Activeringskost CI-module (overname)

Heb je vragen of opmerkingen over deze provider via de kabel? Post dan je vragen hier.
Plaats reactie
giolovin
Pro Member
Pro Member
Berichten: 312
Lid geworden op: 25 jun 2013, 20:16
Uitgedeelde bedankjes: 6 keer
Bedankt: 18 keer

Vandaag via chatbericht gevraagd aan Telenet om een overname te starten voor een CI-module naar mijn zus die klant is bij Telenet.

Zij heeft zowel digitale televisie als internet van Telenet.

Vandaag kreeg zij een aankoopbericht dat ze 50 euro activatiekosten moet betalen. Dit klopt volgens mij niet, enkel en alleen niet-digitale klanten moeten dit toch betalen? Mensen die dus enkel analoog klant zijn. Haar digitale diensten zijn al actief op haar adres, waarom zou ze deze nog eens moeten betalen...

Volgens mij speelt Telenet terug niet proper...
Laatst gewijzigd door giolovin 13 aug 2016, 00:27, in totaal 1 gewijzigd.
nickz
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1533
Lid geworden op: 09 dec 2011, 17:55
Locatie: Gent
Uitgedeelde bedankjes: 178 keer
Bedankt: 220 keer

Dat klopt inderdaad niet, maar ik heb al verschillende keren gemerkt dat er aan die aankoopbevestigingen van Telenet van alles niet klopt... De kans is dus groot dat dat uiteindelijk toch niet zal worden gefactureerd en indien dat wel het geval is kan je naar de klantendienst bellen en wordt dat gecrediteerd. Administratie is bij Telenet al lang rampzalig; bij toevoegen, schrappen, verhuizen of overnemen van producten loopt geregeld wel iets fout en soms mag je dan verschillende keren bellen om alles rechtgezet te krijgen...
Gebruikersavatar
MaT
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2174
Lid geworden op: 18 feb 2014, 15:40
Locatie: Gent
Uitgedeelde bedankjes: 168 keer
Bedankt: 317 keer
Provider

Je vermoeden klopt. Er word enkel een eenmalige activatiekost aangerekend als de nieuwe eigenaar nog geen digitale diensten afneemt.
https://www2.telenet.be/content/www-tel ... ers-geven/
Het BIPT aanziet modems en routers als een onderdeel van de eindapparatuur van de eindgebruiker waardoor deze vrij te kiezen zijn voor breedband en internettelefonie.
Bron
Gebruikersavatar
JoskeVermeulen
Premium Member
Premium Member
Berichten: 702
Lid geworden op: 22 aug 2012, 02:04
Locatie: Liedekerke
Uitgedeelde bedankjes: 83 keer
Bedankt: 115 keer
Recent bedankt: 1 keer
Provider

Ik heb hetzelfde voorgehad bij mijn eerste (2dehandse) CI+ & al reeds digitale tv aanwezig met decoder, geen probleem bij de 2de. Na een telefoontje was het meteen geschrapt maar het blijft lullig dat zo'n dingen voorvallen met moderne systemen, wie weet is het express met de hoop dat de klant gewoon netjes betaald.
:troosten:
TV: Afbeelding
ISP: Afbeelding
Tel.: Afbeelding
giolovin
Pro Member
Pro Member
Berichten: 312
Lid geworden op: 25 jun 2013, 20:16
Uitgedeelde bedankjes: 6 keer
Bedankt: 18 keer

De module is trouwens nog niet volledig geactiveerd, op mijntelenet staat nog het volgende bericht:

Afbeelding
http://imgur.com/uH7jyTa

Hoe lang duurt het normaal tegen dat deze actief is?
Gebruikersavatar
MaT
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2174
Lid geworden op: 18 feb 2014, 15:40
Locatie: Gent
Uitgedeelde bedankjes: 168 keer
Bedankt: 317 keer
Provider

Toen ik laatst een CI+ module op een andere naam liet zetten stak ik ze gewoon in de TV. Vervolgens kwam er een boodschap dat ze nog niet actief was en dat dit een uur kon duren of iets dergelijks. Na 30-40 minuten verdween de boodschap en konden we normaal TV kijken.
Een bericht op mijntelenet hierover heb ik wel niet gezien daar de mensen in kwestie geen internet hebben.
Het BIPT aanziet modems en routers als een onderdeel van de eindapparatuur van de eindgebruiker waardoor deze vrij te kiezen zijn voor breedband en internettelefonie.
Bron
giolovin
Pro Member
Pro Member
Berichten: 312
Lid geworden op: 25 jun 2013, 20:16
Uitgedeelde bedankjes: 6 keer
Bedankt: 18 keer

Nog steeds hetzelfde probleem en mijn zus heeft nog een mail gehad met een aankoopbevestiging alhoewel de helpdeskmedewerker me vertelde dat dit niet correct is....

Verstuurd vanaf mijn SM-G935F met Tapatalk
giolovin
Pro Member
Pro Member
Berichten: 312
Lid geworden op: 25 jun 2013, 20:16
Uitgedeelde bedankjes: 6 keer
Bedankt: 18 keer

Bericht van helpdeskmedewerker:

Goedemorgen, Giovanni. De aankoopbevestiging met de activatiekost lijkt me inderdaad niet correct te zijn. Doordat er al digitale diensten actief zijn, is deze kost niet van toepassing. Het is inderdaad correct dat de module op dit moment nog niet actief is. Hiervoor heb ik een dossier aangemaakt zodat mijn collega's dit probleem verder kunnen onderzoeken.
Sander

Verstuurd vanaf mijn SM-G935F met Tapatalk
blaatpraat
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1407
Lid geworden op: 10 jan 2014, 12:09
Uitgedeelde bedankjes: 34 keer
Bedankt: 111 keer

Ik heb dit indertijd gedaan door te bellen naar hun 0800 nummer.
In 5 minuten was dit overgedragen en waren activatiekosten (automatisch aangerekend) geschrapt, waarna de kaart na een kwartier terug werkte.

Je kunt ook altijd dus eens bellen, telefonisch gaan ze je minder snel afschepen met "we zijn ermee bezig", maar zoeken ze meestal direct een oplossing (+ willen je ze nog een extra dienst verkopen ook).
Plaats reactie

Terug naar “Telenet (Chello, UPC)”