nummer porteren naar OVH met vragen

Voor alle voice over ip gerelateerde onderwerpen kan je hier terecht
Plaats reactie
TanknaT
Premium Member
Premium Member
Uitgedeelde bedankjes: 28 keer
Bedankt: 54 keer
Recent bedankt: 1 keer

Ik heb enige tijd geleden een OVH lijn aangevraagd en uitvoerig getest. Zoals ik op dit forum gelezen had werkt dat opperbest. De volgende fase is natuurlijk mijn telefoonnummer te porteren naar OVH.
Ik heb de volgende stappen genomen: na inloggen op de «manager», doorgeklikt naar «oud client interface» : dan bij telecom products op «telefhony / fax» geklikt; doorgeklikt naar «number» en gekozen voor «request number portability from OVH».
Na het invullen van de informatievelden, ontving ik zeer snel een mail van OVH met de vraag om het mandaat in bijlage bij hun mail te ondertekenen en aan hen terug te bezorgen via de instructies in de mail.
Als ik daarna «portability in progress raadpleeg, merkt ik dat de toestand - nu al 2 dagen - vastzit bij «Ajout du numéro dans le manager». Volgens hun eigen ramingen zou dit 2 u moeten duren, maar het gaat hier niet echt vooruit.
Nu begin ik te twijfelen dat ik hier zelf iets moet doen, maar ik heb geen idee wat?
Kan iemand mij hier adviseren.

Ik heb getracht hieronder een screenshot van een gedeelte van de pagina te posten, maar dat is mij niet gelukt. Als hiervoor een how to bestaat, zou ik deze graag ontvangen.

Nog even vermelden dat bovenaan de pagina bij OVH staat «Date de portabilité estimée : 2016-02-29». Dit is ook de datum van mijn aanvraag.
Voor elk ingewikkeld probleem bestaat een simpele, mooie maar foute oplossing
ubremoved_15739
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 599 keer
Bedankt: 532 keer

Het overdragen van een niet OVH nummer (Proximus, Telenet, ...) duurt uiteraard meer dan 2 uur.
Kijk op volgende website eens na of je nummer al bij OVH zit: Common Reference Database Centre.
TanknaT schreef:Ik heb getracht hieronder een screenshot van een gedeelte van de pagina te posten, maar dat is mij niet gelukt. Als hiervoor een how to bestaat, zou ik deze graag ontvangen.
In het kort:
  • je screenshot plakken in Paint (of soortgelijke)
  • eventueel bewerken (bijvoorbeeld selecteren en bijsnijden van hetgeen je wil laten zien)
  • dit resultaat opslaan als een .jpg of .png bestand
  • dat bestand als bijlage voegen bij je bericht
  • de cursor in je bericht plaatsen waar je wil dat het bestand verschijnt
  • optioneel een korte tekst/beschrijving bijvoegen
  • vervolgens klikken op "Plaats inline"
UB_bijlage01.png
Bijlage 1
(8.56 KiB) Nog niet gedownload
Bijlage 2
Bijlage 2
Edit: Het lukt blijkbaar niet om "Bijlage 1" ook mooi "inline" te laten zien. Foutje in de forum software?
TanknaT
Premium Member
Premium Member

Bedankt voor uw reactie. Bij nazicht blijkt het nummer nog niet aan OVH te zijn toegewezen. Dit is echt een goede tip om dit op te volgen. Ik denk dat hier veel mensen blij mee gaan zijn.
Alweer geholpen door Userbase en zijn leden.

Het ligt dus blijkbaar niet aan mij dat de portering op pauze staat en ik wacht dus rustig (?) af.

Hieronder de beloofde screenshot, met dank aan eternum voor de deskundige uitleg
2016-03-03 11_59_25-OVH Manager.jpg
Laatst gewijzigd door TanknaT 03 maa 2016, 20:50, in totaal 1 gewijzigd.
lacer
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 170 keer
Bedankt: 197 keer
Provider
Te Koop forum

Bij ons duurde dat 2 weken om een telefoonnummer van EdpNet te porteren naar Ovh, dus nog effen geduld.
EdpNet FiberXS: 144 / 48 Mbps
VoIp OVH + Gigaset C610IP + C430H
Telenet Digital TV HD Digicorder AD 2200
RPi 2B Pi-Hole // 3B Kodi-18 // 3B+ Node-Red+Grafana > Mqtt > Esp32 Display
FLUKSO monitoring Elec-Gas-Water-PV > Mqtt > Grafana
Ubuntu Mate 24.04
TanknaT
Premium Member
Premium Member

Ja, dergelijke periode had ik eerlijk gezegd ook verwacht toen ik startte. Ik heb mij blijkbaar blindgestaard op de tijdsraming van «2 h» achter «Ajout du numéro dans le manager». Verkeerdelijk dacht ik - omdat er niets gebeurde - dat er van mij een actie verwacht werd, vandaar mijn vraag. Mogelijk zijn de geraamde tijden in de tabel van toepassing in Frankrijk.
Plaats reactie

Terug naar “VoIP”