Pagina 1 van 1

Ruilen defecte modem

Geplaatst: 24 nov 2016, 09:33
door Waterboy
Vanaf deze week ,kan men geen defecte modem meer ruilen in een Proximus shop.
De klant moet zijn modem aansluiten en dan testen ze de internet lijn. Wanneer ze zien dat de modem stuk is kan de klant 2 dagen later een modem afhalen in een Kiala afhaalpunt in de buurt.

Re: Ruilen defecte modem

Geplaatst: 24 nov 2016, 09:51
door heist_175
Ik heb nooit anders geweten dan dat je pas met een ticket van de helpdesk een vervangmodem kreeg.
Is het nieuwe "vanaf deze week" dat je zelfs met zo'n ticket geen vervangtoestel krijgt in een winkel, maar dat het verplicht via Kiala loopt?
Ik kan me wel voorstellen dat een centraal magazijn met een low-cost magazijnmedewerker goedkoper is dan elke winkel te voorzien van weet-ik-hoeveel modems die misschien pas over enkele maanden geclaimd worden.

Re: Ruilen defecte modem

Geplaatst: 24 nov 2016, 09:55
door Waterboy
Ik had een ticket om een modem te gaan afhalen maandag van de helpdesk,maar er zijn geen modems meer in de Proximusshop.

Re: Ruilen defecte modem

Geplaatst: 24 nov 2016, 10:05
door jackho
Geldt dit ook voor de officiële Proximus centers ?

Re: Ruilen defecte modem

Geplaatst: 24 nov 2016, 10:08
door Waterboy
jackho schreef:Geldt dit ook voor de officiële Proximus centers ?
Alles verloopt vanaf nu via een Kiala punt.

Re: Ruilen defecte modem

Geplaatst: 24 nov 2016, 11:38
door philippe_d
't is voorbij met de keuze Sagem/Technicolor :-(

Re: Ruilen defecte modem

Geplaatst: 24 nov 2016, 13:28
door flupke19
begrijpelijk, aangezien het om een substantiële OpEx ging van extra stock die dus eenvoudig kan geëlimineerd worden

Re: Ruilen defecte modem

Geplaatst: 25 nov 2016, 19:32
door Tomsworld
Dus nu bij een kapotte modem op zaterdag is minstens tem dinsdag geen tv / internet.

Wat een achteruitgang van service, ik ben al talloze keren modems gaan ruilen bij de Proximus winkel.

Tsja misschien toch die ene optie activeren :

5,63 euro / maand voor :
Dankzij Office&Go kan u altijd blijven verder werken: herstel van uw internettoegang de volgende dag, verhoogde beveiliging van uw pc of netwerk, een automatische opslag van uw bestanden en 1 gratis interventie per maand voor al uw informaticaproblemen.
Eigenlijk is dat een goedkope sla :-)

Re: Ruilen defecte modem

Geplaatst: 26 nov 2016, 03:26
door ITnetadmin
Okee, een echt goeie dienstverlening is het niet.

Maar on the bright side, als je ietwat bang bent om zonder internet te vallen kán je tenminste een eigen router in cold standby klaarhouden indien nodig. Fat chance als je bij telenet bent ;-)

Re: Ruilen defecte modem

Geplaatst: 26 nov 2016, 08:05
door Goztow
Daarom heb ik hier een reserve bbox2 staan.

Re: Ruilen defecte modem

Geplaatst: 26 nov 2016, 10:07
door Sinna
So do I, maar dan een Bbox3/T zodat ik het lijnprofiel kan uitlezen vanop de Bbox3/S die nu in dienst staat.

Re: Ruilen defecte modem

Geplaatst: 26 nov 2016, 13:07
door heist_175
Idd, hier ook.
Ik heb een bbox2 klaar staan voor wanneer de bbox3 het loodje legt.
Binnenkort komt er een FB7360 en dan staat de bbox3 klaar voor wanneer de FB geen zin meer heeft.

Bij EDPnet kost een SLA van 8u om internet terug werkend te hebben €12 per maand (~ €150 per jaar) en als particulier vind ik dat toch te veel.