achteraf nummer porteren?

Hebt u opmerkingen, klachten, steunbetuigingen voor Proximus (Belgacom)? Dan kan u deze hier kwijt.
Plaats reactie
bitbite
Premium Member
Premium Member
Uitgedeelde bedankjes: 38 keer
Bedankt: 42 keer

Na al heel mijn leven VOIP voor álles gedaan te hebben, ben ik nu mijn installatie aan het ombouwen naar "fixed" telefonie. (nuja, belgacom-koperdraad tot in de ROP).

Misschien dat ik te goedkope providers gebruikte, maar de verstaanbaarheid, set-up time en betrouwbaarheid (+ DTMF) zijn toch echt duideljk beter. Plus ik krijg een quasi limietenloze lijn gratis erbij...

Lang verhaal kort: ik trek naar de klantenshop en wordt daar zo goed als mogelijk over de taalbarriere heen geholpen. In al mijn administratieve successen ben ik echter 1 ding uit het oog verloren: mijn mathematisch heel mooi SIP nummer van OVH.

"Youayammaarmenier, u moet dat tijdens de aanvraag zeggen niet nadat ik al op de bouton geklikt heb".
Die mens ging het navragen en mij terugbellen maar 'k heb al 3 weken niets meer gehoord.

Kan ik dat alsnog nog porteren? Of zijn er betere opties?
En is zo'n geporteerd nummer eigelijk "trager" bij het bellen dan een rechtstreeks nummer (zie mijn openingsparagraaf).
jorisx
Premium Member
Premium Member
Uitgedeelde bedankjes: 10 keer
Bedankt: 47 keer

eventueel uw bestelling bij Proximus annuleren en een nieuwe bestelling maken, nu mét portatie van het nr.
Na portatie zou er geen enkel verschil mogen zijn...

Hier al een paar jaar tevreden OVH-klant trouwens. Let wel op dat nr-weergave bij een fixed line steeds een betalende optie is, bij VOIP is dit doorgaans inbegrepen.
wied
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 356 keer
Bedankt: 282 keer

mits instellen van codecs werkt OVH hier steeds stabiel en zuiver met smartphone (csipsimple) en PC (zoiper) softphones...
Scarlet Loco, OVH/Tempo Easy, Scarlet Cherry, Netflix, Astra1&2 FTA
SpecialK
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 3 keer
Bedankt: 146 keer
Provider

Ik heb al voor iemand een nummer moeten overdragen een paar weken nadat de lijn (met een nieuw nummer) geactiveerd was. 't Kost wat gezaag bij de klantendienst maar het is wel degelijk mogelijk.
bitbite
Premium Member
Premium Member

wied schreef:mits instellen van codecs werkt OVH hier steeds stabiel en zuiver met smartphone (csipsimple) en PC (zoiper) softphones...
Versta me niet verkeerd, ik heb ook al absoluut kristalheldere voip (en zeker OVH) gesprekken gehad, maar ik ben echt verschoten dat la de bovengenoemde kwaliteiten top waren bij de "analoge belgacomlijn".
bitbite
Premium Member
Premium Member

SpecialK schreef:Ik heb al voor iemand een nummer moeten overdragen een paar weken nadat de lijn (met een nieuw nummer) geactiveerd was. 't Kost wat gezaag bij de klantendienst maar het is wel degelijk mogelijk.
Zagen zal ik doen! :banana:
Plaats reactie

Terug naar “Proximus (Belgacom, Skynet)”