IR relay naar RF

Heb je vragen of wil je een ervaring delen over elektrische apparaten? Dat kan hier!
Plaats reactie
seagull
Elite Poster
Elite Poster
Twitter: WimVerlinden
Uitgedeelde bedankjes: 52 keer
Bedankt: 108 keer

Ik heb interesse in een universal remote, met name de Logitech Harmony Elite.
Maar dan wil ik ook graag een oplossing voor de 433.92MHz RF afstandsbediening van onze gashaarden (Belfires modellen van 2006).
Afbeelding
Daarom zoek ik een oplossing die de IR signalen van de Harmony Elite kan omzetten naar 433.92MHz RF signalen. Liefst out-of-the-box.
Er zijn genoeg oplossingen die IR naar RF omzetten en daarna (in een andere kamer) RF terug naar IR omzetten, maar dat is niet wat ik zoek.
Iemand een oplossing?
Proximus Bizz Internet Fiber 500/500 Mbps & Business Fibernet 300 plus met Speedboost 300/50 Mbps (failover) -
Business Mobile Flex Pack - 3CX/Teams Direct Routing - Proximus TV & Telenet TV
devilkin
Administrator
Administrator
Uitgedeelde bedankjes: 1077 keer
Bedankt: 681 keer
Recent bedankt: 9 keer
Provider
Te Koop forum

Ik vrees dat je met zoiets aan de slag zal moeten - signaal capteren van je Harmony, en dan een signaal uitsturen via rfxcom.
Bij mij staat het op mijn todo lijstje om eens aan de slag te gaan met zo een rfxcom, om wat dingen verder te automatiseren ;)
Telenet All-Internet -- using CV8560E & OPNsense on PCEngines APU2E4
Proximus & Mobile Vikings -- Using OnePlus 8 Pro (ROM: Stock)
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Uitgedeelde bedankjes: 434 keer
Bedankt: 1972 keer

Eerste vereiste is trouwens dat het RF protocol reeds ge-reversed-engineerd is (tenzij je dat zelf wil doen).

Dit is namelijk redelijk complex en soms zelfs onmogelijk (bijvoorbeeld door encryptie).

Wat je linkje betreft... vaak doet men dit inderdaad via een RPI maar 433 MHz TC/RX modules kan je vinden voor enkele euro's (het totaal van 160 euro is dus vrij duur).
bruma
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 46 keer
Bedankt: 94 keer

je hebt al een afstandsbediening

anders had je ook even kunnen kijken naar de oplossing van broadlink (IR+RF) te bedienen met je android gsm en met lerende codes

http://www.ibroadlink.com/rm/
devilkin
Administrator
Administrator
Uitgedeelde bedankjes: 1077 keer
Bedankt: 681 keer
Recent bedankt: 9 keer
Provider
Te Koop forum

r2504 schreef:Eerste vereiste is trouwens dat het RF protocol reeds ge-reversed-engineerd is (tenzij je dat zelf wil doen).

Dit is namelijk redelijk complex en soms zelfs onmogelijk (bijvoorbeeld door encryptie).

Wat je linkje betreft... vaak doet men dit inderdaad via een RPI maar 433 MHz TC/RX modules kan je vinden voor enkele euro's (het totaal van 160 euro is dus vrij duur).
Het was ook 'maar' een voorbeeld. Echter mag je niet vergeten dat rfxcom wel al tonnen protocollen aankan :)
Telenet All-Internet -- using CV8560E & OPNsense on PCEngines APU2E4
Proximus & Mobile Vikings -- Using OnePlus 8 Pro (ROM: Stock)
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Uitgedeelde bedankjes: 434 keer
Bedankt: 1972 keer

devilkin schreef:Echter mag je niet vergeten dat rfxcom wel al tonnen protocollen aankan :)
Dat had ik over het hoofd gezien... bedankt voor de tip (m'n Somfy rolluiken staan er ook tussen 8) ).
Plaats reactie

Terug naar “Elektrische apparaten”