intern bellen Fritboxen 7360 op 2 locaties werkt niet meer
Geplaatst: 01 aug 2016, 22:35
Ik heb op 2 verschillende locaties een Fritbox 7360 staan. Ze zijn niet via VPN met elkaar verbonden, maar wel op het gebied van telefonie. Hiermee bedoel ik dat zij zich bij elkaar registreren. Daar kan je voor zorgen door bij Edit telephony number - Account information bij Proxy Server het respectievelijke DYN DNS adres in te vullen. Vervolgens registreer je met die gegevens vanop de andere fritbox bij Edit Telephone Number. Hierdoor kan je kosteloos intern bellen zonder gebruik te maken van een voip-operator én kan je elkaars voip abonnement gebruiken.
Dit heeft jarenlang goed gewerkt:
- site 1 kon "intern" bellen naar site 2 (vb **621)
- site 2 kon "intern" bellen naar site 1 vb **622)
- site 1 kon gebruik maken van het abonnement op site 2 (vb *121# telefoonnr)
- site 2 kon gebruik maken van het abonnement op site 1 (vb *122# telefoonnr)
Alles werkt nog behalve om via site 1 intern te bellen naar site 2. Ik krijg telkens weer een bezettoon en op het display van het telefoontoestel komt "user busy" te staan terwijl ik weet dat de lijn vrij is. In de logs op site 2 is wel te zien dat het gesprek toekomt, maar er gaat geen enkel toestel over. Wat loopt hier toch mis???
Dit heeft jarenlang goed gewerkt:
- site 1 kon "intern" bellen naar site 2 (vb **621)
- site 2 kon "intern" bellen naar site 1 vb **622)
- site 1 kon gebruik maken van het abonnement op site 2 (vb *121# telefoonnr)
- site 2 kon gebruik maken van het abonnement op site 1 (vb *122# telefoonnr)
Alles werkt nog behalve om via site 1 intern te bellen naar site 2. Ik krijg telkens weer een bezettoon en op het display van het telefoontoestel komt "user busy" te staan terwijl ik weet dat de lijn vrij is. In de logs op site 2 is wel te zien dat het gesprek toekomt, maar er gaat geen enkel toestel over. Wat loopt hier toch mis???