Na al heel mijn leven VOIP voor álles gedaan te hebben, ben ik nu mijn installatie aan het ombouwen naar "fixed" telefonie. (nuja, belgacom-koperdraad tot in de ROP).
Misschien dat ik te goedkope providers gebruikte, maar de verstaanbaarheid, set-up time en betrouwbaarheid (+ DTMF) zijn toch echt duideljk beter. Plus ik krijg een quasi limietenloze lijn gratis erbij...
Lang verhaal kort: ik trek naar de klantenshop en wordt daar zo goed als mogelijk over de taalbarriere heen geholpen. In al mijn administratieve successen ben ik echter 1 ding uit het oog verloren: mijn mathematisch heel mooi SIP nummer van OVH.
"Youayammaarmenier, u moet dat tijdens de aanvraag zeggen niet nadat ik al op de bouton geklikt heb".
Die mens ging het navragen en mij terugbellen maar 'k heb al 3 weken niets meer gehoord.
Kan ik dat alsnog nog porteren? Of zijn er betere opties?
En is zo'n geporteerd nummer eigelijk "trager" bij het bellen dan een rechtstreeks nummer (zie mijn openingsparagraaf).
achteraf nummer porteren?
-
- Premium Member
- Berichten: 513
- Lid geworden op: 31 okt 2010, 11:30
- Uitgedeelde bedankjes: 10 keer
- Bedankt: 47 keer
eventueel uw bestelling bij Proximus annuleren en een nieuwe bestelling maken, nu mét portatie van het nr.
Na portatie zou er geen enkel verschil mogen zijn...
Hier al een paar jaar tevreden OVH-klant trouwens. Let wel op dat nr-weergave bij een fixed line steeds een betalende optie is, bij VOIP is dit doorgaans inbegrepen.
Na portatie zou er geen enkel verschil mogen zijn...
Hier al een paar jaar tevreden OVH-klant trouwens. Let wel op dat nr-weergave bij een fixed line steeds een betalende optie is, bij VOIP is dit doorgaans inbegrepen.
-
- Elite Poster
- Berichten: 6885
- Lid geworden op: 28 okt 2011, 15:07
- Locatie: 'tstad
- Uitgedeelde bedankjes: 356 keer
- Bedankt: 282 keer
mits instellen van codecs werkt OVH hier steeds stabiel en zuiver met smartphone (csipsimple) en PC (zoiper) softphones...
Scarlet Loco, OVH/Tempo Easy, Scarlet Cherry, Netflix, Astra1&2 FTA
-
- Elite Poster
- Berichten: 1688
- Lid geworden op: 22 mei 2013, 09:04
- Uitgedeelde bedankjes: 3 keer
- Bedankt: 146 keer
Ik heb al voor iemand een nummer moeten overdragen een paar weken nadat de lijn (met een nieuw nummer) geactiveerd was. 't Kost wat gezaag bij de klantendienst maar het is wel degelijk mogelijk.
- bitbite
- Premium Member
- Berichten: 562
- Lid geworden op: 18 dec 2012, 14:01
- Uitgedeelde bedankjes: 38 keer
- Bedankt: 42 keer
Versta me niet verkeerd, ik heb ook al absoluut kristalheldere voip (en zeker OVH) gesprekken gehad, maar ik ben echt verschoten dat la de bovengenoemde kwaliteiten top waren bij de "analoge belgacomlijn".wied schreef:mits instellen van codecs werkt OVH hier steeds stabiel en zuiver met smartphone (csipsimple) en PC (zoiper) softphones...
- bitbite
- Premium Member
- Berichten: 562
- Lid geworden op: 18 dec 2012, 14:01
- Uitgedeelde bedankjes: 38 keer
- Bedankt: 42 keer
Zagen zal ik doen!SpecialK schreef:Ik heb al voor iemand een nummer moeten overdragen een paar weken nadat de lijn (met een nieuw nummer) geactiveerd was. 't Kost wat gezaag bij de klantendienst maar het is wel degelijk mogelijk.
