Proximus lanceert HD Voice (maar)

Hebt u opmerkingen, klachten, steunbetuigingen voor Proximus (Belgacom)? Dan kan u deze hier kwijt.
Plaats reactie
tripkip
Plus Member
Plus Member
Uitgedeelde bedankjes: 9 keer
Bedankt: 23 keer

http://www.proximus.be/en/id_b_cr_hd_vo ... voice.html

"Until now! Because Proximus innovates and launches HD Voice on its network. "

6 jaar na Mobistar lanceert Proximus eindelijk HD Voice, maar "HD voice only works from Proximus Mobile to Proximus mobile (on 3G), so not on fixed lines or mobile numbers from another operator". Dus Mobistar met HD Voice smartphone naar Proximus met HD Voice smartphone (of omgekeerd) resulteert dus in geen HD Voice :bang: :bang:

Voor zover ik weet is HD Voice (of Wideband Audio) een standaard en zie ik niet goed in waarom ze dit kunstmatig (lijkt mij) beperken tot Proximus only. Zo komen we ook nergens.
nickz
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 178 keer
Bedankt: 220 keer

Wellicht zijn de huidige interconnectiesystemen hier nog niet klaar voor?
jnsvr
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 109 keer
Bedankt: 130 keer

Zelfde beperking geldt toch ook voor Mobistar..

Om te bellen in hoge definitie, moet je wel aan enkele voorwaarden voldoen.Uiteraard moet je klant zijn bij Mobistar, net zoals je gesprekspartner trouwens. Daarnaast moet je allebei bellen met een toestel dat de HD Voice-technologie ondersteunt.

https://www.mobistar.be/nl/opties-en-di ... n/hd-voice
butskristof
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 482 keer
Bedankt: 114 keer

Bellen doe ik al lang zo veel mogelijk niet meer over cellulair. Steeds FaceTime Audio indien mogelijk, exact om deze reden (en slecht bereik).

Ze zouden ook eens werk mogen beginnen maken van bellen over wifi, zou voor een groot deel de problematiek met slecht bereik binnenshuis al oplossen (voor mij).
Plaats reactie

Terug naar “Proximus (Belgacom, Skynet)”