Ik ervaar de laatste weken enorm slechte gesprekskwaliteit via VoIP op m'n iPhone SE.
Aanbieder: betamax/dellmont (stuntcalls)
App: MobileVoIP
Issue doet zich voor zowel over Wifi als 4G.
Diagnose van het Wifi en 4G netwerk is goed, dwz ping = <15ms, snelheden van >10 Mbps.
(Scarlet VDSL2 / Proximus Generation Connect 4G)
VoIP via een "vast" toestel (Siemans Gigaset) werkt probleemloos.
Crosstest: als ik de MobileVoIP app op m'n ipad (2) gebruik werkt het probleemloos zowel over Wifi als over 4G (via de hotspot functie op m'n iPhoneSE).
Dus het probleem gaat ergens richting de iPhone SE zitten.
Ik heb de app al opnieuw geinstalleerd, de iPhone geforceerd opnieuw opgestart, en draai de laatste iOS update van afgelopen week.
Zijn er toevallig mensen die ook problemen ervaren?
Issue doet zich ook voor met whatsapp calls, helaas kan ik dat moeilijker crosstesten nu.
Update
Apple Care gebeld, iPhone hersteld (factreset) via iTunes, en op een schoon toestel nog eens geprobeerd, issue blijft zich voordoen.
Ik mag het toestel omruilen via een koerier of in een Apple Store, dus ik zal in Brussel of Amsterdam gaan kijken.
Hopelijk is het een individueel probleem bij dit toestel, en is niet de hele serie getroffen.
Daar zal ik dan wel achter komen zodra ik de VoIP app op andere iPhone SE toestellen in de Apple Store zal testen.
Als er meer mensen zijn die zich hierin herkennen, laat het zeker weten!