Refurbished iPhone5 - miskoop?

Hier kan je het hebben over vragen rond mobiele en vaste (smart)phones
Plaats reactie
lukadad
Pro Member
Pro Member
Uitgedeelde bedankjes: 13 keer
Bedankt: 49 keer

Eventjes de iPhone-userbasers om raad vragen ivm een iPhone :

Wat was nu het probleem? Een buurman had voor zijn verjaardag een 'refurbished iPhone5' gekregen, via Groupon. Maar om de een of andere reden werkte WhatsApp niet en zo kreeg ik de gsm in mijn handen gestoken.
Ter info, ik ben de buurtnerd, bij wijze van spreken, en als er iets met de pc of smartphone mis is, komen ze soms eens bij mij langs om raad te vragen.

Bleek dat de APN van proximus niet juist ingesteld was, dus geen 3G, maar na wat te googlen was dat probleem enkele minuten later opgelost.
Maar mijn verbazing was groot dat de batterij, in die luttele minuten dat ik met de gsm bezig was, bijna 20% gezakt was.

En dan kwam de aap uit de mouw : de buurvrouw zei tegen haar man dat hij de gsm moest afleggen met de bovenste knop, om batterij te sparen. De buurman zei dat hij dat al deed, maar dat hij amper een halve dag op de batterij kon. Kortom, buurvrouw vond dat de man niet met zijn gsm kon werken, hij zocht bij mij een bondgenoot ter verdediging.

Ik ben een absolute Apple leek, maar iets lijkt me toch niet in orde met dat toestel? Volgens de buurvrouw zit er een nieuwe batterij in, dus zou het daar niet aan kunnen liggen.

Het toestel is nog maar 2 weken oud, dus ik hoop dat ze nog iets van garantie kunnen claimen, via Groupon?
Zelf had ik me al de bedenking gemaakt dat het wel over een model van 4 jaar geleden gaat, maar met een nieuwe batterij er in zou dat toch geen probleem mogen zijn?

Iemand een tip?
MClaeys
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 377 keer
Bedankt: 347 keer

Normaal heeft een refurbished toestel een nieuwe batterij gekregen. Daar kan natuurlijk altijd iets mislopen, ook nieuwe batterijen kunnen in zo grote batchen al eens tegenvallen. Probeer eens garantie te claimen via Apple zelf, gaat een pak schelen tegenover Groupon (zowel qua werk en tijd). Gaan ze normaal niet moeilijk over doen (als het inderdaad een correct refurbished toestel is. Als een of andere handelaar zelf wat zitten brielen heeft dan zou ik hem al gewoon terugsturen naar Groupon en geld terugvragen :) ).
ITnetadmin
userbase crew
userbase crew
Uitgedeelde bedankjes: 241 keer
Bedankt: 759 keer
Recent bedankt: 2 keer

Heb ik ook voorgehad. Refurb, een beetje schrammetjes hier en daar op de hoeken, voor de rest piekfijn maar de batterij was een ramp en werd alleen maar erger.
Uiteindelijk dan maar een vervangbatterij voor 60 euro laten steken en nu werkt ie perfect.
kdhoe
Plus Member
Plus Member
Uitgedeelde bedankjes: 5 keer
Bedankt: 32 keer

Ik ken ook iemand dat een refurb iPhone gekocht had via Groupon. Batterij liep ook snel leeg. Ik heb de batterij vervangen. De oude batterij stond zelfs een beetje bol! Na de vervanging werkte de iPhone perfect.

Conclusie: wil je een refurb, koop die via Apple zelf. Dan zit er effectief een nieuwe batterij in. Die verkopers via Groupon zijn dikwijls bedriegers. Google er maar eens op en je zal nog heel wat andere klachten tegenkomen.
ITnetadmin
userbase crew
userbase crew
Uitgedeelde bedankjes: 241 keer
Bedankt: 759 keer
Recent bedankt: 2 keer

Refurbs zijn echter vaak moeilijk te vinden, zeker net dat model dat je zoekt.
De meeste refurb sites die ik ken hebben weinig tot geen modellen in stock, en apple zelf ken ik iirc ook niet echt als een walhalla aan opties.

En apple verkoopt van zijn oudere modellen vaak enkel nog een kreupele versie.
Bv nieuwe iphone is uit, oude enkel nog als 16gb verkrijgbaar (of erger nog, destijds maakten ze zelfs een speciale 8gb versie die niet bestond toen het model nog nieuw was).
Plaats reactie

Terug naar “GSM, SmartPhones en Telefoontoestellen”