Heb een eigen router aangeschaft (Archer C7) en wil nu dat enkel deze router gebruikt wordt. Op de helppagina's van telenet zelf wordt daar niet al te veel informatie over gegeven:
- Verander de IP-instellingen van je router en wijs een vast IP-adres toe in de range 192.168.1.XXX. Daardoor behoud je de routerfunctie, maar vermijd je conflicten met de Wireless modem.
- Houd er wel rekening mee dat je nu twee verschillende netwerken hebt. Toestellen die verbonden zijn met de twee verschillende netwerken kunnen elkaar dus niet zien.
het is nu net dat laatste dat ik wil vermijden... Is het voldoende om het uitzenden van 2.4ghz en 5ghz signalen uit te schakelen via MyTelenet en mijn eigen router in de DMZ te plaatsen? of zijn hier elegantere oplossingen voor?
Alvast bedankt
Eigen router: hoe telenet router best "uitschakelen"?
-
- Plus Member
- Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
- Bedankt: 6 keer
Je gaat altijd met 2 netwerken zitten als je uw router gaat gebruiken als router + de hgw van telenet.tqd523 schreef:Heb een eigen router aangeschaft (Archer C7) en wil nu dat enkel deze router gebruikt wordt. Op de helppagina's van telenet zelf wordt daar niet al te veel informatie over gegeven:
- Verander de IP-instellingen van je router en wijs een vast IP-adres toe in de range 192.168.1.XXX. Daardoor behoud je de routerfunctie, maar vermijd je conflicten met de Wireless modem.
- Houd er wel rekening mee dat je nu twee verschillende netwerken hebt. Toestellen die verbonden zijn met de twee verschillende netwerken kunnen elkaar dus niet zien.
het is nu net dat laatste dat ik wil vermijden... Is het voldoende om het uitzenden van 2.4ghz en 5ghz signalen uit te schakelen via MyTelenet en mijn eigen router in de DMZ te plaatsen? of zijn hier elegantere oplossingen voor?
Alvast bedankt
Het uitzenden van uw wifi signaal gaat de router functie niet uitschakelen...
Dat weet ik, van daar de quotesh0us3cat schreef: Je gaat altijd met 2 netwerken zitten als je uw router gaat gebruiken als router + de hgw van telenet.
Het uitzenden van uw wifi signaal gaat de router functie niet uitschakelen...

Ik wil dat alle communicatie eerst via mijn eigen router gaat en dat enkel voor internet mijn router dan "doorstuurt" naar de telenet router. Om te vermijden dat de wifi van de telenet router gebruikt wordt zou ik de wifi uitzetten? Want bv. een laptop die connecteert via telenet wifi zou dan niet aan shares en printers kunnen?
Dus, eigen router in DMZ plaatsen en alle devices connecteren via eigen router?
-
- userbase crew
- Uitgedeelde bedankjes: 243 keer
- Bedankt: 766 keer
- Recent bedankt: 5 keer
Als je perse je eigen router wil gebruiken als full router, zit je idd met 2 netwerken, die je niet verzoend krijgt.
Wat jij wil is idd een modem-only.
Wat jij wil is idd een modem-only.
-
- Moderator
- Uitgedeelde bedankjes: 1006 keer
- Bedankt: 3755 keer
- Recent bedankt: 9 keer
Ik stel voor dat we discussie verder zetten in http://userbase.be/forum/viewtopic.php? ... 40#p655392
De TS hier heeft een antwoord gekregen op zijn vragen.
[slotje]
De TS hier heeft een antwoord gekregen op zijn vragen.
[slotje]
VoIP: EDPnet (gratis vaste lijn), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip.
Provider: EDPnet Fiber XS (150/50 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 5590 Fiber, OS 8.03, Fritz!SFP GPON aangesloten op Proximus ONTP.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So. 3 Fritz!DECT toestellen
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
Provider: EDPnet Fiber XS (150/50 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 5590 Fiber, OS 8.03, Fritz!SFP GPON aangesloten op Proximus ONTP.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So. 3 Fritz!DECT toestellen
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.