mv doorschakeling
- Splitter
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 68 keer
- Bedankt: 602 keer
- Recent bedankt: 3 keer
Als ik mijn mv nummer wil doorschakelen naar een pxm nummer krijgen de mensen die het mv nummer bellen altijd een bezettoon... iemand enig idee wat dit kan zijn?
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 109 keer
- Bedankt: 130 keer
Ik heb hetzelfde scenario kunnen uitproberen met een doorschakeling naar een Mobistar nr.
Mijn toestel -> forward ingesteld naar Mobistar nr.
Andere persoon (met MV nummer) laten bellen naar mijn eigen nummer. De call werd correct doorgeschakeld naar het Mobistar nummer. De ontvanger zag het nummer van diegene die belde, dus niet mijn nummer.
Ik kan het tot nu toe dus niet reproduceren.
Ik heb het ingesteld op 'All calls'. Heb je misschien nog een andere instelling toegepast ofzo?
Mijn toestel -> forward ingesteld naar Mobistar nr.
Andere persoon (met MV nummer) laten bellen naar mijn eigen nummer. De call werd correct doorgeschakeld naar het Mobistar nummer. De ontvanger zag het nummer van diegene die belde, dus niet mijn nummer.
Ik kan het tot nu toe dus niet reproduceren.
Ik heb het ingesteld op 'All calls'. Heb je misschien nog een andere instelling toegepast ofzo?
- tommekentom
- Premium Member
- Twitter: MisterTommie
- Uitgedeelde bedankjes: 101 keer
- Bedankt: 24 keer
- Contacteer:
mijn MV-nr. wordt na 30 sec. niet opgenomen doorgeschakeld naar andere MV-nummer. Ik probeerde net even mezelf te bellen vanop een ander toestel en is inderdaad bezet na 30 sec.
[Home] Bouygues Bbox ultym fibra
[Home] Tadaam Premium
[Pro] iPhone XS Max - Orange Shape Traveller
[Private] Samsung Note 20 ultra - Bouygues Sensation 120GB
[Home] Tadaam Premium
[Pro] iPhone XS Max - Orange Shape Traveller
[Private] Samsung Note 20 ultra - Bouygues Sensation 120GB
- Splitter
- Elite Poster
ik had het ook inderdaad ingesteld voor alle calls (omdat ik momenteel het toestel van het werk vaker gebruik).jnsvr schreef: Ik kan het tot nu toe dus niet reproduceren.
misschien eens een keertje MV op facebook aanspreken...
-
- Moderator
- Uitgedeelde bedankjes: 1005 keer
- Bedankt: 3744 keer
- Recent bedankt: 17 keer
Misschien domme vraag: staat er genoeg belkrediet op je MV Sim kaart?
Heb je de doorschakeling geactiveerd via de menu van de smartphone, of via de toetesencombinatie?
Anders probeer eens de juiste codes:
doorschakelen wanneer je niet opneemt:
telefoonnummer: +32xxxxxx
Heb je de doorschakeling geactiveerd via de menu van de smartphone, of via de toetesencombinatie?
Anders probeer eens de juiste codes:
doorschakelen wanneer je niet opneemt:
- activeren: **61* [telefoonnummer]# [zendtoets]
tijd instellen: **61* [telefoonnummer]**30# [zendtoets] voorbeeld na 30 seconden
deactiveren: #61# [zendtoets]
- activeren: **62* [telefoonnummer]# [zendtoets]
deactiveren: #62# [zendtoets]
- activeren: **67* [telefoonnummer]# [zendtoets]
deactiveren: #67# [zendtoets]
- activeren: **21* [telefoonnummer]# [zendtoets]
deactiveren: #21# [zendtoets]
telefoonnummer: +32xxxxxx
VoIP: EDPnet (gratis vaste lijn), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip.
Provider: EDPnet Fiber XS (150/50 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 5590 Fiber, OS 8.03, Fritz!SFP GPON aangesloten op Proximus ONTP.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So. 3 Fritz!DECT toestellen
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
Modem/Router: Fritz!Box 5590 Fiber, OS 8.03, Fritz!SFP GPON aangesloten op Proximus ONTP.
- Splitter
- Elite Poster
doorschakeling had ik uitgevoerd via de call forwarding instellingen van de smartphone... dat is nu eenmaal ook niet meer of minder dan wat je manueel ingeeft.
heb ik overigens net nog eens getest... same results.
en belkrediet zou er zelfs niets mee mogen te maken hebben, tenzij een doorschakeling ineens betalend is geworden...
afaik is het nog steeds de beller die gewoon moet betalen voor het geforwarde nummer?
een post van MV zelf op hun facebook (al wel een tijd terug)
heb ik overigens net nog eens getest... same results.
en belkrediet zou er zelfs niets mee mogen te maken hebben, tenzij een doorschakeling ineens betalend is geworden...
afaik is het nog steeds de beller die gewoon moet betalen voor het geforwarde nummer?
een post van MV zelf op hun facebook (al wel een tijd terug)
Mobile Vikings: doorschakelingen hangen af van de instellingen van je voicemail. Je vindt deze instellingen op volgende pagina https://mobilevikings.com/.../How-can-I ... re-and.../ Voor een doorschakeling zelf zijn er geen extra kosten *CJ
-
- Moderator
Hiermee bedoelen ze: het aan/uitzetten van een doorschakeling kost je nietsVoor een doorschakeling zelf zijn er geen extra kosten

Jij betaalt natuurlijk het doorgeschakelde gesprek, zoals elk gesprek die je zelf zou doen (tenzij het in je belbundel begrepen is).
De beller betaalt het gesprek tot bij jou (een mobiel gesprek naar MV), jij betaalt het doorgeschakelde gesprek.
Dat zou mooi zijn, als de beller zou moeten betalen voor het geforwarde nummer?
Stel je schakelt door naar het buitenland? Of naar een betaalnummer

PS. Doorschakelen naar je voicemail is wel gratis!
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 525 keer
- Bedankt: 248 keer
is het niet alleen gratis als je doorschakeld naar een ander mv telefoonnr
de koe zegt boe
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 46 keer
- Bedankt: 94 keer
Voor zover er een actieve bundel is en je niet buiten de limieten van die bundel gaat ... kost het 1 bundelprijs.bambipower schreef:is het niet alleen gratis als je doorschakeld naar een ander mv telefoonnr
Sent from my D6000 using Tapatalk
- Splitter
- Elite Poster
ergens had ik gehoopt -omdat de prijzen tussen al de netwerken tegenwoordig hetzelfde zijn- dat dat niet meer van toepassing zou zijnphilippe_d schreef:Hiermee bedoelen ze: het aan/uitzetten van een doorschakeling kost je nietsVoor een doorschakeling zelf zijn er geen extra kosten.
Jij betaalt natuurlijk het doorgeschakelde gesprek, zoals elk gesprek die je zelf zou doen (tenzij het in je belbundel begrepen is).
De beller betaalt het gesprek tot bij jou (een mobiel gesprek naar MV), jij betaalt het doorgeschakelde gesprek.

doorschakelen naar duurdere nummers, ja, daar heb je idd wel een punt... zouden ze daar geen onderscheid in kunnen maken bij de doorschakeling?
oh well... dit dan maar uitzoeken en eens het werkt dus nog steeds mijn balans bij MV in de gaten houden *sigh*
mss toch maar een dualsim telefoon zoeken die voldoet aan mijn privé én werk eisen, al wacht ik op de oneplus 3... hopelijk heeft die alles wat ik zoek.
-
- Elite Poster
Ook dan niet. Van Viking naar Viking bellen is gratis binnen de bundel, maar van zodra dit wordt toegepast met een doorschakeling betaal je de de belkost per minuut dat gelinkt is aan je tariefplan.bambipower schreef:is het niet alleen gratis als je doorschakeld naar een ander mv telefoonnr
In élk geval, als je dus geen belkrediet -of onvoldoende- hebt op je simkaart, zal de doorschakeling falen. Is het mogelijk dat dit nu aan de hand is aangezien het bij mij zonder problemen lijkt te werken?
- Splitter
- Elite Poster
jep... ik had er dus niet meer aan gedacht dat de doorschakeling niet gewoon 1-op-1 is en dus toch via mijn krediet moet...jnsvr schreef:In élk geval, als je dus geen belkrediet -of onvoldoende- hebt op je simkaart, zal de doorschakeling falen. Is het mogelijk dat dit nu aan de hand is aangezien het bij mij zonder problemen lijkt te werken?
dan maar eens gekeken of er eigenlijk nog geld op stond en inderdaad, niet meer genoeg. ondertussen lijkt het dus te werken,
al is het dus geen ideale oplossing om een doorschakeling te hebben met een prepaid abbo

-
- Elite Poster
Bij een abo kost het je toch ook geld? Wat je kan doen is een automatische herlading instellen (herladen indien belkrediet < €1 of €5 - https://vikingco.com/nl/my-viking/settings/payment/) en op die manier er voor te zorgen dat er altijd voldoende krediet ter beschikking is om de doorschakeling te laten werken.Splitter schreef:jep... ik had er dus niet meer aan gedacht dat de doorschakeling niet gewoon 1-op-1 is en dus toch via mijn krediet moet...jnsvr schreef:In élk geval, als je dus geen belkrediet -of onvoldoende- hebt op je simkaart, zal de doorschakeling falen. Is het mogelijk dat dit nu aan de hand is aangezien het bij mij zonder problemen lijkt te werken?
dan maar eens gekeken of er eigenlijk nog geld op stond en inderdaad, niet meer genoeg. ondertussen lijkt het dus te werken,
al is het dus geen ideale oplossing om een doorschakeling te hebben met een prepaid abbo
-
- Moderator
Was dus toch geen domme vraag, maar de oorzaak van jouw probleem?philippe_d schreef:Misschien domme vraag: staat er genoeg belkrediet op je MV Sim kaart?
Dat vind ik ongewoon gemeenjnsvr schreef:Ook dan niet. Van Viking naar Viking bellen is gratis binnen de bundel, maar van zodra dit wordt toegepast met een doorschakeling betaal je de de belkost per minuut dat gelinkt is aan je tariefplan.

Een doorschakeling zou moeten aangerekend aan hetzelfde tarief dat geldt als je zelf de oproep doet.
Met andere woorden: gratis tussen MV users binnen de limieten van je bundel (60 min. per dag)!
Dit staat ook niet zo expliciet op hun site

- Splitter
- Elite Poster
het kost dan ook wel geld, dat klopt... maar met een B0 bv moet je er niet naar omkijken en krijg je op het einde van de maand gewoon de factuur,jnsvr schreef:Bij een abo kost het je toch ook geld? Wat je kan doen is een automatische herlading instellen (herladen indien belkrediet < €1 of €5 - https://vikingco.com/nl/my-viking/settings/payment/) en op die manier er voor te zorgen dat er altijd voldoende krediet ter beschikking is om de doorschakeling te laten werken.
dat is gewoon eenvoudiger imho.
maar het nummer blijft gewoon bij MV, zit daar goed

blijkbaar... het zou handig zijn als je daar ook een waarschuwing ofzo zou voor krijgen ipv dat die de doorschakeling actief zet en je ineens helemaal onbereikbaar bent op dat nummer.philippe_d schreef:Was dus toch geen domme vraag, maar de oorzaak van jouw probleem?philippe_d schreef:Misschien domme vraag: staat er genoeg belkrediet op je MV Sim kaart?
-
- Moderator
Ik heb contact gehad hierover met Mobile Vikings.
Dat de gesprekskosten voor doorschakelen naar een ander MV nummer niet gratis zijn (binnen de belbundel), staat dus wel op de website:
https://support.vikingco.com/hc/nl/arti ... e-Vikings-
Dat de gesprekskosten voor doorschakelen naar een ander MV nummer niet gratis zijn (binnen de belbundel), staat dus wel op de website:
https://support.vikingco.com/hc/nl/arti ... e-Vikings-
Ik heb gevraagd om deze zin ook nog eens te vermelden in hun FAQ onder het knopje "doorschakelen"Wat je moet weten over het Vikingvoordeel:
- Een gesprek dat wordt doorgeschakeld (bv. via voicemail) van het ene Belgische Mobile Vikings-nummer naar het andere, wordt aangerekend aan het normale beltarief.