Kun je hey aantal min/sms'en en resterende datavolume opvragen voor de dailny travel pass ?
Ik heb een abb. en kan dit niet opvragen via de app, kan dit op een andere manier?
Edit: Dit kan niet!
Data/sms/belminuten daily travel pass opvragen mogelijk ?
-
- Elite Poster
- Berichten: 1548
- Lid geworden op: 19 dec 2011, 18:42
- Locatie: Heist-op-den-Berg
- Uitgedeelde bedankjes: 482 keer
- Bedankt: 114 keer
Normaal zouden die gegevens gewoon in de MyProximus app moeten verschijnen.
Wel rekening houden met de sowieso belachelijk lange tijd tussen de refreshes van de data.
In dit geval moet Px de data ook door krijgen van de buitenlandse provider in kwestie waardoor het dus heel lang kan duren voordat ze zichtbaar wordt. Meestal is die indicatie dus hopeloos te laat en nutteloos.
Veiliger is natuurlijk de teller op je toestel zelf gebruiken, dan heb je realtime updates over je verbruik.
Sent from my iPhone using Tapatalk
Wel rekening houden met de sowieso belachelijk lange tijd tussen de refreshes van de data.
In dit geval moet Px de data ook door krijgen van de buitenlandse provider in kwestie waardoor het dus heel lang kan duren voordat ze zichtbaar wordt. Meestal is die indicatie dus hopeloos te laat en nutteloos.
Veiliger is natuurlijk de teller op je toestel zelf gebruiken, dan heb je realtime updates over je verbruik.
Sent from my iPhone using Tapatalk
- fryelectro
- Elite Poster
- Berichten: 1879
- Lid geworden op: 14 dec 2005, 11:58
- Locatie: 03BOO0
- Uitgedeelde bedankjes: 367 keer
- Bedankt: 174 keer
En volgens mij kunnen ze dit wel perfect (bijna) realtime. Onlangs was ik in het buitenland met een Scarlet prepaid data sim kaartje. Ik kon mijn verbruik perfect opvolgen in hun klantenzone. Telkens ik de verbinding ging verbreken kon ik al zien hoeveel ik verbruikt had. Als scarlet als Px mvno dit kan, waarom zou het dan bij px zelf niet kunnen?butskristof schreef:Wel rekening houden met de sowieso belachelijk lange tijd tussen de refreshes van de data.
In dit geval moet Px de data ook door krijgen van de buitenlandse provider in kwestie waardoor het dus heel lang kan duren voordat ze zichtbaar wordt. Meestal is die indicatie dus hopeloos te laat en nutteloos.
Edpnet VDSL XL - 100/35 Fritz!Box 7530
Orange Go Extreme
Orange Go Extreme
-
- Pro Member
- Berichten: 288
- Lid geworden op: 12 dec 2011, 15:33
- Uitgedeelde bedankjes: 66 keer
- Bedankt: 28 keer
Ik kan de daily travel pass zelfs niet activeren of deactiveren via de app.
Moet er steeds een sms voor versturen.. Geen probleem als je in BE bent, dan is het gratis. Doe je wijziging in buitenland, dan kost het 60cent.. ja, dan is het voordeel ook sneller weg
Moet er steeds een sms voor versturen.. Geen probleem als je in BE bent, dan is het gratis. Doe je wijziging in buitenland, dan kost het 60cent.. ja, dan is het voordeel ook sneller weg

-
- Elite Poster
- Berichten: 1548
- Lid geworden op: 19 dec 2011, 18:42
- Locatie: Heist-op-den-Berg
- Uitgedeelde bedankjes: 482 keer
- Bedankt: 114 keer
Hier is het, bij Proximus zelf, in ieder geval nog steeds belachelijk traag. Al meerdere keren gehad dat ik de sms dat ik over mijn limiet zit pas meer dan twaalf uur (!) of zo later krijg. Das toch niemeer van deze tijd?fryelectro schreef:En volgens mij kunnen ze dit wel perfect (bijna) realtime.
Onderwijl blijf je dan natuurlijk verder surfen, waardoor ze dat extra verbruik dik kunnen aanrekenen. En je kan ze niks maken want 'in de voorwaarden van MyProximus staat dat er vertraging op kan zitten'. Ze verdienen er dus alleen maar geld aan door het zo traag te laten gaan.
Sent from my iPhone using Tapatalk
- fryelectro
- Elite Poster
- Berichten: 1879
- Lid geworden op: 14 dec 2005, 11:58
- Locatie: 03BOO0
- Uitgedeelde bedankjes: 367 keer
- Bedankt: 174 keer
Ja, als de roamingkosten afgeschaft worden. Mij lijkt het vrij duidelijk: de te late rapportering brengt hen vooral geld in het laatje. En ja, als dat geld er niet meer komt, dan kunnen ze het ook doen zoals de concurrentie: handig realtime. Het zijn grapjassenjackho schreef:Volgens MyProximus experts zou dit binnenkort realtime kunnen.

My 2 cents!butskristof schreef:Onderwijl blijf je dan natuurlijk verder surfen, waardoor ze dat extra verbruik dik kunnen aanrekenen. En je kan ze niks maken want 'in de voorwaarden van MyProximus staat dat er vertraging op kan zitten'. Ze verdienen er dus alleen maar geld aan door het zo traag te laten gaan.
Edpnet VDSL XL - 100/35 Fritz!Box 7530
Orange Go Extreme
Orange Go Extreme
- bollewolle
- Elite Poster
- Berichten: 982
- Lid geworden op: 16 nov 2007, 12:53
- Twitter: bollewolle
- Locatie: Gent
- Uitgedeelde bedankjes: 201 keer
- Bedankt: 99 keer
- Recent bedankt: 3 keer
Dit! 2 maand geleden ook een extra kost gekregen van over de 40 euro gewoon van data verbruik in België, puur omdat ze er te laat mee afkwamen dat ik over de limiet zat (geen sms en al helemaal geen correcte status in hun app). Aan de telefoon ook de uitleg gekregen dat er vertraging opzat en "dat we daar niets aan kunnen doen meneer". Heb hem toen gezegd dat em niet moest zeveren. Heeft niets uitgehaald voor de bijkomende kost uiteraard maar moest het toch ff kwijt aan henbutskristof schreef:Al meerdere keren gehad dat ik de sms dat ik over mijn limiet zit pas meer dan twaalf uur (!) of zo later krijg. Das toch niemeer van deze tijd?

-
- Elite Poster
- Berichten: 6557
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 12:36
- Uitgedeelde bedankjes: 1379 keer
- Bedankt: 509 keer
Overigens kan je een limiet instellen van hoeveel je max als maandkosten wil hebben qua roaming. Maar ook dat werkt niet. Op vakantie had mijn vrouw ook Daily Travel Pass maar was er blijkbaar 2 keer overgegaan waardoor de data dan ineens aan het dure roaming tarief aangerekend werd, zonder enige waarschuwing, laat staan blokkering door de door ons ingestelde limiet van €0. Dus uiteraard een serieuze verrassing op de volgende rekening. Direct gebeld en ze hebben het dan gelukkig wel gecrediteerd.
-
- Elite Poster
- Berichten: 1548
- Lid geworden op: 19 dec 2011, 18:42
- Locatie: Heist-op-den-Berg
- Uitgedeelde bedankjes: 482 keer
- Bedankt: 114 keer
Laatste keer dat ik keek kon je de limiet enkel op 60 euro zetten. Was wel voor verbruik buiten het abonnement. Maar mijn data gewoon laten afsluiten na 3 GB was dus niet mogelijk.