Hey!
Ik heb hier een hele mooie samenvatting gezien van gebruiker Ernie i.v.m. allerlei VoIP-providers.
Wij zijn er over aan het nadenken om misschien Orange te nemen.
Onze vaste lijn is echter wel belangrijk, maar we denken er nu al een hele tijd over na om op VoIP over te schakelen.
Ikzelf ken echt niets van VoIP, vandaar de vraag of het mogelijk is om een VoIP-verbinding aan te sluiten op de analoge telefoonkabels die hier in de muren liggen?
We hebben gewoon de kabel van Belgacom losgemaakt, enkele jaren geleden, en een er een telefoonkabel op aangesloten en in de Telenet-modem gestoken (RJ11). Ik neem aan dat VoIP niet met een RJ11-connector werkt, en ook niet analoog is, maar is er een mogelijkheid om toch via een analoog telefoontoestel via je VoIP-verbinding te bellen?
De telefoonverbinding van Telenet is uiteindelijk ook VoIP dat over de analoge telefoondraad gaat...
Welke VoIP-provider gebruiken jullie? Wij bellen voornamelijk nationaal, zowel naar vast als mobiel.
Internationaal bellen doen we zeer uitsluitend.
Nog een off-topic-vraagje: we zijn niet zo voor digibox/-corder, toestanden, en hebben daarom gewoon een CI+-module en nemen programma's op op een externe harde schijf via de TV, lekker simpel. Werkt de CI+ van Telenet ook met Orange?
Het is dezelfde kabel, en de CI+ 'decodeert' de programma's enkel, but better be safe then sorry.
Gaat de kaart ook niet meer werken als we alles bij Telenet stopzetten? In dat geval bestellen we wel een kaartje via het bedrijf of via de buren eventueel.
Alvast bedankt!
VoIP aansluiten op analoog telefoonnetwerk
- seagull
- Elite Poster
- Twitter: WimVerlinden
- Uitgedeelde bedankjes: 52 keer
- Bedankt: 108 keer
Je hebt een ATA (analog telephone adapter) nodig.
Proximus Bizz Internet Fiber 500/500 Mbps & Business Fibernet 300 plus met Speedboost 300/50 Mbps (failover) -
Business Mobile Flex Pack - 3CX/Teams Direct Routing - Proximus TV & Telenet TV
Business Mobile Flex Pack - 3CX/Teams Direct Routing - Proximus TV & Telenet TV
-
- Moderator
- Uitgedeelde bedankjes: 1006 keer
- Bedankt: 3755 keer
- Recent bedankt: 9 keer
Dit is inderdaad off-topic, beter als aparte vraag posten in het "Kabel TV" Forum (topic Orange TV)IYZY schreef:Nog een off-topic-vraagje: we zijn niet zo voor digibox/-corder, toestanden, en hebben daarom gewoon een CI+-module en nemen programma's op op een externe harde schijf via de TV, lekker simpel. Werkt de CI+ van Telenet ook met Orange?
Gaat de kaart ook niet meer werken als we alles bij Telenet stopzetten? In dat geval bestellen we wel een kaartje via het bedrijf of via de buren eventueel.
Kort antwoord
- CI+ zal niet meer werken bij stopzetting abonnement, Telenet zal het kaartje de-activeren.
- Je hoeft geen nieuw kaartje te kopen, je kan dit kaartje terug laten activeren op naam van een andere Telenet abonnee. Dit is gratis (als deze abonnee reeds een digitale dienst heeft).
VoIP: EDPnet (gratis vaste lijn), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip.
Provider: EDPnet Fiber XS (150/50 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 5590 Fiber, OS 8.03, Fritz!SFP GPON aangesloten op Proximus ONTP.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So. 3 Fritz!DECT toestellen
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
Provider: EDPnet Fiber XS (150/50 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 5590 Fiber, OS 8.03, Fritz!SFP GPON aangesloten op Proximus ONTP.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So. 3 Fritz!DECT toestellen
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
-
- Pro Member
- Uitgedeelde bedankjes: 21 keer
- Bedankt: 35 keer
Super! Bedankt!seagull schreef:Je hebt een ATA (analog telephone adapter) nodig.
Ik zag het ook net op de website van WeePee.
Kan je meerdere VoIP-toestellen naast elkaar gebruiken?
Want nu ik het zo bekijk heeft VoIP echt véél meer mogelijkheden dan we dachten.
Dan zouden we toch de analoge toestellen kunnen aansluiten (slaapkamer, speelkamer, hall, ...), maar daarbuiten ook echte VoIP-toestellen kunnen gebruiken in het bureau en in de living etc.
Blond doesn't mean stupid 

-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 237 keer
- Bedankt: 143 keer
- Recent bedankt: 1 keer
Je kan zeker meerdere telefoons aansluiten, en tegelijk opnemen (zelfde lijn). Ook kan je nummerherkenning gebruiken als je SIP/VoIP provider, ATA en telefoon het ondersteunen.
Ikzelf gebruik al jaren analoge telefoons via een ATA op 3starsnet. Heb hiervoor wel port forwards ingesteld van de 3starsnet IPrange naar de ATA toe.
Als je een ATA samen met echte VoIP toestellen gaat gebruiken, dien je wel te kijken of je SIP provider meerdere logins tegelijk ondersteund. Ook zou dit problemen kunnen geven als je op dezelfde LAN zit betreft ports. Hier zijn workarounds voor maar dit maakt het wel complexer...
Ikzelf gebruik al jaren analoge telefoons via een ATA op 3starsnet. Heb hiervoor wel port forwards ingesteld van de 3starsnet IPrange naar de ATA toe.
Als je een ATA samen met echte VoIP toestellen gaat gebruiken, dien je wel te kijken of je SIP provider meerdere logins tegelijk ondersteund. Ook zou dit problemen kunnen geven als je op dezelfde LAN zit betreft ports. Hier zijn workarounds voor maar dit maakt het wel complexer...
-
- Pro Member
- Uitgedeelde bedankjes: 21 keer
- Bedankt: 35 keer
Dit bedoelde ik, inderdaad.SplinterByte schreef:Als je een ATA samen met echte VoIP toestellen gaat gebruiken, dien je wel te kijken of je SIP provider meerdere logins tegelijk ondersteund.
Ik dacht gelezen te hebben dat WeePee 2 logins tegelijk ondersteund, maar daar ben ik nu niet meer zeker van.
Ik zal hun wel eens contacteren.
Bedankt voor de hulp!
Blond doesn't mean stupid 

-
- Premium Member
- Uitgedeelde bedankjes: 88 keer
- Bedankt: 45 keer
Ik kan niets anders zeggen dat je met een ATA jouw analoge binnenbekabeling op gemakkelijke wijze een VOIP lijn maakt.
Ik ondoe mij binnenkort van een Cisco Linksys PAPT2, dit is een klein compact ATA die ik zeker zou aanraden als het goedkoop mag. Uitgebreide interface, super stabiel. De PAP2t heeft de mogelijkheid tot 2 analoge lijnen, ik zou er volgende maand een verkoop topic voor maken. Nieuw kosten die niet zo veel meer maar als je interesse hebt in een tweedehandse stuur je maar een PM!
Ik ondoe mij binnenkort van een Cisco Linksys PAPT2, dit is een klein compact ATA die ik zeker zou aanraden als het goedkoop mag. Uitgebreide interface, super stabiel. De PAP2t heeft de mogelijkheid tot 2 analoge lijnen, ik zou er volgende maand een verkoop topic voor maken. Nieuw kosten die niet zo veel meer maar als je interesse hebt in een tweedehandse stuur je maar een PM!