Straf device, gebruikt de USB voltage bus om hoogspanning op te wekken, en zet deze dan terug op de USB connector zodat de host controller en vaak ook heel het moederbord gefrituurd wordt:
hier nog één:
USB killer
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 65 keer
- Bedankt: 387 keer
- honda4life
- Moderator
- Uitgedeelde bedankjes: 213 keer
- Bedankt: 391 keer
Bestaat al lang hoor, helaas nu commercieel beschikbaar 

✂ – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – –
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 65 keer
- Bedankt: 387 keer
USB poorten kunnen dikwijls niet tegen lekstromen en ESD, een mooi voorbeeld is een dure 400 euro USB controller voor audio DAC's met speciale clocken en stroomopkuis, die aan een lineaire 5V voeding hangt voor de USB vbus, terwijl de USB aan de andere kant een schakelende voeding heeft. Er kan dan makkelijk 100V over de USB lopen, als je controller niet beschermd is, gaat de USB poort dood.
Dan moet je eerst tussen de twee de USB kabel verbinden, en dan pas van beide devices de voeding aan de 230V hangen, of je krijgt zo'n surge. Je ziet dan echt de vonk overspringen als je de USB kabel insteekt als beide toestellen reeds aan de 230V hangen. Ik heb dat ook bvb tussen een Dune mediaspeler en een 4TB seagate expansion HDD. Je ziet de vonk. De meeste maar niet alle USB controllers kunnen daar nog mee overweg.
De USB killer lokt een extreme versie van hetzelfde uit, maar je kan puur per ongeluk een USB poort zo killen. De kaart die wij zelf inkopen kan tegen zulke spikes, maar ik betwijfel of hij tegen de USB killer kan.
Dan moet je eerst tussen de twee de USB kabel verbinden, en dan pas van beide devices de voeding aan de 230V hangen, of je krijgt zo'n surge. Je ziet dan echt de vonk overspringen als je de USB kabel insteekt als beide toestellen reeds aan de 230V hangen. Ik heb dat ook bvb tussen een Dune mediaspeler en een 4TB seagate expansion HDD. Je ziet de vonk. De meeste maar niet alle USB controllers kunnen daar nog mee overweg.
De USB killer lokt een extreme versie van hetzelfde uit, maar je kan puur per ongeluk een USB poort zo killen. De kaart die wij zelf inkopen kan tegen zulke spikes, maar ik betwijfel of hij tegen de USB killer kan.