geen wifi bereik boven
- cadsite
- userbase crew
- Uitgedeelde bedankjes: 323 keer
- Bedankt: 727 keer
- Recent bedankt: 7 keer
Er zijn verschillende opties.
Het beste is een bedraad access point plaatsen op dat verdiep. Dan krijg je dus een 2de plaats waar WiFi aan volle snelheid werkt.
Je kan ook een AP plaatsen over koper, dus over de stroomdraden.
Als allerlaatste redmiddel kan je ook een repeater plaatsen op het eerste verdiep maar daar ben ik geen voorstander van.
Het beste is een bedraad access point plaatsen op dat verdiep. Dan krijg je dus een 2de plaats waar WiFi aan volle snelheid werkt.
Je kan ook een AP plaatsen over koper, dus over de stroomdraden.
Als allerlaatste redmiddel kan je ook een repeater plaatsen op het eerste verdiep maar daar ben ik geen voorstander van.
- Dafke
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 187 keer
- Bedankt: 157 keer
Plaats een deftige AP centraler in je huis waar je toch UTP hebt:
bv. http://www.routercenter.be/product/7086 ... oC2Anw_wcB
Indien geen LAN, kan je met poweradapters gaan werken of de wireless van je TN modem uitschakelen en daar in de buurt bovenstaande AP gebruiken.
bv. http://www.routercenter.be/product/7086 ... oC2Anw_wcB
Indien geen LAN, kan je met poweradapters gaan werken of de wireless van je TN modem uitschakelen en daar in de buurt bovenstaande AP gebruiken.
-
- Deel van't meubilair
- Uitgedeelde bedankjes: 434 keer
- Bedankt: 1972 keer
Er zit inderdaad verschil op AP's qua signaalsterkte... maar wonderen bestaan niet... indien de afstand te groot is of je gewoon teveel muren hebt die wireless hard dempen dan ga je dit enkel oplossen door een extra AP (best aangesloten via een draad, eventueel via Powerline, ... maar een repeater/versterker zal ik nooit aanbevelen).Dafke schreef:Plaats een deftige AP centraler in je huis waar je toch UTP hebt:
Prima AP trouwens... wist niet dat Coolblue nu ook al Ubiquiti in voorraad had.Dafke schreef:http://www.routercenter.be/product/7086 ... ac-lr.html
Misschien wel het type AP dat iets meer kennis vereist om te installeren.
- Dafke
- Elite Poster
Ik heb de PRO thuis draaien omdat mijn TN Wifi (gelijkvloers) en Cisco router (2e verdiep) geen dekking gaven op 1e verdiep.
Door de Unify AC Pro heb ik op alle verdiepen perfecte dekking, en hij staat zelfs naast de TN router (zou em makkelijk op 1e verdiep ook kunnen zetten).
Door de Unify AC Pro heb ik op alle verdiepen perfecte dekking, en hij staat zelfs naast de TN router (zou em makkelijk op 1e verdiep ook kunnen zetten).
-
- Deel van't meubilair
Maar dat kan je niet garanderen aan iemand anders... wireless setups zijn gewoonweg niet te voorspellen (tenzij met een grondige studie).Dafke schreef:Door de Unify AC Pro heb ik op alle verdiepen perfecte dekking
Belangrijkste is echter dat de TS zich niet laat vangen aan een repeater... verder zal hij een beetje moeten experimenteren.
- Dafke
- Elite Poster
Klopt uiteraard 100%!
Daarom ook dat ik Coolblue aanraad aan de TS, omdat je je product, indien niet voldoet, gewoon kan terugsturen en geld terug krijgt. Wat heb je te verliezen
Repeater/versterker halen je snelheid omloog. Zeker niet doen.
Daarom ook dat ik Coolblue aanraad aan de TS, omdat je je product, indien niet voldoet, gewoon kan terugsturen en geld terug krijgt. Wat heb je te verliezen

Repeater/versterker halen je snelheid omloog. Zeker niet doen.
-
- Deel van't meubilair
Het product zal zeker voldoen... indien juist gebruikt.Dafke schreef:Daarom ook dat ik Coolblue aanraad aan de TS, omdat je je product, indien niet voldoet, gewoon kan terugsturen en geld terug krijgt. Wat heb je te verliezen
Zoals ik al eerder vermelde is een Ubiquiti installeren niet voor iedereen eenvoudig... en aangezien de TS hier nog maar één post heeft weet ik niet welke kennis hij heeft (al kan hij hier op het forum natuurlijk steeds hulp vragen).
- Dafke
- Elite Poster
Dit wil ik wel even tegenspreken. Het is eigenlijk inpluggen in de UTP (eventueel bijgeleverde powerkabel aansluiten indien geen POE) en dan browsen naar de webpagina die in de quickguide geschreven staat.r2504 schreef:Zoals ik al eerder vermelde is een Ubiquiti installeren niet voor iedereen eenvoudig
De rest is eigenlijk next next next (enige dat je moet doen is je SSID en PWD ingeven).
Niet veel moeilijk dan een film downloaden met Telenet

-
- Deel van't meubilair
Vlotte service maar of het de gepaste is is een andere vraag.Jacky07 schreef:Heb toch maar even telenet gebeld en ze komen maandag.
Geen idee trouwens wat ze je gaan aansmeren (Powerlines, een extra AP of een repeater) ?
Wat bedoel je met werkt ook niet ? Geen beeld, geen interactiviteit, ander probleem... ?Jacky07 schreef:Mijn 2e digicorder (ook boven) werkt ook niet. Heeft dat daar ook mee te maken of totaal niet?
- cadsite
- userbase crew
- Uitgedeelde bedankjes: 323 keer
- Bedankt: 727 keer
- Recent bedankt: 7 keer
Let wel op, als je hen laat komen voor een probleem waarvan de oorzaak bij jou ligt moet je waarschijnlijk (veelal terecht) tussen komen in de kosten.
Best eerst eens nakijken wat het probleem is met andere woorden.
Is je digicorder wel via coax en netwerkkabel aangesloten?
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 1379 keer
- Bedankt: 509 keer
Hebben die Telenet HGWs eigenlijk PoE? En zoniet, is er dan een manier om power te injecteren tussen HGW en AP?Dafke schreef:eventueel bijgeleverde powerkabel aansluiten indien geen POE
-
- Deel van't meubilair
Nee, zou een beetje gek zijn voor de enkeling die dat nodig heeft.Tomby schreef:Hebben die Telenet HGWs eigenlijk PoE?
Ubiquiti AP's worden geleverd met een aparte POE injector.Tomby schreef:En zoniet, is er dan een manier om power te injecteren tussen HGW en AP?
Er steken 2 kabels in ja. Ik kan enkel een en canvas ontvangen. Beneden heb ik allescadsite schreef:Let wel op, als je hen laat komen voor een probleem waarvan de oorzaak bij jou ligt moet je waarschijnlijk (veelal terecht) tussen komen in de kosten.
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 298 keer
- Bedankt: 273 keer
Even over wifi versterkers/repeaters/.... De goedkope dingen met 1 enkele 2.4GHz radio zijn inderdaad vrij slecht voor zowel de snelheid van de verbinding. Best case scenario is 50% van snelheid vaak zelf een pak minder. Daarnaast wordt het kanaal dubbel zo hard gebruikt als dat het apparaat op het originele acces point zat.
Wat wel een goede optie kan zijn is een versterker/repeater (eigenlijk mag het zo niet heten). Met twee radios: eentje gebruikt je richting je originele AP (liefst 5GHz) en de tweede (2.4GHz) als nieuw AP. Dit kan je relatief makkelijk zelf knutselen met twee Proximus TV bridges en een goedkope TP-Link 2.4GHz router (als AP) voor sub 100 euro. Of met een bbox3 en een enkele TV bridge + 2,4GHz Ap voor sub 60 euro.
Wat wel een goede optie kan zijn is een versterker/repeater (eigenlijk mag het zo niet heten). Met twee radios: eentje gebruikt je richting je originele AP (liefst 5GHz) en de tweede (2.4GHz) als nieuw AP. Dit kan je relatief makkelijk zelf knutselen met twee Proximus TV bridges en een goedkope TP-Link 2.4GHz router (als AP) voor sub 100 euro. Of met een bbox3 en een enkele TV bridge + 2,4GHz Ap voor sub 60 euro.
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 19 keer
- Bedankt: 602 keer
- Recent bedankt: 3 keer
In de praktijk is dat niet "gewoon" en stellen ze veel te veel vragen. "'Daarom' accepteren we ook als reden" claimen ze (da's niet uit sympathie, wel omdat dat moet volgens de wet), maar in de praktijk is dat niet waar. Met hun "Beloftes" zijn ze dus een beetje in hetzelfde bedje ziek als de "Akte van Wantrouwen" van hun brick-and-mortar concurrent. Maar soit, ze hebben uiteindelijk mijn retour wel aangenomen.Dafke schreef:Daarom ook dat ik Coolblue aanraad aan de TS, omdat je je product, indien niet voldoet, gewoon kan terugsturen en geld terug krijgt. Wat heb je te verliezen
Amazon is veel chiller inzake terugsturen.
-
- Deel van't meubilair
Op zich wel begrijpbaar... als jij een WIFI AP terug stuurt omdat de ontvangst niet goed is is dat niet de fout van het product (daar is vermoedelijk niets fout mee, tenzij het echt defect zou zijn)... maar wel van jou lokale situatie (muren en dergelijke). De bedoeling van iets te kunnen terug sturen lijkt me niet dat jij thuis wat kan spelen met diverse toestellen.CCatalyst schreef:In de praktijk is dat niet "gewoon" en stellen ze veel te veel vragen.
In princiepe mag je ook enkel ongeopende en niet gebruikte toestellen terugsturen.
- Dafke
- Elite Poster
niet waar hoor:r2504 schreef:CCatalyst schreef: In princiepe mag je ook enkel ongeopende en niet gebruikte toestellen terugsturen.
RETOURNEREN EN RUILEN
Service van Coolblue.
Terug naar Coolblue-klantenservice
Toch niet tevreden over je product? Of is het stuk? Dat is vervelend. En daar gaan we iets aan doen, beloofd.
Alle beloftes op een rijtje.
'Daarom' accepteren we ook als reden.
Gratis je pakketje retour sturen.
14 dagen bedenktermijn, na ontvangst van je product.
Product ruilen? Na ontvangst sturen we dezelfde dag je nieuwe product.
Geld terug? Binnen 3 dagen na ontvangst wordt het bedrag teruggeboekt.
Is je product kapot na 14 dagen? Je hebt minimaal 2 jaar garantie op al onze producten. We helpen graag bij de reparatie.
https://www.coolblue.be/klantenservice/ ... uilen.html
Gebruik de Coolblue-doos om het product in te pakken. Als je onze blauwe doos graag wilt houden, mag je het product ook in een andere doos verpakken.
Ik heb dit vroeger aan hun al eens gevraagd en een product in verschillende maten besteld omdat ik niet de juiste maat kon "schatten". Geen issue, zeiden ze, stuur de rest maar terug.
Verder ook pas een lens gekocht via hun, en speciaal via hun, omdat je met deze nogal een geluk met hebben qua scherpte. Door hun goed terugstuur beleid kan ik de lens testen, niet scherp, stuur maar een nieuwe. Nog niet scherp, opnieuw tot ik het moe ben en dan ga ik wel naar een winkel waar ik ze zelf kan testen voor te kopen.
-
- Elite Poster
EU wetgeving verplicht nochtans het toestaan van terugzenden zonder opgaaf van reden bij koop op afstand.r2504 schreef:Op zich wel begrijpbaar... als jij een WIFI AP terug stuurt omdat de ontvangst niet goed is is dat niet de fout van het product (daar is vermoedelijk niets fout mee, tenzij het echt defect zou zijn)... maar wel van jou lokale situatie (muren en dergelijke). De bedoeling van iets te kunnen terug sturen lijkt me niet dat jij thuis wat kan spelen met diverse toestellen.CCatalyst schreef:In de praktijk is dat niet "gewoon" en stellen ze veel te veel vragen.
In princiepe mag je ook enkel ongeopende en niet gebruikte toestellen terugsturen.
Ja, zoals ik dus ook zei, dat is de theorie, in de praktijk doen ze moeilijker is mijn ervaring en is "daarom" geen reden.Dafke schreef:niet waar hoor:r2504 schreef:CCatalyst schreef: In princiepe mag je ook enkel ongeopende en niet gebruikte toestellen terugsturen.
RETOURNEREN EN RUILEN
Service van Coolblue.
Terug naar Coolblue-klantenservice
Toch niet tevreden over je product? Of is het stuk? Dat is vervelend. En daar gaan we iets aan doen, beloofd.
Alle beloftes op een rijtje.
'Daarom' accepteren we ook als reden.
Gratis je pakketje retour sturen.
14 dagen bedenktermijn, na ontvangst van je product.
Product ruilen? Na ontvangst sturen we dezelfde dag je nieuwe product.
Geld terug? Binnen 3 dagen na ontvangst wordt het bedrag teruggeboekt.
Is je product kapot na 14 dagen? Je hebt minimaal 2 jaar garantie op al onze producten. We helpen graag bij de reparatie.
https://www.coolblue.be/klantenservice/ ... uilen.html
Gebruik de Coolblue-doos om het product in te pakken. Als je onze blauwe doos graag wilt houden, mag je het product ook in een andere doos verpakken.
Laatst gewijzigd door CCatalyst 03 nov 2016, 12:40, in totaal 1 gewijzigd.
-
- userbase crew
- Uitgedeelde bedankjes: 243 keer
- Bedankt: 766 keer
- Recent bedankt: 5 keer
Unifi's hebben geen webUI iirc, die zijn enkel met een software controller te configgen.Dafke schreef:Dit wil ik wel even tegenspreken. Het is eigenlijk inpluggen in de UTP (eventueel bijgeleverde powerkabel aansluiten indien geen POE) en dan browsen naar de webpagina die in de quickguide geschreven staat.r2504 schreef:Zoals ik al eerder vermelde is een Ubiquiti installeren niet voor iedereen eenvoudig
De rest is eigenlijk next next next (enige dat je moet doen is je SSID en PWD ingeven).
Niet veel moeilijk dan een film downloaden met Telenet
- Dafke
- Elite Poster
Ik weet het, maar mijn ervaring is net anders. Ik stuur het terug met de boodschap: voldoet niet aan de wensen, punt.CCatalyst schreef: Ja, zoals ik dus ook zei, dat is de theorie, in de praktijk doen ze moeilijker is mijn ervaring en is "daarom" geen reden.
Geen probleem.
-
- Deel van't meubilair
Inderdaad... en is de software controller die de WebUI heeft. Trouwens je kan die wel op je PC zetten maar de AP's gaan je IP-adres instellen als inform adres... veel geluk als je PC de volgende keer een ander IP-adres heeft.ITnetadmin schreef:Unifi's hebben geen webUI iirc, die zijn enkel met een software controller te configgen.
-
- userbase crew
Ik heb lang gedacht dat de controller optioneel was; sinds ik besef dat de unifi's zonder controller nauwelijks of niet te configgen zijn, zijn ze van mijn lijst "goed materiaal" afgevallen.
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 298 keer
- Bedankt: 273 keer
Het gebrek aan webUI is eerder een gemis bij het installeren van een enkel exemplaar dan bij het uitrollen van een multi (10+) AP setup.
Voor enkel gebruik zijn alternatieve met zeker zo goede hardware, die goedkoper zijn, maar wel alle leuke dingen missen (POE, design, schaalbaarheid,...)
Voor enkel gebruik zijn alternatieve met zeker zo goede hardware, die goedkoper zijn, maar wel alle leuke dingen missen (POE, design, schaalbaarheid,...)
-
- userbase crew
Offtopic, maar:AndRo555 schreef:Het gebrek aan webUI is eerder een gemis bij het installeren van een enkel exemplaar dan bij het uitrollen van een multi (10+) AP setup.
Hetgeen me stoort is dat je een controller echt nodig hebt, je kan dus niet kiezen om ze optioneel zonder controller te configgen. On the fly configs worden zo wel wat lastiger als je net je laptop niet voorhanden hebt, of andere besoignes als meerdere sites beheren enzo.
Een optionele controller met fallback onboard webUI, schitterend; een mandatory controller zonder dewelke je niks kan doen, absolute no-no.
-
- Deel van't meubilair
Het is dan ook geen huis-tuin-en-keuken AP... maar ondertussen heb je de cloudkey als prima alternatief voor een PC-based controller.ITnetadmin schreef:Offtopic, maar:
Hetgeen me stoort is dat je een controller echt nodig hebt, je kan dus niet kiezen om ze optioneel zonder controller te configgen.
Ik draai hier thuis trouwens de controller voor een aantal kleine setups (werkt prima met een Multi-site setup).
-
- Elite Poster
Inderdaad, het is nog altijd enterprise (of minstens prosumer) materiaal dus je kunt ook niet verwachten dat alles hetzelfde zal zijn. Er is ook een goede reden waarom die controller gebruikt wordt, maar dat zal je pas merken als je meerdere toestellen hebt staan (iets wat in het design van zo'n modellen voorzien is, en de reden waarom er daar vlotjes 5-packs van verkocht worden).r2504 schreef:Het is dan ook geen huis-tuin-en-keuken AP... maar ondertussen heb je de cloudkey als prima alternatief voor een PC-based controller.ITnetadmin schreef:Offtopic, maar:
Hetgeen me stoort is dat je een controller echt nodig hebt, je kan dus niet kiezen om ze optioneel zonder controller te configgen.
Ik draai hier thuis trouwens de controller voor een aantal kleine setups (werkt prima met een Multi-site setup).
Als je maar 1 AP hebt kan je In veel gevallen gewoon de controller installeren op je computer en opstarten wanneer nodig en ben je zo gezet. Als je een scenario hebt waarbij je echt een voortdurende controller nodig hebt kan je inderdaad bij een CloudKey terecht.
-
- userbase crew
Ik heb het over professional level equipment.
Ik verwacht van zulk materiaal naast een controller, die optioneel moet zijn en de hele zwik kan configureren, naast een permanent centraal gemanagede modus op zn minst een modus waarbij alle units van de controller hun config krijgen waarna die offline kan gaan; en een onboard webui voor manuele aanpassingen.
Materiaal dat er niet in slaagt dit uit te voeren is het eigenlijk niet waard om professioneel genoemd te worden, hooguit semi.
Dan kijk ik liever ns in de richting van andere oplossingen van hetzelfde kaliber, bv edimax. Naar het schijnt kan een AP daar controller spelen over de rest.
Ik verwacht van zulk materiaal naast een controller, die optioneel moet zijn en de hele zwik kan configureren, naast een permanent centraal gemanagede modus op zn minst een modus waarbij alle units van de controller hun config krijgen waarna die offline kan gaan; en een onboard webui voor manuele aanpassingen.
Materiaal dat er niet in slaagt dit uit te voeren is het eigenlijk niet waard om professioneel genoemd te worden, hooguit semi.
Dan kijk ik liever ns in de richting van andere oplossingen van hetzelfde kaliber, bv edimax. Naar het schijnt kan een AP daar controller spelen over de rest.
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 57 keer
- Bedankt: 108 keer
Ze hebben ook een iOS en Android app om ze te configureren zonder controller. En met PuTTY kan je er ook op.ITnetadmin schreef:Hetgeen me stoort is dat je een controller echt nodig hebt, je kan dus niet kiezen om ze optioneel zonder controller te configgen.
-
- Deel van't meubilair
Daar heb je zelfs een hardware controller nodig... http://www.edimax.com/edimax/merchandis ... er/apc500/ITnetadmin schreef:Dan kijk ik liever ns in de richting van andere oplossingen van hetzelfde kaliber, bv edimax. Naar het schijnt kan een AP daar controller spelen over de rest.
-
- userbase crew
Bij edimax pro zou dat niet eht geval zijn, zoek de "network mgmt suite (NMS)" maar ns op.
Enne, apps = bullshit, dat is iets dat ik verwacht van een goeiekope consumentenrouter maar niet van fatsoenlijk materiaal.
En ja, CLI access is er, en dat is leuk, maar we hebben het hier over prosumer of small business devices, niet over cisco's, die je alleen in de handen van een niet-ervaren ITer moet duwen als je hem wilt zien ontsporen
Net zoals pakweg aerohive die "cloud-based" gecontroleerd worden; als het niet lokaal is is het een security flaw.
Nu, if it floats your boat, ga ervoor he; ik geef enkel mijn verwachtingen op.
Enne, apps = bullshit, dat is iets dat ik verwacht van een goeiekope consumentenrouter maar niet van fatsoenlijk materiaal.
En ja, CLI access is er, en dat is leuk, maar we hebben het hier over prosumer of small business devices, niet over cisco's, die je alleen in de handen van een niet-ervaren ITer moet duwen als je hem wilt zien ontsporen

Net zoals pakweg aerohive die "cloud-based" gecontroleerd worden; als het niet lokaal is is het een security flaw.
Nu, if it floats your boat, ga ervoor he; ik geef enkel mijn verwachtingen op.
-
- Deel van't meubilair
Als je beschikt over de PRO reeks van toestellen.ITnetadmin schreef:Bij edimax pro zou dat niet eht geval zijn, zoek de "network mgmt suite (NMS)" maar ns op.
Als het een probleem is voor een prosumer of small business om een controller te draaien dan zou ik tweemaal nadenken waarmee je bezig bent.ITnetadmin schreef:En ja, CLI access is er, en dat is leuk, maar we hebben het hier over prosumer of small business devices, niet over cisco's
Zoals steeds... ik ben een tevreden UBNT gebruiker (en werkt ook prima bij enkele KMO's waar ik regelmatig kom).ITnetadmin schreef:Nu, if it floats your boat, ga ervoor he; ik geef enkel mijn verwachtingen op.