Pagina 1 van 1

achteraf nummer porteren?

Geplaatst: 01 maa 2016, 05:37
door bitbite
Na al heel mijn leven VOIP voor álles gedaan te hebben, ben ik nu mijn installatie aan het ombouwen naar "fixed" telefonie. (nuja, belgacom-koperdraad tot in de ROP).

Misschien dat ik te goedkope providers gebruikte, maar de verstaanbaarheid, set-up time en betrouwbaarheid (+ DTMF) zijn toch echt duideljk beter. Plus ik krijg een quasi limietenloze lijn gratis erbij...

Lang verhaal kort: ik trek naar de klantenshop en wordt daar zo goed als mogelijk over de taalbarriere heen geholpen. In al mijn administratieve successen ben ik echter 1 ding uit het oog verloren: mijn mathematisch heel mooi SIP nummer van OVH.

"Youayammaarmenier, u moet dat tijdens de aanvraag zeggen niet nadat ik al op de bouton geklikt heb".
Die mens ging het navragen en mij terugbellen maar 'k heb al 3 weken niets meer gehoord.

Kan ik dat alsnog nog porteren? Of zijn er betere opties?
En is zo'n geporteerd nummer eigelijk "trager" bij het bellen dan een rechtstreeks nummer (zie mijn openingsparagraaf).

Re: achteraf nummer porteren?

Geplaatst: 01 maa 2016, 09:14
door jorisx
eventueel uw bestelling bij Proximus annuleren en een nieuwe bestelling maken, nu mét portatie van het nr.
Na portatie zou er geen enkel verschil mogen zijn...

Hier al een paar jaar tevreden OVH-klant trouwens. Let wel op dat nr-weergave bij een fixed line steeds een betalende optie is, bij VOIP is dit doorgaans inbegrepen.

Re: achteraf nummer porteren?

Geplaatst: 01 maa 2016, 11:38
door wied
mits instellen van codecs werkt OVH hier steeds stabiel en zuiver met smartphone (csipsimple) en PC (zoiper) softphones...

Re: achteraf nummer porteren?

Geplaatst: 01 maa 2016, 14:04
door SpecialK
Ik heb al voor iemand een nummer moeten overdragen een paar weken nadat de lijn (met een nieuw nummer) geactiveerd was. 't Kost wat gezaag bij de klantendienst maar het is wel degelijk mogelijk.

Re: achteraf nummer porteren?

Geplaatst: 01 maa 2016, 22:55
door bitbite
wied schreef:mits instellen van codecs werkt OVH hier steeds stabiel en zuiver met smartphone (csipsimple) en PC (zoiper) softphones...
Versta me niet verkeerd, ik heb ook al absoluut kristalheldere voip (en zeker OVH) gesprekken gehad, maar ik ben echt verschoten dat la de bovengenoemde kwaliteiten top waren bij de "analoge belgacomlijn".

Re: achteraf nummer porteren?

Geplaatst: 01 maa 2016, 22:56
door bitbite
SpecialK schreef:Ik heb al voor iemand een nummer moeten overdragen een paar weken nadat de lijn (met een nieuw nummer) geactiveerd was. 't Kost wat gezaag bij de klantendienst maar het is wel degelijk mogelijk.
Zagen zal ik doen! :banana: