TV en PC-monitor in 1

Heb je vragen of wil je een ervaring delen over elektrische apparaten? Dat kan hier!
Plaats reactie
proz
Premium Member
Premium Member
Uitgedeelde bedankjes: 58 keer
Bedankt: 49 keer

Ik ben op zoek naar een 40-42inch TV die ook als pc-monitor kan gebruikt (extra DVI-aansluiting?) worden, waarbij je snel kan switchen tussen de 2.
Budget is 400-500 euro.

Iemand een tip?
jphermans
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 142 keer
Bedankt: 109 keer

Ik ben er vrij zeker van dat je op elke tv een tv kan aansluiten. Meeste tv hebben meerdere aansluitmogelijkheden en dat werkt allemaal perfect. Ik heb op mijn bureau thuis ook een tv staan in plaats van een monitor. Is misschien wel minder scherp beeld maar voldoet voor mij.
Internet via Mobile Vikings
cloink
Elite Poster
Elite Poster
Twitter: cloink
Uitgedeelde bedankjes: 117 keer
Bedankt: 152 keer
Contacteer:
Provider
Te Koop forum

Denk dat je best geen "tv die je op een computer kan aansluiten" neemt, maar een "computer monitor met tv mogelijkheden", tenzij je er niet gaan op zitten turen zoals je op een monitor zou doen. Die laatste zijn natuurlijk wel wat duurder. Bv.: https://tweakers.net/pricewatch/523175/ ... zwart.html
ooh. shiny.
mailracer
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 217 keer
Bedankt: 315 keer

Er zijn kabels van dvi naar HDMI, dus mocht je videokaart geen HDMI hebben, dan kan je elke tv welke meer dan 1 aansluiting kan hebben als monitor gebruiken. Een extra dvi aansluiting is dan niet nodig. Vanaf 350 euro vind je al een tv met meerder HDMI inputs.
xayana
Premium Member
Premium Member
Uitgedeelde bedankjes: 57 keer
Bedankt: 77 keer

Ja, je kan op de meeste TV's een PC aansluiten... maar de resolutie van een 42" TV is ook maar 1920x1080. Als dat op je bureau staat dan kom je ziek van het pixelkijken. Ga dan best voor een UHD (3840 × 2160) en dan nog zal je die niet te dicht mogen zetten. Hangt natuurlijk een beetje af waarvoor en waarmee je dat gaat gebruiken.
Als dat is om vanuit je zetel wat te kunnen surfen, zal zowat elke moderne TV met een HDMI voldoen.

Een monitor van 42" ga je niet snel vinden voor 500 euro of minder. Max is zowat 27" met resolutie van 5120 x 2880 voor die prijs.
Sowieso oppassen als je monitors wil gebruiken als TV scherm.
Als je daar een settopbox op aansluit, dan heb je een monitor nodig die HDCP ondersteunt. Dat is blijkbaar niet altijd evident.
AndRo555
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 298 keer
Bedankt: 273 keer

Zoals xayana al zegt, je wilt liefst 4k om nog een beetje resolutie te hebben voor monitorwerk. Dan ook nog 60Hz, want 30 en minder is niet echt leuk voor een PC. Dan zit je vast aan HDMI2.0, wat lang niet elke videokaart heeft en ook goedkope 4k TV's gaan maar tot HDMI1.4 (4k 30Hz). Ook is de input lag van bepaalde TV's niet mals en dat kan als monitor al snel gaan storen.
1080p TV op 30+inch zou ik nooit doen als monitor, aangezien dat echt te weinig resolutie is. Een mogelijk alternatief is een relatief grote 1440p/1600p/4k monitor die je ook als TV gebruikt. Dan zit je vanaf 340 euro voor 25 inch 1440p tot heel veel voor grote 4k monitoren.
Plaats reactie

Terug naar “Elektrische apparaten”