer
- Recent bedankt: 6 keer
De migratie zal pas volledig rond zijn eind 2018:
Vanaf 2019 heb je bij Telenet dus gegarandeerd fors hogere abonnementsprijzen dan vandaag.
bron: https://corporate.telenet.be/nl/nieuws- ... den-van-deDe mobiele klanten van Telenet kunnen voor mobiele data en telefoonverkeer blijven gebruikmaken van het kwalitatieve mobiele netwerk van Orange België en dat tot eind 2018.
Vanaf 2019 heb je bij Telenet dus gegarandeerd fors hogere abonnementsprijzen dan vandaag.
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 115 keer
- Bedankt: 191 keer
- Recent bedankt: 3 keer
Wel, ik ben van MV naar Telenet gegaan omwille van het prijsaanbod, maar inderdaad met schrik voor de verschrikkelijke klantendienst.
En ik heb al meteen met volle teugen kunnen van genieten van onkunde en slechte communicatie. Ik heb 3 nummers/kaarten laten overzetten en terwijl dat normaal maar 24u zou mogen duren heeft het uiteindelijk 2 weken geduurd. 8 dagen daarvan gingen verloren omdat de sim-kaarten maar niet aankwamen. Men verzekerde mij dat ze verstuurd waren, maar na 8 dagen bleek dat toch niet het geval te zijn (foutje in hun software zeiden ze) en ik kon er beter maar gaan ophalen in een telenet-center. Dan volgt een opeenvolging van geknoei en misverstanden waardoor het nog een week duurde eer alle 3 de nummers overgezet geraakt zijn.
Ik was bij MV businessklant maar met pre-paid. Dat probeerde ik zo in te vullen op in de online forms van Telenet of vertelde ik ook zo aan de medewerkers. Blijkbaar gaf dat problemen in het Telenet systeem want de combinatie pre-paid en business was geen geldige combinatie.
Toen het 3de en laatste nummer overgezet werd liep het goed fout. Het was op een vrijdag middag. Eerste lijn support kon niet helpen en "achterliggende diensten" waren blijbaar al gesloten. We moesten wachten tot maandag, maar dat was volgens hun geen probleem want de kaart bleef gewoon doorwerken op MV. Intussen was belkrediet op die kaar al lang op, dus wel een probleem voor ons. "Maar u blijft toch gewoon bereikbaar" probeerde ze nog te sussen. Wat dus ook niet waar was, want enkele uren later verdween de MV-verbinding. Het heeft dus nog tot maandagmiddag geduurd vooraleer Telenet het in orde kreeg.
Een bende knoeiers zijn het. Bijzonder veel heimwee naar de sublieme klantendienst van MV.
En ik heb al meteen met volle teugen kunnen van genieten van onkunde en slechte communicatie. Ik heb 3 nummers/kaarten laten overzetten en terwijl dat normaal maar 24u zou mogen duren heeft het uiteindelijk 2 weken geduurd. 8 dagen daarvan gingen verloren omdat de sim-kaarten maar niet aankwamen. Men verzekerde mij dat ze verstuurd waren, maar na 8 dagen bleek dat toch niet het geval te zijn (foutje in hun software zeiden ze) en ik kon er beter maar gaan ophalen in een telenet-center. Dan volgt een opeenvolging van geknoei en misverstanden waardoor het nog een week duurde eer alle 3 de nummers overgezet geraakt zijn.
Ik was bij MV businessklant maar met pre-paid. Dat probeerde ik zo in te vullen op in de online forms van Telenet of vertelde ik ook zo aan de medewerkers. Blijkbaar gaf dat problemen in het Telenet systeem want de combinatie pre-paid en business was geen geldige combinatie.
Toen het 3de en laatste nummer overgezet werd liep het goed fout. Het was op een vrijdag middag. Eerste lijn support kon niet helpen en "achterliggende diensten" waren blijbaar al gesloten. We moesten wachten tot maandag, maar dat was volgens hun geen probleem want de kaart bleef gewoon doorwerken op MV. Intussen was belkrediet op die kaar al lang op, dus wel een probleem voor ons. "Maar u blijft toch gewoon bereikbaar" probeerde ze nog te sussen. Wat dus ook niet waar was, want enkele uren later verdween de MV-verbinding. Het heeft dus nog tot maandagmiddag geduurd vooraleer Telenet het in orde kreeg.
Een bende knoeiers zijn het. Bijzonder veel heimwee naar de sublieme klantendienst van MV.
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 178 keer
- Bedankt: 220 keer
Je hoeft hier de klantendienst helemaal niet voor de contacteren. Er zijn genoeg manieren om dit zelf te controleren. De eenvoudigste manier is je telefoon gewoon naar netwerken laten zoeken.
Als hij de netwerken Proximus, Telenet en Base vindt, dan is Telenet = Orange;
als hij de netwerken Proximus, Orange/Mobistar en Telenet vindt, dan is Telenet = Base.
als hij de netwerken Proximus, Orange/Mobistar en Telenet vindt, dan is Telenet = Base.
- proximusboyke
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 163 keer
- Bedankt: 389 keer
- Recent bedankt: 1 keer
ik denk dat de bus klanten op het basenetwerk zitten en de res klanten op het orange
iphone 13 promax : 512gb orange oml + Extra surf
mercedes e220 OML
AirCard 810S : free mobile + fiber in saint cyprien
CAT Q10 5G Extra surf oml
imac : giga fiber
ipad pro 12,9 : 256gb Extra surf oml
mercedes e220 OML
- diepvries
- Plus Member
- Uitgedeelde bedankjes: 14 keer
- Bedankt: 6 keer
Wij hebben op het werk BASE en eerlijk gezegd valt de ontvangst best wel mee, voordien had ik Proximus en dat was wel nog altijd stukken beter.
Volgens mijn Base/Telenet contactpersoon schakelt Telenet nu nog niet alle klanten over naar Base omdat ze eerst het netwerk willen upgraden.
Zo gaan ze een heleboel extra antenne''s bij plaatsen om zo een veel betere ontvangt te hebben, pas nadien zullen alle klanten naar Base gaan.
Pittig detail was volgens hem wel dat één vergunning voor één zendmast soms 1 jaar aansleept alvorens ze kunnen beginnen met bouwen... vandaar de extra 3 jaar bij Orange denk ik.
Volgens mijn Base/Telenet contactpersoon schakelt Telenet nu nog niet alle klanten over naar Base omdat ze eerst het netwerk willen upgraden.
Zo gaan ze een heleboel extra antenne''s bij plaatsen om zo een veel betere ontvangt te hebben, pas nadien zullen alle klanten naar Base gaan.
Pittig detail was volgens hem wel dat één vergunning voor één zendmast soms 1 jaar aansleept alvorens ze kunnen beginnen met bouwen... vandaar de extra 3 jaar bij Orange denk ik.

-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 24 keer
- Bedankt: 103 keer
beter dat je voor dergelijke constructies langs gaat naar een servicecenter natuurlijk, die kennen er meestal nog iets meer van of die klantendienst, heb me al meermaals afgevraagd wie of wat de selectieprocedures inhouden want ze kennen hun eigen producten nog niet eens, hoe kunnen ze dan klanten helpen, wanneer ik voor dergelijke job zou gaan zou ik er voor zorgen dat ik van alles op de hoogte ben en mij in alles verdiepen, maar blijkbaar is het voor de meeste medewerkers maar een job, als de centen er maar liggen op het einde van de maand, dat ze de klanten niet willen of kunnen helpen is niet belangrijk...en liefst zo weinig mogelijk moeite moeten doen....
Het fabeltje van die antennemasten of dat vermogens niet omhoog mogen blijft altijd maar terugkomen, dat ze de bestaande systemen eens optimaliseren, die procedures duren minder lang, dat ze er eens voor zorgen dat minstens 3G overal beschikbaar is, Edge is niet meer van deze tijd....
Het fabeltje van die antennemasten of dat vermogens niet omhoog mogen blijft altijd maar terugkomen, dat ze de bestaande systemen eens optimaliseren, die procedures duren minder lang, dat ze er eens voor zorgen dat minstens 3G overal beschikbaar is, Edge is niet meer van deze tijd....
Internet: Orange vast+4G+Telenet Basic + EDPNET SLA VDSL2 (85/20)
radiometeor.be
radiometeor.be
- proximusboyke
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 163 keer
- Bedankt: 389 keer
- Recent bedankt: 1 keer
we hebben ier telenet wigo bus en een orange panter 60. Zelfde toestel andere resultaten vooral upload groot verschil.
Vandaar dat ik denk dat de bus klanten op base zitten andere op orange
Vandaar dat ik denk dat de bus klanten op base zitten andere op orange
iphone 13 promax : 512gb orange oml + Extra surf
mercedes e220 OML
mercedes e220 OML
-
- Premium Member
Onjuist. Alle nieuwe klanten komen voorlopig nog steeds op het Orange netwerk.proximusboyke schreef:ik denk dat de bus klanten op het basenetwerk zitten en de res klanten op het orange
Telenet is nu stap voor stap bezig om bestaande klanten over te zetten naar het Base netwerk.
Klanten worden ook enkel overgezet als men zeker is dat het bereik er niet op achteruit gaat na de switch naar het base netwerk.
Mogelijk zit je nu met je business abo op het base netwerk.
-
- Elite Poster
Inderdaad zeer simpel. Ik heb het net geprobeerd en het is het eerste. Dus ik zit op Orange. Dat verklaart dus de slechte ontvangst. Base (MV) was stukken beter. Kan ik nu gewoon vragen om overgezet te worden naar Base ? (Gezien de ellende die achter de rug heb bel ik niet graag naar die gasten.)nickz schreef:Je hoeft hier de klantendienst helemaal niet voor de contacteren. Er zijn genoeg manieren om dit zelf te controleren. De eenvoudigste manier is je telefoon gewoon naar netwerken laten zoeken.
-
- Moderator
- Uitgedeelde bedankjes: 1006 keer
- Bedankt: 3754 keer
- Recent bedankt: 10 keer
Wat maakt het uit of je nu bij MV business of residentiële klant was, of prepaid of postpaid klant?R2D2 schreef:Ik was bij MV businessklant maar met pre-paid. Dat probeerde ik zo in te vullen op in de online forms van Telenet of vertelde ik ook zo aan de medewerkers. Blijkbaar gaf dat problemen in het Telenet systeem want de combinatie pre-paid en business was geen geldige combinatie.
Daar heeft je nieuwe provider toch niets mee te maken?
Het enige wat je meeneemt is het nummer. Je porteert dat nummer naar een nieuw abonnement bij de nieuwe provider, business, residentiëel, prepaid, postpaid ... maakt toch allemaal niets uit?
VoIP: EDPnet (gratis vaste lijn), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip.
Provider: EDPnet Fiber XS (150/50 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 5590 Fiber, OS 8.03, Fritz!SFP GPON aangesloten op Proximus ONTP.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So. 3 Fritz!DECT toestellen
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
Provider: EDPnet Fiber XS (150/50 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 5590 Fiber, OS 8.03, Fritz!SFP GPON aangesloten op Proximus ONTP.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So. 3 Fritz!DECT toestellen
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
-
- Elite Poster
Awel dat dacht ik dus ook. Maar je moet het wel invullen op de webforms. En als je prepaid aanklikt, dan verdwijnt business als optie.philippe_d schreef: Wat maakt het uit of je nu bij MV business of residentiële klant was, of prepaid of postpaid klant?
Hierna liep de procedure in de soep. Zowel als ik het zelf online deed, of als men het in het telenet-center voor mij deed.
Hebben ze die gegevens nodig voor een portering ? Waarschijnlijk niet, maar het zit bij Telenet wel in hun procedure/formulieren. Waarom dan wel ?
Big Data ? of gewoon zinloze administratie ? Ik weet het niet. En die personen die ik bij telenet sprak zijn gewoon robots die formuliertjes invullen zonder de zin ervan te kennen. En mochten ze het dan nog goed doen, maar dat is helaas ook te veel gevraagd.
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 356 keer
- Bedankt: 282 keer
...vandaar de extra 3 jaar bij Orange denk ik...
TN heeft contract met Orange verlengd met 1 jaar, niet met 3...
TN heeft contract met Orange verlengd met 1 jaar, niet met 3...
Scarlet Loco, OVH/Tempo Easy, Scarlet Cherry, Netflix, Astra1&2 FTA
- Fallschirmjaeger
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 41 keer
- Bedankt: 140 keer
- Recent bedankt: 6 keer
Nieuwe provider is verplicht om aan de oude provider de volgende gegevens te bezorgen vooraleer deze het nummer mag vrijgeven. Is er iets fout, dan wordt de aanvraag geweigerd door de oude provider.philippe_d schreef:Wat maakt het uit of je nu bij MV business of residentiële klant was, of prepaid of postpaid klant?R2D2 schreef:Ik was bij MV businessklant maar met pre-paid. Dat probeerde ik zo in te vullen op in de online forms van Telenet of vertelde ik ook zo aan de medewerkers. Blijkbaar gaf dat problemen in het Telenet systeem want de combinatie pre-paid en business was geen geldige combinatie.
Het enige wat je meeneemt is het nummer. Je porteert dat nummer naar een nieuw abonnement bij de nieuwe provider, business, residentiëel, prepaid, postpaid ... maakt toch allemaal niets uit?
- prepaid of postpaid (en dan res of business)
- prepaid: simkaartnummer
Postpaid res: simkaart of klantennummer
Postpaid business: enkel klantennummer
Vroeger was er nog meer verplicht zoals naam en btw nr, maar dat is sinds de telecomwet van 2012 niet meer nodig.
Laatst gewijzigd door Fallschirmjaeger 06 jan 2017, 14:15, in totaal 1 gewijzigd.
-
- Premium Member
De vraag prepaid/abo wordt gevraagd als extra check voor nummeroverdracht.
Bij prepaid maakt het niet uit of het business of particulier is, werkt toch met herlaadkaart.
Zal dan wel in het systeem gestaan hebben als abo business en dan loopt de nummeroverdracht niet door.
Bij prepaid maakt het niet uit of het business of particulier is, werkt toch met herlaadkaart.
Zal dan wel in het systeem gestaan hebben als abo business en dan loopt de nummeroverdracht niet door.
-
- Elite Poster
R2D2 schrijft: Kan ik nu gewoon vragen om overgezet te worden naar Base ? (Gezien de ellende die achter de rug heb bel ik niet graag naar die gasten.)
Middels aangetekend schrijven TN vragen zonder verwijl naar het Base netwerk overgezet te worden. Indien geen oplossing dit schrijven gebruiken voor een klacht bij de ombudsman voor telecom...
http://www.ombudsmantelecom.be/nl/hoe-k ... tml?IDC=41
Middels aangetekend schrijven TN vragen zonder verwijl naar het Base netwerk overgezet te worden. Indien geen oplossing dit schrijven gebruiken voor een klacht bij de ombudsman voor telecom...
http://www.ombudsmantelecom.be/nl/hoe-k ... tml?IDC=41
-
- Deel van't meubilair
- Uitgedeelde bedankjes: 434 keer
- Bedankt: 1972 keer
Op basis van wat ga jij een klacht neerleggen... sinds wanneer heb jij het recht het netwerk te kiezen ?wied schreef:Indien geen oplossing dit schrijven gebruiken voor een klacht bij de ombudsman voor telecom...
Het enige wat je TN kan duidelijk maken is dat je niet tevreden bent en genoodzaakt bent terug over te stappen naar je vorige provider.
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 75 keer
- Bedankt: 257 keer
Het is op zijn minste een zeer agressieve vorm van communicatie te noemen, gebaseerd op ???wied schreef:Middels aangetekend schrijven TN vragen zonder verwijl naar het Base netwerk overgezet te worden. Indien geen oplossing dit schrijven gebruiken voor een klacht bij de ombudsman voor telecom...
Eens vriendelijk vragen en hopen dat ze dat ook effectief doen, is het enige mogelijke plan hier...
Internet & TV: Hey internet (150/15) + Base TV via Apple TV
GSM: Hey Telecom L 50 GB
iPhone 11 64GB SG | Mac Mini (2020 M1 16GB 1TB SSD) | Retina MacBook Pro 13" (2017 8GB 128GB SSD) | iPad Pro M4 (2024) 256GB SG | Apple TV 4K 2022 (2x) | Ubiquiti Unifi: USW-16-POE Gen 2, Cloud Key Plus Gen 2 en 5x UAP-AC-PRO
iPhone 11 64GB SG | Mac Mini (2020 M1 16GB 1TB SSD) | Retina MacBook Pro 13" (2017 8GB 128GB SSD) | iPad Pro M4 (2024) 256GB SG | Apple TV 4K 2022 (2x) | Ubiquiti Unifi: USW-16-POE Gen 2, Cloud Key Plus Gen 2 en 5x UAP-AC-PRO
-
- Elite Poster
TN personeel is niet in beweging te krijgen, tenzij er een schrijven van de ombudsman binnenkomt. Laat de ombudsman dus maar beslissen of de klacht van TS ontvankelijk is of niet...
-
- Elite Poster
Dat kan je toch moeilijk direct in je eerste vraag aan Telenet zo'n toon gebruiken... Ik heb zelf ook al een aantal keer moeten bellen naar Telenet en ben steeds goed geholpen (evenwel niet voor mobiele zaken).
-
- Elite Poster
Voor zover ik begrijp heeft TS (aantoonbaar) slechte ontvangst thuis, alsook een wekenlange lijdensweg inzake nr overdracht e.d. achter de rug. Laat TS dus zelf maar de toon bepalen van zijn verzoek/klacht...
-
- Elite Poster
Nummeroverdracht zou ook aan TS liggen bij inbrengen gegevens (heb ik geen uitsluitsel over). Dat je eens je overgezet bent slechte ontvangst hebt, is een compleet ander verhaal. Het 1 heeft niets met het ander te maken.
-
- Elite Poster
Beide verhalen hebben in die mate met elkaar te maken dat ik door de slechte ervaringen na de portering van 3 nummers, bang ben om een nieuwe overzetting te vragen.Vaganzza schreef:Nummeroverdracht zou ook aan TS liggen bij inbrengen gegevens (heb ik geen uitsluitsel over). Dat je eens je overgezet bent slechte ontvangst hebt, is een compleet ander verhaal. Het 1 heeft niets met het ander te maken.
En ik acht me niet verantwoordelijk voor het inbrengen van foute gegevens. In 2 van de 3 gevallen zijn het trouwens Telenetmedewerkers die zelf de gegevens ingebracht hebben en ook op een probleem stuitten. Dan is er toch iets mis met het systeem.
Ik zie er dus tegen op om naar Telenet te bellen, want dan krijg je weer een eerstelijns ... aan de lijn die de vraag niet eens snapt. "Ja juffrouw, ik zou van netwerk willen wisselen, van Orange naar Base". Dan weet je al wat het antwoord zal zijn. "Maar meneer, u bent hier bij Telenet...".