Hallo,
Ik ga binnenkort verhuizen, en ik gebruik OVH voor mijn telefonie.
Waarmee moet ik rekening houden opdat mijn nummer correct behouden blijft en dergelijke?
OVH verhuis
-
- Elite Poster
- Berichten: 1159
- Lid geworden op: 09 maa 2011, 16:04
- Uitgedeelde bedankjes: 17 keer
- Bedankt: 104 keer
- raf1
- Elite Poster
- Berichten: 6191
- Lid geworden op: 17 nov 2009, 22:39
- Uitgedeelde bedankjes: 273 keer
- Bedankt: 1960 keer
- Recent bedankt: 5 keer
Als je binnen dezelfde telefoonzone verhuist, moet je je adreswijziging doorgeven in de webinterface en daarna moet er een nieuwe validatie gebeuren van je nieuwe adres.
Werkwijze is te vinden via https://docs.ovh.com/pages/releaseview. ... Id=7536644 ==> "La procédure de validation VOIP"
Als je naar een andere telefoonzone verhuist mag je in principe je geografisch telefoonnummer niet behouden maar ik heb geen idee hoe OVH zulke situatie aanpakt. Wellicht vraag je dan best een volledig nieuwe telefoonlijn aan in de nieuwe zone en annuleer je achteraf de oude telefoonlijn.
Werkwijze is te vinden via https://docs.ovh.com/pages/releaseview. ... Id=7536644 ==> "La procédure de validation VOIP"
Als je naar een andere telefoonzone verhuist mag je in principe je geografisch telefoonnummer niet behouden maar ik heb geen idee hoe OVH zulke situatie aanpakt. Wellicht vraag je dan best een volledig nieuwe telefoonlijn aan in de nieuwe zone en annuleer je achteraf de oude telefoonlijn.
-
- Elite Poster
- Berichten: 1159
- Lid geworden op: 09 maa 2011, 16:04
- Uitgedeelde bedankjes: 17 keer
- Bedankt: 104 keer
ik had zelfs nog geen rekening gehouden met telefoonzones
urgh, wat een archaïsch concept.
Als dat het geval zou zijn denk ik dat we de landlijn net zo goed kunnen opgeven.
Bedankt voor de info.
urgh, wat een archaïsch concept.
Als dat het geval zou zijn denk ik dat we de landlijn net zo goed kunnen opgeven.
Bedankt voor de info.
-
- Elite Poster
- Berichten: 817
- Lid geworden op: 21 nov 2005, 14:17
- Uitgedeelde bedankjes: 13 keer
- Bedankt: 21 keer
- Recent bedankt: 1 keer
De reden hiervoor ligt volgens mij bij de wet op nomadische/niet nomadische nummers.
Als jij OVH niet op de hoogte stelt van je nieuwe adres, zullen hulpdiensten aan het verkeerde adres staan bij oproepen naar bijv 112.
Je kan dat nalaten, en alles zal blijven werken.
Of OVH echt naar de zonenummers kijkt denk ik niet .. mij is het gelukt om 014 nummers vast te krijgen op een adres in een 03 zone:)
Als jij OVH niet op de hoogte stelt van je nieuwe adres, zullen hulpdiensten aan het verkeerde adres staan bij oproepen naar bijv 112.
Je kan dat nalaten, en alles zal blijven werken.
Of OVH echt naar de zonenummers kijkt denk ik niet .. mij is het gelukt om 014 nummers vast te krijgen op een adres in een 03 zone:)
VoIP: OVH (vaste nummers geporteerd), Scarlet , betamaxen.
Provider: Scarlet Trio (50/4 mbps down/up cap, sync 100/20).
Modem/Router: Fritz!Box 7360
GSM: tempo giga , dommel freedom
TV: 2X V4 decoder
Provider: Scarlet Trio (50/4 mbps down/up cap, sync 100/20).
Modem/Router: Fritz!Box 7360
GSM: tempo giga , dommel freedom
TV: 2X V4 decoder
-
- Moderator
- Berichten: 18462
- Lid geworden op: 28 apr 2008, 11:22
- Locatie: Waregem
- Uitgedeelde bedankjes: 1006 keer
- Bedankt: 3755 keer
- Recent bedankt: 9 keer
Er zijn voor de VoIP operatoren 2 problemen met oproepen naar nooddiensten:
- 1) de oproep moet gerouted worden naar de correcte provinciale noodcentrale.
2) het juiste adres van de oproeper moet door de provider gekend zijn.
Beide zones (03, 014) worden bediend door dezelfde noodcentrale ...Fluppeke schreef:Of OVH echt naar de zonenummers kijkt denk ik niet .. mij is het gelukt om 014 nummers vast te krijgen op een adres in een 03 zone:)
VoIP: EDPnet (gratis vaste lijn), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip.
Provider: EDPnet Fiber XS (150/50 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 5590 Fiber, OS 8.03, Fritz!SFP GPON aangesloten op Proximus ONTP.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So. 3 Fritz!DECT toestellen
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
Provider: EDPnet Fiber XS (150/50 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 5590 Fiber, OS 8.03, Fritz!SFP GPON aangesloten op Proximus ONTP.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So. 3 Fritz!DECT toestellen
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
- Sinna
- Elite Poster
- Berichten: 3267
- Lid geworden op: 14 nov 2008, 08:22
- Twitter: KrSi78
- Locatie: Brugge
- Uitgedeelde bedankjes: 343 keer
- Bedankt: 232 keer
- Recent bedankt: 3 keer
- Contacteer:
Om zeker te zijn dat noodnummers werken, kan je altijd 117 bellen. Als je daarmee verbonden wordt, krijg je te horen met welke noodcentrale je verbonden zou worden als je 112 belt.
Computer(k)nul