freephone business installatie
Ik wil hier graag even de vraag stellen of iemand mij wat meer technische informatie kan geven over hoe een (voip)-installatie van een freephone business in elkaar zit (aansluiting telefoon en configuratie). Ik weet al dat telenet voornamelijk met Panasonic toestellen werkt, echter heb ik dit nog nooit moeten aansluiten (daar dit ook meestal gebeurt door een telenet-technieker zelf, toch had ik zelf even willen weten hoe dit in elkaar zit).
-
- Deel van't meubilair
- Uitgedeelde bedankjes: 434 keer
- Bedankt: 1972 keer
De TS heeft het over het SIP over coax (of fiber) product van TN... https://www2.telenet.be/nl/business/pro ... fonie/sip/
De configuratie zou dus niet anders mogen zijn dan bij bijvoorbeeld een WeePee of 3StartNet SIP-trunk.
Aangezien TN echter enkel werkt met hun lijst van toegestane apparatuur vraag ik me wel af of je die parameters krijgt.
Ik heb er destijds naar gekeken maar ik vond het gewoon te duur (ook een beetje absurd dat ze hun prijzen gewoon niet online plaatsen).
De configuratie zou dus niet anders mogen zijn dan bij bijvoorbeeld een WeePee of 3StartNet SIP-trunk.
Aangezien TN echter enkel werkt met hun lijst van toegestane apparatuur vraag ik me wel af of je die parameters krijgt.
Ik heb er destijds naar gekeken maar ik vond het gewoon te duur (ook een beetje absurd dat ze hun prijzen gewoon niet online plaatsen).
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 31 keer
- Bedankt: 29 keer
Freephone business is een 'cloud' installatie. Based on broadsoft platform.
De SIP over COAX/Vezel is een IP based SIP trunk, je kan hier eender welke apparatuur op aansluiten (hoewel Telenet wel werkt met een lijst van supported platforms, in theorie zou je hier eender welk toestel op kunnen aansluiten). Opgelet: de SIP over coax/vezel werkt IP based SIP trunking!!!
De SIP over COAX/Vezel is een IP based SIP trunk, je kan hier eender welke apparatuur op aansluiten (hoewel Telenet wel werkt met een lijst van supported platforms, in theorie zou je hier eender welk toestel op kunnen aansluiten). Opgelet: de SIP over coax/vezel werkt IP based SIP trunking!!!