N510IP en Raspbx

Voor alle voice over ip gerelateerde onderwerpen kan je hier terecht
Plaats reactie
kamiel
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 172 keer
Bedankt: 43 keer

Hallo,

omdat het bellen via wifi niet altijd super verliep heb ik een Gigaset N510IP aangeschaft. Hierop zitten 1 x R630H Pro en 2 x A415 aangemeld. Er staan ook 2 repeaters op aangemeld. Dit is nu een 6-tal weken in gebruik. Voor elk van deze 3 handsets heb ik een extension aangemaakt in Raspbx. De drie extensions zijn dus ingesteld in de N510IP. De handsets zitten samen met nog 2 x softphone op android gsm in een ringgroup in Raspbx.

Het gebeurt nu heel regelmatig dat een handset niet meer rinkelt bij inkomende gesprekken. De softphones rinkelen wel altijd. Als ik dan de N510IP opnieuw opstart gaat het een uur tot een aantal dagen goed tot er weer een handset niet meer rinkelt. Dit is een willekeurige handset, en deze rinkelt niet meer tot de N510IP opnieuw wordt opgestart. Handset opnieuw opstarten helpt niet. Uitgaand bellen gaat wel altijd met elke handset. De handsets verliezen ook hun verbinding met het basisstation niet. En in de N510IP insterface staan alle accounts gewoon aangemeld. En ze zijn voor 95% van de tijd binnen het bereik van de N510IP. De repeaters worden maar weinig gebruikt. Ik heb ook al voorgehad dat toen een handset in gesprek was en er nog een oproep binnen kwam, beide andere handset niet rinkelden, enkel de softphones rinkelden.

De N510IP kan normaal 4 gesprekken gelijktijdig aan. Maar ik heb de indruk dat als de N510IP 3 x op hetzelfde moment een inkomend gesprek moet verwerken dat die daar toch moeite mee heeft.
Heeft iemand hier ervaring mee? Of heb ik gewoon een slechte N510IP? Of kan dit een verkeerde instelling zijn.
Bijlagen
configuratie N510IP.jpg
Internet: EDPnet VDSL XS met Fritzbox 7360 als modem en router
VOIP: EDPnet (inkomend), Freevoipdeal (uitgaand) via C510IP
GSM: EDPnet (met Xiaomi Redmi)
kamiel
Elite Poster
Elite Poster

Of kan dit een gevolg zijn van de A415 die niet helemaal compatibel zijn?
Ontheronix
Pro Member
Pro Member
Uitgedeelde bedankjes: 35 keer
Bedankt: 2 keer

Raspbx draait Asterisk 11 als ik mij niet vergis. Is er een optie om Asterisk 18 te proberen?
blaatpraat
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 34 keer
Bedankt: 111 keer

Ontheronix schreef:Raspbx draait Asterisk 11 als ik mij niet vergis. Is er een optie om Asterisk 18 te proberen?
Bedoel je niet Asterisk 13?
Ofwel loop ik ook serieus wat versies achter...
Edward Valckx
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 57 keer
Bedankt: 108 keer

Ik gebruik een Gigaset N300A IP samen met RasPBX (Asterisk 13.7.0). Ik heb ook een extensie per DECT toestel aangemaakt. Maar het probleem dat jij omschrijft heb ik niet.

Heb je al eens geprobeerd zonder de DECT repeaters? Misschien maken de DECT toestellen soms verbinding met de DECT repeaters, en werkt het dan niet...
Ontheronix
Pro Member
Pro Member
Uitgedeelde bedankjes: 35 keer
Bedankt: 2 keer

blaatpraat schreef:
Ontheronix schreef:Raspbx draait Asterisk 11 als ik mij niet vergis. Is er een optie om Asterisk 18 te proberen?
Bedoel je niet Asterisk 13?
Ofwel loop ik ook serieus wat versies achter...
Mea culpa, ik was in de war met de OpenWRT versies, daar worden alle nummers achter elkaar geplakt :p
Info over de versies: http://www.asterisk.org/downloads/aster ... k-versions
kamiel
Elite Poster
Elite Poster

@ Ontheronix: ik denk niet dat het aan Raspbx ligt, aangezien het probleem zich niet voor doet met de softphones.

@ Edward Valck: de repeaters kunnen denk ik worden uitgesloten, want als je zelf wilt bellen lukt het wel.
VOiD
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 55 keer
Bedankt: 223 keer

Heeft Raspbx geen logs ?
Internet: EDPNet VDSL
Telefonie: OVH
GSM: Proximus
kamiel
Elite Poster
Elite Poster

De volgende keer dat het zich voor doet zal ik de logs van raspbx eens bekijken.
Plaats reactie

Terug naar “VoIP”