Hoe beoordeel ik de kwaliteit van de lijn ?

Hebt u opmerkingen, klachten, steunbetuigingen voor Proximus (Belgacom)? Dan kan u deze hier kwijt.
Plaats reactie
Koent
Starter
Starter
Uitgedeelde bedankjes: 5 keer

Hallo,

Ben als nieuwe gebruiker ongeveer twee uur bezig met oude Posts te lezen, in de hoop uit te vinden hoe ik de kwaliteit van de lijn kan beoordelen. Kunnen jullie me een link naar een post voor beginners sturen ? Men is al een aantal keer langsgeweest : de ene keer zou het liggen aan een kaart in de centrale, de andere keer aan mijn modem (is vervangen), en de laatste keer was het de schuld van een slechte patchkabel. Nu is de connectie stabiel, maar - subjectief natuurlijk - veel te traag.

Rop, vectoring, Speedtest, Lijntest : ik voel me nog dommer dan dat ik al ben :-) Het hoeft niet voorgekauwd te zijn, maar we hebben met twee thuiswerkers een beetje haast om het probleem op te lossen, of om objectief te beslissen dat we toch maar beter een andere provider kunnen zoeken,.

Bedankt voor alle hulp !
petrol242
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 85 keer
Bedankt: 260 keer

Je post is een beetje vaag. Provider, modem, etc zouden fijn zijn om te kennen en te beginnen? Was het probleem vroeger ook al, of is het recent?
Er zijn al tal van posts en topics gestart over dit subject, zoals je aangeeft, en soms is het wat teveel:) maar ik denk dat de mods ons wel toelaten om hier verder op in te gaan. En de pappenheimers hier kennende, die gaan je wel verder helpen. Dus even je huidige situatie en eventueel je verbinding/snelheid vermelden?
Plaats reactie

Terug naar “Proximus (Belgacom, Skynet)”