Momenteel wel enkel download speed.

denk het ook .... het is nieuw dus iedereen wil proberenbutskristof schreef:Hier ongeveer hetzelfde probleem: 17 Mbps bij fast.com, 80 Mbps bij speedtest.net . Eveneens Telenet, maar ik denk dat het probleem inderdaad ligt bij wat r2504 aanhaalt: het zou me niet verbazen dat die servers van fast.com in de US staan.
Bovendien is de service net nieuw, en is er misschien nogal wat overload nu omdat iedereen hem wil uittesten?
EDIT: over Proximus 4G haal ik wel een 43 Mbps.
Er staat "Vergelijken op speedtest.net" bij mij na de test, dus vermoedelijk.dragonflo schreef:Beide 45 Mbps, zou fast ook niet gewoon speedtest.net gebruiken zoals Telenet dat doet.
www.reddit.com schreef:It's awesome that there is finally a trustworthy competitor to speedtest.net . I've read that ISPs like Time Warner Cable and Comcast deliberately prioritize traffic to that website so that customers are given the impression that speeds are good. I doubt they would be able to do that with fast.com, because that would prioritize netflix.com traffic at the same time!
De snelheidstest wordt gedaan op servers waar Netflix ook van streamed en het is een publiek geheim dat telenet niet vies is om te throttlen.lanadekat schreef:Hier haalt fast ook ongeveer dezelfde snelheid als speedtest.net (scarlet)
Licht het aan mij of lijken de snelheids problemen problemen vooral bij Telenet te zijn?
r2504 schreef:Tja, waar staat de Netflix test server...
butskristof schreef:maar ik denk dat het probleem inderdaad ligt bij wat r2504 aanhaalt: het zou me niet verbazen dat die servers van fast.com in de US staan.
Lol. Netflix host deze speedtest-applicatie op hun CDN overal ter wereld. Tijdens de speedtest wordt er een bin-bestand van 25 megabyte gedownload vanaf nflxvideo.net, identiek hetzelfde CDN waarmee hun video wordt gestreamd. Servers genoeg dus en hun api kiest trouwens steeds de meest optimale server in Brussel, Parijs of Amsterdam.Dima_2005 schreef:Ik denk dat het ook gewoon erg nieuw is en ze niet zo veel servers hebben om te testen.
Behalve dat je vergeet dat die CDN voorzien om 4Mbps streams te leveren aan x-aantal klanten, en als die CDN al dicht bij zijn capaciteit zit en dan zijn er een paar leuke mensen die hun speedtest doen aan 200Mbps, tjah.raf1 schreef:Lol. Netflix host deze speedtest-applicatie op hun CDN overal ter wereld. Tijdens de speedtest wordt er een bin-bestand van 25 megabyte gedownload vanaf nflxvideo.net, identiek hetzelfde CDN waarmee hun video wordt gestreamd. Servers genoeg dus en hun api kiest trouwens steeds de meest optimale server in Brussel, Parijs of Amsterdam.
Het lijkt me eerder dat Telenet 's avonds tijdens de rode uren op heel wat nodes onvoldoende capaciteit ter beschikking heeft.
Fast by Netflix schreef:Wat kan ik doen als ik niet de snelheid krijg waarvoor ik betaal?
Als de resultaten van Fast.com en andere snelheidstesten geregeld lagere snelheden vertonen dan de snelheid waarvoor je hebt betaald, kun je je internetaanbieder hierover aanspreken.
Daar lijkt het inderdaad wel op. Nu hier opnieuw 21 Mbps bij fast itt 77 Mbps bij Speedtest.warpozio schreef:Dus het zijn eigenlijk alleen Telenet gebruikers die een sterk lager resultaat hebben?
(onafhankelijk van bereikbaarheid FAST servers of lokale cache bij Proximus)
Op BELNET/KU Leuven wifi (802.11ac 40MHz 2x2MiMO):warpozio schreef:Dus het zijn eigenlijk alleen Telenet gebruikers die een sterk lager resultaat hebben?
(onafhankelijk van bereikbaarheid FAST servers of lokale cache bij Proximus)
Daluren beginnen vanaf 00h dacht ik he? Ik zal rond 00h30 eens een test doen. Wel een businessabonnement hier, maar dat zal vermoedelijk weinig uitmaken?MClaeys schreef:Dan zou je inderdaad toch beginnen denken dat Telenet wat knijpt of capaciteit mist (zijn er al die getest hebben in de dal uren? In de piek zijn ze sowieso wat trager)
Ik zou eerder denken dat ze gewoon de capaciteit (en dus investering) missen. Echt knijpen associeer ik meer met ongelimiteerde verbindingen, als een soort vervanger van de datalimieten die telenet zou hanteren.MClaeys schreef:Dan zou je inderdaad toch beginnen denken dat Telenet wat knijpt of capaciteit mist (zijn er al die getest hebben in de dal uren? In de piek zijn ze sowieso wat trager)