OVH verhuis

Voor alle voice over ip gerelateerde onderwerpen kan je hier terecht
Plaats reactie
boran_blok
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1159
Lid geworden op: 09 maa 2011, 16:04
Uitgedeelde bedankjes: 17 keer
Bedankt: 104 keer
Te Koop forum

Hallo,

Ik ga binnenkort verhuizen, en ik gebruik OVH voor mijn telefonie.
Waarmee moet ik rekening houden opdat mijn nummer correct behouden blijft en dergelijke?
Gebruikersavatar
raf1
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6191
Lid geworden op: 17 nov 2009, 22:39
Uitgedeelde bedankjes: 273 keer
Bedankt: 1960 keer
Recent bedankt: 5 keer

Als je binnen dezelfde telefoonzone verhuist, moet je je adreswijziging doorgeven in de webinterface en daarna moet er een nieuwe validatie gebeuren van je nieuwe adres.
Werkwijze is te vinden via https://docs.ovh.com/pages/releaseview. ... Id=7536644 ==> "La procédure de validation VOIP"

Als je naar een andere telefoonzone verhuist mag je in principe je geografisch telefoonnummer niet behouden maar ik heb geen idee hoe OVH zulke situatie aanpakt. Wellicht vraag je dan best een volledig nieuwe telefoonlijn aan in de nieuwe zone en annuleer je achteraf de oude telefoonlijn.
boran_blok
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1159
Lid geworden op: 09 maa 2011, 16:04
Uitgedeelde bedankjes: 17 keer
Bedankt: 104 keer
Te Koop forum

ik had zelfs nog geen rekening gehouden met telefoonzones

urgh, wat een archaïsch concept.

Als dat het geval zou zijn denk ik dat we de landlijn net zo goed kunnen opgeven.

Bedankt voor de info.
Fluppeke
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 817
Lid geworden op: 21 nov 2005, 14:17
Uitgedeelde bedankjes: 13 keer
Bedankt: 21 keer
Recent bedankt: 1 keer

De reden hiervoor ligt volgens mij bij de wet op nomadische/niet nomadische nummers.
Als jij OVH niet op de hoogte stelt van je nieuwe adres, zullen hulpdiensten aan het verkeerde adres staan bij oproepen naar bijv 112.
Je kan dat nalaten, en alles zal blijven werken.

Of OVH echt naar de zonenummers kijkt denk ik niet .. mij is het gelukt om 014 nummers vast te krijgen op een adres in een 03 zone:)
VoIP: OVH (vaste nummers geporteerd), Scarlet , betamaxen.
Provider: Scarlet Trio (50/4 mbps down/up cap, sync 100/20).
Modem/Router: Fritz!Box 7360
GSM: tempo giga , dommel freedom
TV: 2X V4 decoder
philippe_d
Moderator
Moderator
Berichten: 18462
Lid geworden op: 28 apr 2008, 11:22
Locatie: Waregem
Uitgedeelde bedankjes: 1006 keer
Bedankt: 3755 keer
Recent bedankt: 9 keer
Provider

Er zijn voor de VoIP operatoren 2 problemen met oproepen naar nooddiensten:
  • 1) de oproep moet gerouted worden naar de correcte provinciale noodcentrale.
    2) het juiste adres van de oproeper moet door de provider gekend zijn.
Indien jouw nieuwe locatie binnen dezelfde provincie is (ongeacht het zonenummer), zou het moeten volstaan om aan OVH je nieuwe adres door te geven. Ik zou hier de moeite niet doen om een nieuwe nummer in de andere zone aan te vragen.
Fluppeke schreef:Of OVH echt naar de zonenummers kijkt denk ik niet .. mij is het gelukt om 014 nummers vast te krijgen op een adres in een 03 zone:)
Beide zones (03, 014) worden bediend door dezelfde noodcentrale ...
VoIP: EDPnet (gratis vaste lijn), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip.
Provider: EDPnet Fiber XS (150/50 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 5590 Fiber, OS 8.03, Fritz!SFP GPON aangesloten op Proximus ONTP.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So. 3 Fritz!DECT toestellen
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
Gebruikersavatar
Sinna
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3267
Lid geworden op: 14 nov 2008, 08:22
Twitter: KrSi78
Locatie: Brugge
Uitgedeelde bedankjes: 343 keer
Bedankt: 232 keer
Recent bedankt: 3 keer
Contacteer:
Provider
Te Koop forum

Om zeker te zijn dat noodnummers werken, kan je altijd 117 bellen. Als je daarmee verbonden wordt, krijg je te horen met welke noodcentrale je verbonden zou worden als je 112 belt.
Computer(k)nul
Plaats reactie

Terug naar “VoIP”