Pagina 1 van 1
OVH verhuis
Geplaatst: 07 apr 2016, 13:46
door boran_blok
Hallo,
Ik ga binnenkort verhuizen, en ik gebruik OVH voor mijn telefonie.
Waarmee moet ik rekening houden opdat mijn nummer correct behouden blijft en dergelijke?
Re: OVH verhuis
Geplaatst: 07 apr 2016, 15:28
door raf1
Als je binnen dezelfde telefoonzone verhuist, moet je je adreswijziging doorgeven in de webinterface en daarna moet er een nieuwe validatie gebeuren van je nieuwe adres.
Werkwijze is te vinden via
https://docs.ovh.com/pages/releaseview. ... Id=7536644 ==> "La procédure de validation VOIP"
Als je naar een andere telefoonzone verhuist mag je in principe je geografisch telefoonnummer niet behouden maar ik heb geen idee hoe OVH zulke situatie aanpakt. Wellicht vraag je dan best een volledig nieuwe telefoonlijn aan in de nieuwe zone en annuleer je achteraf de oude telefoonlijn.
Re: OVH verhuis
Geplaatst: 07 apr 2016, 19:53
door boran_blok
ik had zelfs nog geen rekening gehouden met telefoonzones
urgh, wat een archaïsch concept.
Als dat het geval zou zijn denk ik dat we de landlijn net zo goed kunnen opgeven.
Bedankt voor de info.
Re: OVH verhuis
Geplaatst: 07 apr 2016, 22:17
door Fluppeke
De reden hiervoor ligt volgens mij bij de wet op nomadische/niet nomadische nummers.
Als jij OVH niet op de hoogte stelt van je nieuwe adres, zullen hulpdiensten aan het verkeerde adres staan bij oproepen naar bijv 112.
Je kan dat nalaten, en alles zal blijven werken.
Of OVH echt naar de zonenummers kijkt denk ik niet .. mij is het gelukt om 014 nummers vast te krijgen op een adres in een 03 zone:)
Re: OVH verhuis
Geplaatst: 07 apr 2016, 22:35
door philippe_d
Er zijn voor de VoIP operatoren 2 problemen met oproepen naar nooddiensten:
- 1) de oproep moet gerouted worden naar de correcte provinciale noodcentrale.
2) het juiste adres van de oproeper moet door de provider gekend zijn.
Indien jouw nieuwe locatie binnen dezelfde provincie is (ongeacht het zonenummer), zou het moeten volstaan om aan OVH je nieuwe adres door te geven. Ik zou hier de moeite niet doen om een nieuwe nummer in de andere zone aan te vragen.
Fluppeke schreef:Of OVH echt naar de zonenummers kijkt denk ik niet .. mij is het gelukt om 014 nummers vast te krijgen op een adres in een 03 zone:)
Beide zones (03, 014) worden bediend door dezelfde noodcentrale ...
Re: OVH verhuis
Geplaatst: 08 apr 2016, 09:29
door Sinna
Om zeker te zijn dat noodnummers werken, kan je altijd 117 bellen. Als je daarmee verbonden wordt, krijg je te horen met welke noodcentrale je verbonden zou worden als je 112 belt.