Momenteel heb ik een externe harde schijf in een 3,5" enclosure die aan het sterven lijkt te zijn (tikken, random uitvallen).
Use case: de schijf is constant aangesloten op mijn MacBook Pro die als 'server' dient en de schijf deelt in het netwerk, maar ook Plex, Transmission, ... draait. Geen schijf waar ik dus 1x per dag Time Machine op draai en eens een paar foto's van bekijk.
Aangezien de schijf dus wel redelijk intensief gebruikt wordt lijkt het mij niet zo'n goed idee om voor de eerste de beste 'budget' drive te gaan. WD Green en consoorten zijn dacht ik goed voor wat backups en occasioneel gebruik.
Ik kwam zelf aanvankelijk uit bij de WD My Book 4 TB (link). Iemand ervaring met de betrouwbaarheid op lange termijn? Of is dit ook eerder een schijf die goed is om 2x per dag aan te roepen en voor de rest op de boekenplank te staan?
Een andere mogelijkheid was de WD Blue SSHD 4 TB (link), die ik dan in mijn huidige enclosure zou steken.
Wat is volgens jullie de beste mogelijkheid? Andere oplossingen zijn natuurlijk ook altijd welkom

Alvast bedankt!